Game of Thrones

De nieuwe intro is mooi!

6 likes

Godvrdomm weer een week wachten :sob::sob::sob:

2 likes

Heb de aflevering vanmorgen gekeken voordat ik ging werken, kon echt niet meer wachten! Ik had dus gedroomd dat ik overal spoilers zag dat the Hound dood ging in de eerste episode en was echt pissed-off, hahaha.

Samenvatting

De nieuwe opening is echt heel tof! De aflevering zelf vond ik ook wel tof. Jon die op een draak zit, de ontdekking dat hij een Targaryen is en dan nog het wederzien van Jaime en Bran. Ben zĂł benieuwd hoe Daenarys reageert als ze erachter komt dat ze helemaal niet de rightful heir is.

4 likes

Ik wil ook kijken :weary::weary: kan voorlopig nog niet downloaden want ik heb hier wel echt Nederlandse ondertiteling bij nodig anders snap ik er echt niks meer van

Voor de mensen die via Ziggo kijken: via de Ziggo app kan je de aflevering al zien. Ze zeiden overal dat hij er pas vanaf 21:00 op stond, maar ik keek net en je kan 'm dus al gewoon kijken.

1 like

Dat was weer genieten. Nu weer weekje wachten.

Ik kan echt niet wachten tot volgende week, wat een aflevering.

Samenvatting

Die blikken van Jaime en Bran aan het eind, priceless.

6 likes

Ik heb zojuist de aflevering gezien.

Spoilers

Cersei die blijft zeiken over olifantjes: ga naar Dumbo of zo als die slurf van die Greyjoy niet eens goed genoeg voor je is. Sowieso vind ik Rockstar Greyjoy net zo arrogant als Daenerys 'I AM THE QUEEN!!!" en vind ik de hereniging van Jon met Arya een beetje tegenvallen. Ik vind de ontmoeting tussen Theon en ‘koppige’ Yara veel leuker net zoals Arya en The Hound met zijn ‘cripples and cocksuckers’. En de kers op de taart was niet de drakenvliegles, maar gewoon Tormund met zijn: “I’ve always had blue eyes”. En die gillende keukenmeid aka dat rondzwervende jongetje dat mij aan Bran deed denken was ook wel grappig. En natuurlijk was Davos weer de slimste man in the norfffff.

Rating: :wolf: :wolf: :wolf: :wolf:

++++: de herenigingen, dat Sam eindelijk onze Jan Sneeuw heeft verteld dat ie eigenlijk een veel irritantere voornaam heeft en zich in een incestrelatie bevindt. En Tormund en Lyanna +++++

---- Te weinig Jorah. Volgende keer graag meer losse Jorah zonder Dany. En Brienne en Jaime mis ik.

18 likes

Ik ben zo blij dat het weer begonnen is, ik ben al heel de dag vrolijk :).

Paar dingen die er voor mij uitsprongen:
-Ik vond de opening credits al een aflevering op zich, zo mooi en intrigerend
-Ik ship Arya en Gendry nu al enorm
-Waah dat jongetje! Ik was vergeten hoe creepy het soms kon zijn
-Cerceis jurk

6 likes

Ik moet wachten tot vanavond met kijken :sob:

Heeft iemand een goede recap van wat er in de vorige seizoenen gebeurd is? Er staan er genoeg op youtube, maar heeft iemand er toevallig 1 gezien welke het echt goed samenvat?

De eerste die YouTube aangeeft, maar heb al meerdere recaps van hem gezien en vind ze echt duidelijk!

Edit: iedereen die de aflevering gezien heeft, hebben jullie dit al gelezen: https://www.reddit.com/r/gameofthrones/comments/bd6ngg/spoilers_postpremiere_discussion_season_8_episode/ekwudew?utm_source=share&utm_medium=web2x

1 like

Wie hoort er niet bij?

• Jorah
  • Jeor
  • Lyanna
  • Lyra

0 stemmers

• Lord Varys
  • Little Finger
  • Theon Greyjoy
  • Grey Worm

0 stemmers

• Obara
  • Tyene
  • Olerya
  • Nymeria

0 stemmers

Juiste antwoorden: Lyra Mormont hebben we niet op televisie gezien, Little Finger heeft zijn volledige zaakje nog en Olerya is geen gevaarlijke sand snake.

Naaah sorry hoor maar

Samenvatting

Die scene met Jon op die draak was gewoon Harry Potter die voor het eerst op die hippogrief zit???

30 likes

Mijn hart brak wel een beetje toen Samwell erachter kwam dat zijn vader en broer dood zijn door Daenerys. Ik erger mij een beetje door Bran zijn persoonlijkheid (heel afstandelijk en serieus). Door het einde ben ik erg benieuwd naar volgende week. Ik had wel een ander begin en soort aflevering verwacht van deze aflevering aangezien de finale eindigde met de white walkers bij de muur. Zou Daenerys de kroon afstaan aan Jon? Het zou echt wat zijn als zij zwanger zou zijn van haar eigen neefje.

8 likes

De Targaryens kennende is het helemaal niet zo bijzonder als een neef zijn tante zwanger maakt aangezien ze al generaties trouwden met een broer of zus.
Ik vond juist het deel dat ze Jon en Dany op draken reden wat overbodig. Het ziet er tof uit maar voelde als tijdverspilling vooral omdat je als publiek weet dat het niet zo uitzonderlijk is dat Jon/Aegon op een draak kan rijden. Het leek net alsof ze helemaal geen gevoel voor urgentie hadden.

2 likes

Ik kan niet wachten tot Daenerys dood is
Niet in spoiler want het is geen spoiler, hoop alleen wel dat het gebeurt

7 likes

Hahaha ik zei echt letterlijk hetzelfde zo net!

2 likes

Incest komt inderdaad voor bij de targaryens en in GOT zijn ze sowieso niet vies van incest. Ik hoop nu stiekem dat Bronn Cersei vermoord ipv haar broers.

8 likes

Ik zou het best grappig vinden als haar gezombiefeerde draak haar dood. De sigaar zijn uit eigen doos. :roll_eyes:

2 likes

Mijn plussen en minnen

+Arya en het weerzien met the hound
+Davos met z’n slimme praatjes
+Arya en Jon
+Arya en Gendry
+Sam en Jon
+Tyrion en Sansa
Eigenlijk al die weerziens dingen vind ik leuk

-Draken vliegen zonde van de tijd
-Euron greyjoy, vreselijk irritant en slecht geacteerd karakter. Doet me altijd aan die pirates of the Caribbean films denken misschien ook wel door dat oogpotlood
-verder boeien die greyworm en zn chick me ook niet zo veel, ik hoop dat die niet te veel zendtijd gaan krijgen.

4 likes