Forumergernissen

Ben jij het begin van de pandemie vergeten?

5 likes

Nee echte FIRE mensen hebben toen heeeeel veel wcpapier gekocht en hebben het daarna voor +1000% verkocht op marktplaats.

6 likes

Oh ik heb dat gevoel ook bij 't medische vragen topic. Random foto van uitslag, wat is dit en wat moet ik hiermee??? Je ehmm ga naar de huisarts?

8 likes

Ik heb meer zoiets bij die vragen van yo gebruik google. Of ga naar het topic wat er voor bedoelt is. Elke x die mensen die het in het wwjek droppen want daar kijken meer mensen…

4 likes

Dagboekposts. Je zit hier om te praten met mensen. Niet om je dagboekverhaaltje te typen en daarna op het kruisje te klikken. (En lees de huisregels ook even na)

En in het verlengde daarvan; mensen die alleen maar hun eigen verhaal kwijt willen en nooit deelnemen aan gesprekken.

15 likes

Bij zulke vragen denk ik juist bel gewoon even met het modembedrijf/de webshop waar het over gaat, als iemand dit heel specifieke antwoord heeft voor je dan is het toch echt daar. Maarja millennials durven natuurlijk allemaal niet te bellen dus dan maar lekker omslachtig aan 2000 randos op internet die hier toch niks van weten vragen :woman_shrugging:

15 likes

Ja sommige mensen lijken te denken dat dit forum er is om hen van persoonlijk advies te voorzien. It’s not.

4 likes

Ja dat gezeik altijd met dat niet durven bellen. Je kunt normaal gesproken toch ook face to face gesprekken voeren.

Nu moet ik denken aan die ene keer dat ik een groepje pubers moest begeleiden en ze niet wisten hoe je een ansichtkaart schreef.

8 likes

Er zijn wel forums voor dat soort vragen maar die staan meestal bij de site van het merk modem dat je hebt enzo.
Wij geven hele andere adviezen hier

Precies wat ze verdienen.

7 likes

Mensen die dingen die door letterlijk iedereen als licht oncomfortabel worden ervaren scharen onder “angst” en daar over zeuren zijn mijn nummer 1 irritatie.

(Voorbeelden: netwerkevents, een verjaardag van een vriend waar je verder niemand kent, de eerste dag van alles, bedrijven bellen, mensen bellen en je niet weet of het uitkomt).

7 likes

Ja ik vind dat ook heel kinderlijk, dat je niks durft.

Maar aan de andere kant zijn er natuurlijk ook mensen met een sociale angststoornis enzo. Misschien juist wel buitensporig veel omdat dit een forum is en het lowkey en vrij anoniem communiceren is hier.

7 likes

Maar op dat soort specifieke vragen uit je voorbeeld kun je toch op een forum alleen maar persoonlijke ervaringen verwachten en geen algemene kennis waar je wat aan hebt. Tenzij er net toevallig iemand hier bij de klantenservice van het modembedrijf werkt.

2 likes

Bijna elke help desk heeft ook een chat. Dus nie janken gewoon naar die site toe ajuus.

2 likes

Oh ja dit is forumergernissen, ik vind het irl ook mega irritant. Maar vooral voor de mensen die daadwerkelijk die fobie hebben. Want net als met gluten allergie neem ik dat in eerste instantie niet serieus. Terwijl er natuurlijk legio mensen zijn die dat wel hebben en die geen aanstellers zijn.

Mijn eigen beweegredenen zijn meestal vooral “geen zin”. Dat is natuurlijk wel supervolwassen.
(Op mijn lijstje staan op dit moment:
De NS omdat mj ov chipkaart verlopen is en ik geen nieuwe heb gehad en wel een abonnement betaal,
De KLM over travel miles,
De bank over een adreswijziging die al 3 jaar niet goed gaat
De tandarts)

Ik wil je niet meer online zien voor je de NS hebt gebeld en je chipkaart hebt geregeld.

Die andere dingen zijn voor n andere keer

6 likes

Fuck ik moet al 3 maanden mijn abonnement afmelden bij zo’n NS oplaadpunt en nu denk ik hier weer aan.

Overigens komt dit me wel bekend voor. Heb laatst een maand gedaan over het openmaken van een brief van de tandarts omdat ik dacht dat er een rekening of boze brief in zat.

Ik hoopte en dacht ook dat dit soort dingen redelijk normaal zijn.

7 likes

Als we dan toch bezig zijn: meerdere malen bewust power posten terwijl er een edit knop is en je iemand gewoon kunt taggen in een bericht.

Topics die op halve chats beginnen te lijken.

1 like

Heb je een voorbeeld van iemand die dit doet? Kan me er namelijk geen voorstelling bij maken!

4 likes

Wat is power posten?

6 likes