Forumergernissen

Dit kan ik niet reproduceren, hoe doe jij dat dan?

Welke handeling voer je uit om te kijken naar de meest gelike posts?

Je kan op iemands @ naam zoeken via de zoekfunctie en dan sorteren op meest geliket :smirk:

1 like

Persoonlijk vind ik dit ook niet mooi en zie ik niet in welk probleem het zou moeten oplossen… werd er net ook mee geconfronteerd bij een post met te veel likes. Keek nog even of je dat kunt aanpassen maar helaasch.

1 like

Moest dit in het mommybloggertopic?

5 likes

Awww haha ik zit die van mezelf terug te lezen en sommige posts bevatten echt leuke herinneringen maar ik heb ook een post waar alleen ‘TOETEREN???’ in staat en die heeft 61 likes maar ik kan uit de context van dat topic niet opmaken waarom ik dat heb gepost en waarom dat blijkbaar ook nog eens grappig was voor 61 mensen??? Dus als iemand dat nog weet, enlighten me

6 likes

Had vast met @Twonights a.k.a. Toeternights te maken… :sweat_smile:

2 likes

Destijds was er iig een rel, omdat iemand hier geklaagd had dat er overdag iemand toeterde in de straat en diegene dat verschrikkelijk vond voor haar baby. Ik vond dat toeteren vrij normaal. Of zo herinner ik het me. Je bericht zou daarmee te maken gehad kunnen hebben @hanson

3 likes

Ik verbaas me er echt over wat voor er reacties er ontstaan als een youtuber een niet-zo-woke grapje maakt. Het zou zeker niet moeten, maar in het echt hoor je dit soort dingen toch zo vaak? Even los van dat het niet handig is om dat publiek in een video te laten zien. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat iedereen in de omgeving van sommige forummers zo correct is dat het als enorm shocking wordt ervaren als iemand een grap maakt die eigenlijk niet kan.

7 likes

Waarom reageer je dit niet gewoon onder de huidige discussie? Dan hoeven we het hier niet weer te voeren :sweat_smile:

28 likes

Ik vind niet dat je dat los kunt zien van het publiek in een video zeggen voor duizenden of miljoenen mensen.

8 likes

Niet? Als iemand zo ongepast is om z’n opmerking in mijn buurt te maken dan zou ik die persoon er zeker op aanspreken.

5 likes

Als iemand in mn omgeving een opmerking maakt zou ik diegene daar ook op aanspreken. Ik denk dat veel meiden hier in het echt ook “Woke” zijn ( Bewust van hun privilege sws)
Maar ik denk dat het gene is waar forummers over vallen bij vloggers, is dat diegene 1 een voorbeeld functie heeft en 2 na een kritische " Hey dit is niet zo netjes" opmerking met het kutste exuus ever komt en dan doet alsof diegene die kritiek geeft een heel gemeen persoon is.

6 likes

Omdat het mij meer gaat om de manier waarop er hier wordt gereageerd, niet om de opmerking van de youtuber zelf. Dit is nu een specifiek voorbeeld, maar het is me wel vaker opgevallen.

@SoonSoonThings Echt waar? Is dat dan wel eens gebeurd?
In mijn omgeving komt het eigenlijk nog zoveel voor dat dit soort opmerkingen worden gemaakt, en ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand er over valt. Ik zou er zelf ook niet snel iets van zeggen eigenlijk, maar vind het wel goed dat je dat zou doen.

@Soy.peor Dat laatste kan ik me helemaal in vinden hoor. Tuurlijk moet je als publiek figuur bewust zijn van wat je online zegt, en wat voor invloed dat kan hebben op de mensen die je bereikt.

1 like

Dan begrijp ik je niet. Wij zeggen er nu toch net zo goed iets van maar dan mag het niet?

5 likes

Vind het misschien lastig uit te leggen wat ik precies bedoel, het is ook niet zo dat het van mij niet “mag” om er iets van te zeggen. Ik denk dat ik vooral het verschil opvallend vind met hoe hier wordt gereageerd en wat ik in het echte leven zie.

Ja ik zou er zeker wat van zeggen. Waarom niet, je mag en kan er iemand op aanspreken toch? Waarom vind iemand het goed om zoiets te benoemen?

Misschien ben jij ook heel erg omringd door dezelfde soort mensen. Het mooie van een forum is dat er een hoop mensen zijn met een ander beeld en visie. Ik snap je argument niet helemaal? Jouw beleveniswereld staat niet gelijk aan die van andere mensen. Omdat jij het normaal nooit ervaart is het dus maar overdreven? Ik denk dat dat een slechte conclusie is.

3 likes

Welke manier? Ik lees echt niet hele gekke of heftige reacties in het andere topic.

Toen dit topic bovenaan stond WIST ik gewoon dat 't hierover zou gaan. Mijn forumergernis is in ieder geval een discussie in een ander topic verder voeren.

44 likes