Game of Thrones

Haha ja ik moest gillen. Mijn vrienden keken mij aan van: “huh? Dit zag je toch al wel aankomen?”

1 like

image

14 likes

Als ze dat CGI budget nou eens niet voor pleziervluchtjes op die draken en in plaats daarvan voor meer Ghost zouden gebruiken…

4 likes

Ik denk dat Jon zich opoffert voor iets en dan dat Daenerys alsnog de rechtmatige ruler van de Seven Kingsdoms wordt. Jon heeft nooit koning willen zijn, dat werd nu al helemaal duidelijk.

Aangezien Daenerys geen kinderen meer kan krijgen gaat ze daarna denk ik een soort council/democratie instellen.

Denk trouwens dat Sam degene is die Jons heritage aan iedereen gaat vertellen. Jon houdt het stil maar aangezien Sam nu niet echt een fan is van Daenerys…

Leuke scène vond ik trouwens Grey Worm en Missandei die het noorden binnen rijden, #firstblackpeopleinthenorth.

5 likes

Ik ben wel benieuwd wat er nog voor verhaal rondom Melisandre komt. Haar verhaal kreeg toen een paar seizoenen geleden die twist met de ketting, en daarna is er nooit meer iets over gezegd. En nu staat ze op van die posters van Ziggo, maar kan me niet voorstellen dat haar rol nog groot wordt? Of ze gaat onverwacht uit de hoek komen ofzo?

1 like

Ja die scène met Missandei en Grey worm vond ik zo herkenbaar

1 like

Ik denk het tegenovergestelde. Dat op wonderbaarlijke wijze Daenerys toch nog een keer zwanger kan worden en sterft tijdens de geboorte van haar kind. :stuck_out_tongue_closed_eyes:. Lekker dramatisch einde, typisch GOT als zwangere Cersei enkele episoden daarvoor ook al dood gaat terwijl ze zwanger is.

Die scene was een hele verbetering ten op zichte van

6 likes

Dany denkt alleen dat ze niet zwanger kan worden door Mirri Maz Dur, en het is niet alsof die zo betrouwbaar is. Ik denk dat ze op de boot al zwanger is geraakt, en dat dat kind Azor Ahai gaat zijn. Alhoewel het ook gewoon Jon zou kunnen zijn, die voldoet ook aan alles ervoor…

Melisandre komt sowieso ook nog terug, ze stond ook op de officiële posters van hbo, niet alleen die van ziggo. Dat wordt ook nog een interessante hereniging, Mel vs. ongeveer iedereen die haar haat (Davos, Jon, Gendry, Cersei, Varys).

@anon42392789 Die Mhysa scène is echt zo… ugh.

2 likes

Ik moest echt lachen om ‘no hablo dothraki’ hahaha, zo slecht.

IK WIL GHOST :sob:

En de volgende aflevering.

2 likes

Je moet ook niet vergeten dat in dat gesprek tussen Melisandre en varys beiden duidelijk zeggen dat ze weten dat het hun lot is in Westeros te sterven

Maar Mel heeft niet gezegd wanneer toch?

Wat vinden jullie eigenlijk van haar? Ze is een van mijn favoriete personages, ondanks alle haat. Ze doet letterlijk altijd wat ze denkt dat goed is, ookal zit ze er soms naast. Ze handelt nooit uit egocentrisch oogpunt, ze probeert in feite gewoon de wereld te redden. Shireen verbranden was wel fout, maar voor haar was het in feite wel 1 leven voor de mensheid zeg maar.

Nee ik vind Melisandre echt niks. Het is geen sympathieke vrouw. Maar zij en Arya komen elkaar nog een keer tegen toch? Ze had ook nog iets voorspelt bij Arya. Zou Daario nog een rol krijgen dit seizoen? Ik vond de eerste Daario ook echt hot😍

3 likes

Ik vind haar ook niks, kan niet tegen religieuze fanatici, fictief of echt. Ze had inderdaad voorspeld dat zij en Arya elkaar zouden terugzien.

Denk niet dat Daario nog terugkomt :disappointed: Michiel heeft er trouwens wel een handje van om gewoon te verdwijnen ineens, zonder echte verklaring, was in Orphan Black ook al zo…

1 like

Omg :sob: ik hoop niet dat je gelijk krijgt.
Op zich hoef ik geen happy ending ofzo maar dit einde zou ik wel kut vinden.

Denk wel dat die voorspellingen voor Cersei en Daenerys kloppen btw. Ik geloof iig nog steeds niet dat Cersei echt zwanger is. En zo wel dan gaat er sowieso iets mis later nog.

Cersei dronk ook gewoon weer ouderwets veel wijn deze aflevering, dus ik denk dat ze al niet meer zwanger is eigenlijk.

ik ook totaal niet
maar ik vind haar alsnog leuk hahaha

Ik lees dit wel vaker, maar is het zo dat niemand daar wijn drinkt als ze zwanger zijn? Misschien is het net als 100 jaar geleden hier, helemaal niet bekend dat dat slecht is voor je kind?

4 likes

Ik heb die GoT drinkfles van de Primark en ik heb er al zoveel complimenten over gekregen! Het is niet eens super herkenbaar dat het van GoT is, mensen die het niet herkennen vinden hem ook tof!

Maar in de finale (of op een na laatste aflevering?) van vorig seizoen dronk ze heel uitdrukkelijk geen wijn, daardoor had Tyrion door dat ze weer zwanger was. Dus vandaar dat ik het nu wel verdacht vond dat ze weer ouderwets in praktisch elke scène een glas wijn in haar hand had.

1 like