Fotografietopic

heeft iemand de Canon Powershot SX540HS? Ben heel erg aan het twijfelen tussen een compact camera en een spiegelreflex. Iemand tips?

Wat voor fotografie zou je willen doen?

Ik heb allebei gehad! Ik begon met een compact camera en ben daarna overgestapt naar spiegelreflex. Ik vind de kwaliteit van spiegelreflex veel beter, maar een compactcamera is wel fijner in gebruik aangezien je een groter bereik hebt met 1 lens, en de camera is lichter. Bij een spiegelreflex moet je losse lenzen aanschaffen en steeds je lenzen wisselen.

1 like

Zelf heb ik een instap spiegelreflex camera die het echt goed doet (Nikon d3500) waarbij het enige nadeel is als ik reis meerdere lenzen aan het meezeulen ben. Als je van plan bent om erg actief te fotograferen kan een compact/systeem camera wel fijner zijn, maar weet niet of het uitmaakt qua kwaliteit van de foto’s. En ik heb gebruikt gemaakt van een camera vergelijking website www.cameradecision.com die ik zelf echt fijn vond om camera’s te vergelijken

ik heb net de link gecheckt en volgens mij doet die het niet, maar misschien via google proberen

1 like

En ik bedenk me nu dat ik via cameranu.nl voor een project ooit een camera hebt gehuurd, dus je zou ook nog eerst een model kunnen huren en zien of die bevalt :slight_smile:

1 like

Systeemcamera

Ik heb mijn. Nikon D7000 ingeruild voor een Olympus Om-D
Nooit spijt van gehad

1 like

Vooral het stukje huis tuin en keuken fotografie, niet iets speciaal. Heb altijd een passie gehad voor foto’s maken en wil nu eindelijk eens een goede camera kopen.

Zou een duurdere basislens bij een spiegelreflex ook een goede optie kunnen zijn?had bijvoorbeeld gekeken voor de nikon d3500 en een tamron 18-200 lens. @kmb tag jou ook even omdat jij ook een d3500 hebt.

1 like

Ja klinkt goed! En dan kun je altijd nog uitbreiden mocht je dat willen ipv dat je dan gelijk een hele nieuwe camera moet kopen!

1 like

Ik ben trouwfotograaf :blush: leukste werk ter wereld!

Helaas het afgelopen jaar iets minder bruiloften vast kunnen leggen, maar goed, hopelijk komt dat volgend jaar weer :heart:

3 likes

Ik zou dan eerlijk gezegd geen spiegelreflex kopen maar een systeemcamera met losse lensen! Zeker als je ‘m vaak mee wil nemen naar dingen is een spiegelreflex best wel lomp en groot. Ik ben van canon dslr overgestapt naar Sony A6500 (deels vanwege de filmkwaliteit) en ben er echt heel blij mee! ‘Men’ zegt ook dat spiegelloze camera’s de toekomst zijn haha, maar ik weet er niet genoeg van of dat echt zo is

Wat natuurfoto’s die ik onlangs heb gemaakt tijdens een dauwwandeling. Niet mijn favoriete soort foto’s maar ben hierover wel heel tevreden!

39 likes

Prachtig!! Wat voor een camera gebruik je met wat voor objectief?

edit: oops, ik lees dat je (bijna) beroeps bent, dus waarschijnlijk is jouw gear totaal onhaalbaar voor mij :upside_down_face:

1 like

De kleuren van die voorlaatste, wauw :purple_heart:

1 like

Dankjewel, lief!

Zeker wel betaalbaar hoor. Ik gebruik al jaren trouw een Canon 600D met de plastic fantastic 50mm 1.8 lens. Voor de groothoek heb ik de 10-18mm (daar is de eerste en derde foto mee gemaakt). Ik spaar nu voor een 50mm 1.4 en een nieuwe body zodat ik met twee camera’s kan shooten op huwelijken en niet telkens lenzen moet wisselen.

Ik kocht recent ook de 24mm 2.8 en daar ben ik ook fan van! Daar maakte ik vorig weekend deze plaatjes mee (moet nog wel wat oefenen met het scherpstellen met deze, gevoelig lensje).

11 likes

Fans van analoog, help me out!

Welke point and shoot zouden jullie kiezen op Buymorefilm? Opgelet, onder het kopje Shop vind je nog de rest van de point and shoot camera’s van N tot Z!

Ik heb een giftcard gekregen, maar ik wil gerust ook wat extra geld opleggen, dus prijs maakt niet zo uit. Liefst vrij licht en klein zodat hij handig is om overal naartoe te nemen.

@Dazed Ik tag jou alvast maar want ik weet zeker dat jij me wat kan helpen :innocent:

1 like

Heeel eerlijk, ik weet niet voor hoeveel je gift card is, maar zelf zou ik er denk ik lekker film van kopen en op Marktplaats op zoek gaan naar een point and shoot.

Met merken als Olympus en Canon zit je eigenlijk altijd wel goed! Zo’n Olympus AF-1 Mini is bijvoorbeeld een prima camera, staat voor 75 euro op buymorefilm en is tot nu toe een tientje op geboden op mp.

Olympus AF-1 Mini (1995)
Bieden

1 like

Meine gute wat een prijzen. De Olympus trip 35 is voor 1/4 van de prijs op marktplaats te vinden.
Olympus mju maakt mooie foto’s met 400 asa rolletje. (Ik heb een 80zoom)

2 likes

Oja, het is zeker prijzig maar ik dacht ‘yolo lekker easy treat Yo self’ maar ik denk dat het inderdaad gewoon lekker aan rolletjes uitgeef.

1 like

Maar wat heb jij een beetje zelf op het oog?

Ik heb bijvoorbeeld ook een Olympus pen ee
Die maakt half frame foto’s. (Twee op een normale foto op een 35mm rolletje)

Wil je de mogelijkheid om double exposure te kunnen doen?

Heb jij hier al eens besteld? (of iemand anders?) Wel redelijk overpriced misschien maar ze hebben wel een mooi en groot aanbod! Dus als 't betrouwbaar is ben ik tempted om daar iets te bestellen haha. (Marktplaats vertrouw ik ook niet altijd)

Double exposure hoeft niet voor mij, ik zoek vooral een lichte, kleine en simpele camera die ik altijd en overal kan meenemen.

@Xiomara Ik heb er nog niet besteld maar ik volg ze wel al een tijdje op Insta en het ziet er wel legit uit!