@Penny_Lane verwoord het beter, eigenlijk maakt het niets uit of iemand wel of niet gekwetst is, maar ik begon zelf over gekwetst zijn dus ik zal hem ook afmaken: als iemand wel gekwetst is dan vind ik gewoon niet of het aan mij is om te oordelen of dat terecht is of niet. Eigenlijk plaats je jezelf dan boven iemand, vind ik, want waarom zou mijn mening over wat aanstellen is of niet meer waard zijn. Daarbij zijn er zo veel meer gronden waarvoor wat jij zei geldt. Niet alleen racisme maar ook discriminatie, validisme, etc. Maar goed ook gaat het om een veel luchtiger onderwerp, wie ben ik dan om te bepalen wat iemand anders mag voelen?
Overigens heb ik het helemaal niet meer over jullie situatie @Penny_Lane, @crazyplantlady maar ik heb in het verleden ook wel vaak gedacht: ‘Hallo waarom valt iedereen mij aan, ik bedoel het toch goed!!’ dus dacht dat mijn inzicht @crazyplantlady misschien kon helpen. Ik zie het ook bij anderen. Ik denk dat het vaak komt omdat mensen zo graag aardig gevonden willen worden dat je het inderdaad niet aankan om gecorrigeerd te worden ‘Want ik ben toch een aardig persoon?!’ Maar zo reageren is niet aardig.