Ik had een beetje hetzelfde probleem. Nu je met je mobiel ook erg mooie foto’s kunt maken vergeet je gewoon dat je ook nog een camera hebt liggen, haha Heb mezelf een schop onder mijn kont gegeven en ben toch maar weer eens met de camera aan de slag gegaan en ik moet zeggen dat ik het nog steeds wel heel leuk vind
Ik heb deze maand een upgrade voor mijzelf gekocht. Van de canon 200 d naar de canon 6d Mark 2. En ik ga nu de 50 mm 1.4 halen. Ik heb de 1.8. Heeft iemand de 1.4 en merk je echt veel verschil?
Hier ook wat bloemen van twee weken terug heb een fujifilm tx10, meestal ook te verstoffen hier helaas
Is er misschien interesse om een soort van week/14 dagen/30 dagen challenge te doen?
Met een bepaald onderwerp of thema en dan te delen? Wellicht om onszelf weer uit te dagen.
Leuk idee
Ja die heb ik ook! Vind m heel fijn. Vooral voor landschappen dan inderdaad. Er zit best wel wat vervorming op dus voor plaatjes van mensen is de lens weer minder geschikt. Ik gebruik m ook vaak op huwelijken als ik in het bos shoots ga doen, dan krijg je echt hele vette beelden met heel veel bos en het koppel heel klein ertussen. Ik ben dus erg tevreden met de lens Veel plezier op vakantie!
Ik heb zelf niks met fotografie maar ik wil wel graag een camera voor mijn vriend kopen. Laatst kreeg hij van z’n vader oude fotoboeken en toen realiseerde ik me dat ik het wel jammer vond dat wij niks aan het vastleggen zijn. Dus daarvoor wil ik sowieso een camera kopen.
Maar hij heeft vroeger ook een blauwe maandag gefotografeerd en hij zegt wel eens dat ie dat heel leuk vond. Dus meer als hobby en niet voor foto-albumfoto’s. Is het dan zonde om een compact camera te kopen? Of is er een soort camera die ook klein is maar waar je nog wel uitbreidingen voor kan kopen mocht ie er wat meer mee willen?
Sorry, ken ook de termen enzo niet dus hoop dat mijn vraag duidelijk is
Bedoel je een systeemcamera?
Ik heb al 4 jaar een Sony A6000 en vind het nog steeds een fijne camera. Ik weet niet hoeveel hij nu kost, maar toentertijd vond ik het wel prijzig…
Ik denk dat je inderdaad een systeemcamera zoekt! Ik heb de Sony A6500 en vind dat echt een top ding (hiervoor heel lang een digitale spiegelreflex van canon gehad). Merk eigenlijk niks van dat deze geen spiegel heeft, en hij is veel compacter. Je kunt dan zelf nog lenzen kiezen die je erop schroeft en ook zelf alles instellen etc.
je kunt hier eens tussenkijken en reviews gaan lezen? https://www.kamera-express.nl/producten/foto/fotocamera/systeemcamera#?sort=price&dir=asc
Hoihoi, ik vind fotografie heel leuk, maar ben er alleen nog niet heel goed in. Ik wil voornamelijk doen aan paarden fotografie, maar merk dat ik het heel lastig vind in combinatie met licht en beweging. Doordat er regelmatig weinig belichting is moet de iso hoger, maar dan krijg ik veel ruis. De sluitertijd heb ik ook vrij hoog staan om wazigheid te voorkomen(1/1000).
Zijn er mensen hier die tips hebben voor paarden fotografie?
Ik heb trouwens deze camera kit https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_canon-eos-4000d-18-55-is-kit-1649073.html
Hmm ik zou zeggen dat er niet heel veel meer op zit dan fotograferen met meer licht (als je je iso, sluitertijd en diafragma al maximaal gebruikt) of een lens aanschaffen met een grotere diafragma zodat er meer licht op je lens kan vallen. Je lens kan nu max f/3.5 maar je zou eens kunnen kijken naar de 50mm f/1.4. Die is niet zo duur! Lastige aan een prime lens zoals de 50mm vind ik dan wel weer dat je dan altijd iets meer afstand moet houden tot je object om alles erop te krijgen en overzichtfoto’s er niet inzitten.
Ja dat dacht ik ook al. Helaas is het soms lastig omdat het vrij donker is in zo’n binnenbaan
Ik had ergens gelezen dat 1/1000 ideaal was en dat anders de foto’s misschien wazig worden, maar kan het ook fout hebben haha. Ik weet zelf niet zo veel over lenzen enzo had ook maar gewoon zo’n kit gekocht in de hoop dat het zou werken. Jammer dat ruis toch blijft, maar dank je wel voor de tip van het huren van een lens!
Is hier nog iemand die aan huwelijksfotografie doet? Ik ben bezig met een opstart om zelfstandig trouwfotograaf in bijberoep te worden (zzp’er in NL denk ik?) en lijkt me leuk om wat gelijkgezinden te vinden!
Geen huwelijksfotografie, maar ik maak wel bruiloft video’s.
Oh superleuk! Heb je ergens een portfolio of instagram pagina waar je je werk deelt? Ik ben benieuwd
Ik denk dat hier wel iemand is die me een antwoord kan geven
Ik wil graag prints laten maken van schilderijen die ik heb gemaakt. Ik denk op mat fotopapier (bestaat dat?). Dus niet op canvas oid. Liefst online of in Arnhem/Nijmegen. Iemand de gouden tip? <3
Oh was helemaal vergeten te reagen. Ik stuur je wel even een berichtje
Ik wil weer eens wat analoge rolletjes laten ontwikkelen maar heb dit nog niet eerder via post gedaan. Iemand ervaring mee en zo ja, welke site is een aanrader? (Los van hema fotoservice)