Zijn forumtrends altijd objecten?
Als het om praktische dingen gaat dan vind ik het minder irritant maar dat maakt het niet minder materialistisch imo.
@kali oh ik denk dat er vaak genoeg dingen worden gekocht alleen om het kopen. Ik denk niet dat we over het algemeen bewuste consumenten zijn. Helemaal nu worden er ziek veel spullen gekocht. Kan me niet voorstellen dat mensen dat echt nodig hebben. Ik koop nooit iets wat ik bij een ander zie. Koop amper kleding en ik houd niet van troep en veel spullen hebben dus dat doe ik niet zomaar.
En kinderachtig omdat er een ding van gemaakt wordt.
Wat er ook gebeurt ik ga niet in dat badje.
Het grappige vind ik dat ik de spijkermat alleen uit het Forumergernissentopic ken. Waar op het forum is dit ding hot?
Geen bruisballen voor jou deze sinterklaas. noted.
Mag wel haha dan ga ik gewoon ergens in een grote mensen bad hahah.
Hier o.a. Ik weet het verder ook niet meer precies maar het kwam een aantal keer voorbij de afgelopen weken en volgens mij hebben best wat mensen die mat gekocht n.a.v. de post van @anon42392789
Ik vind consumeren om het consumeren materialistisch en kinderachtig. En ik weet de intenties niet van iedereen die dezelfde shit koopt maar ik vraag me dan toch af of mensen het echt nodig hebben. Als er minder nadruk op werd gelegd zou het voor mij al heel anders uitkomen maar het feit dat het een ding is. En dat mensen zich daar enthousiast bij aansluiten vind ik niet positief.
Misschien is kinderachtig wat hard maar het is dan ook een ergernis.
Misschien maar ik vind consumeren gewoon niet iets om te vieren. Kerst is opzich niet heel schadelijk ofzo dus ik vind je vergelijking niet opgaan. Ik haat niet op iets wat heel onschuldig is
Maar bitter ben ik sowieso.
Ja dat maken mensen ervan inderdaad.
Ik ben vaak goed gebaat met de meer praktische forumtrends, zoals het badje. Bijna elke dag gebruik ik dat ding en ik geniet er echt van. Hoe kan je dat nou negatief vinden?
Ja, eens. De meesten consumeren sowieso teveel, maar wat maakt het uit waar ze hun inspiratie vandaan halen? Soms koop je iets omdat een (forum)vriendin het aanraadt, soms koop je iets vanwege een hip meisje op straat, en soms word je overgehaald door een nieuwsbrief. Het is allemaal een vorm van materialisme.
In veel topics gaat het regelmatig over het bespreken van spullen en worden er tips en reviews gevraagd. Denk dat er weinig topics zijn waarin dit geen rol speelt. De extra aankopen n.a.v. forumtrends vallen in het niet bij de rest van het forum.
Ik vind het qua consumeren erger dat we een pakketjes ergernis topic moesten maken omdat mensen anders in andere topics de hele tijd gingen zeuren over hun honderden bestellingen. Of een Fucking Ali expres topic, dat is pas gênant dat mensen daar en masse bestellen.
Ik denk ook altijd ga gewoon naar een winkel ipv alles maar naar je toe te laten sturen en te retourneren/het te vergeten. Maar misschien is dit een midden in de stad wonend privilege.
Ik heb dat topic op negeer staan omdat ik er helemaal leip van werd
Ik bestel overigens wel regelmatig online dus ik ben hypocriet hoor
Ik vind dat vooral ook met dat black Friday gedoe. Dat vind ik ergens echt heel oppervlakkig en sneu dat mensen daar zo mee bezig zijn wat ze dan allemaal kunnen kopen en waar nog meer korting is. Vind het anders als je al lang iets wil hebben en dan wacht tot het wat goedkoper is. Krijg vaak vooral het idee dat het kopen om het kopen is, zeker als iets eenmaal afgeprijsd is
Humblebrags overal
Dit vind ik een hele interessante. Van een ergernis kan ik nog niet spreken. Daar zit ik hier te kort voor. Het valt me wel soms op dat in het ene topic bepaalde woorden van iemand enorm worden afgewogen (en meer in wordt gelezen dan nodig is), terwijl een ander een net zo goed harde - zo niet hardere - opmerking maakt en daar is niets mis mee. Bedoel niet op persoons-niveau goh wat raar, meer dat het zo subjectief is. En missch vergelijk ik appels met peren kan ook niet een heel goed treffend voorbeeld geven zo uit de losse pols. Wat jij schrijft @Penny_Lane is dat meer regel dan uitzondering?
Ik denk dat dit komt omdat een forum natuurlijk een subjectieve omgeving is waar veel afhangt van context. Over het ene onderwerp wordt nou eenmaal genuanceerder gesproken dan over het andere omdat het misschien gevoeliger ligt op bepaald vlak, dat is buiten het forum ook zo. Daarnaast denk ik dat het soms ook te maken heeft met wie op wie reageert; sommige mensen dragen veel bij en daar heb je dus meer achtergrondinformatie over (mening, ervaring, misschien voorgeschiedenis mbt onderwerp) wat maakt dat je reactie anders is dan naar andere forummers. Misschien kan je dat vergelijken met een debat in de klas of op werk, van sommige collega’s weet je net wat meer en die ken je net wat beter waardoor je anders op elkaar reageert.
Ik vind het altijd zielig als mensen pakketbezorgers zo afzeiken. Het is echt een mega zware job die mensen meestal niet voor de lol doen. Tuurlijk is het kut als er echt iets mis gaat, maar dat kun je de pakketbezorger die 1 euro per bezorgd pakket krijgt terwijl mensen bestellen, nooit thuis zijn en geen verzendkosten willen betalen niet kwalijk nemen vind ik.
Dit herken ik wel en dat is echt lastig. Net zoals je niet kunt zien hoe anderen er bij zitten/zich voelen/hoe hun dag is zien mensen dat bij jou niet en komen dingen soms anders aan dan (je hoopt dat) de ander bedoelt. (Ik bedoel hier niet een specifieke situaties maar het algemeen)
Voor mezelf denk ik ook dat ik er te makkelijk vanuit ga dat hier posten en lezen een gelijkaardige interactie is als offline terwijl dat niet klopt. Je ziet niet wie wanneer je bericht leest (en meeleest zonder account) en nuances zijn vaak heel moeilijk over te brengen. Dat maakt wel dat het leerzaam is om hier mee te schrijven omdat je met dit soort dingen leert omgaan en je hopelijk daardoor directer kunt overbrengen wat je wilt en je je bericht de juiste inhoud en lading kunt geven zoals je irl zou doen.