Ik zat echt helemaal ja te knikken op deze post en ben het verder helemaal met je eens maar toen kwam ik bij de laatse zin en vind dit dan weer onnodig heftig als je dit tegen mij richtte? Ook als je het niet aan mij richtte trouwens. Goed, dit zou geen onderwerp van discussie zijn. Eens met de rest van de inhoud in ieder geval.
Allemaal mee eens maar waarom zeg je zo stellig dat er in heel dat datetopic geen corona lijkt te bestaan, alsof je precies lijkt te weten hoe iedereen in dat topic hun leven leeft. Dat concludeer je op tamelijk beperkte informatie.
Oké t is goed met je
Ik als fervent meelezer van het datetopic zie ook vooral veel enthousiaste posts “ik heb vanavond een nieuwe date!” Terwijl ik tijdens de eerste golf nog een soort twijfel zag over of je nu wel zou moeten daten of dat mensen zich toch ook een beetje schuldig voelden of in ieder geval nog excuses maakten waarom dit nu wel kon. En dit zijn zo te lezen ook niet allemaal anderhalvemeterdates.
Ik zie het probleem niet in gewoon het beestje bij de naam noemen, maar goed ik vind dat nuance ook schadelijk kan zijn omdat het snel kan uitmonden in dingen verdraaien.
Maar… dit was voor corona toch ook al een ding? Je maakt in je leven altijd keuzes die andere mensen op een negatieve manier kunnen beïnvloeden. We moeten ons allemaal netjes aan de regels houden, mee eens, maar je moet ook nog wel ergens je eigen geluk voorop stellen, anders ga je daar ook aan onder. Het komt zo namelijk een beetje over van: “Ja maar een depressie is echt minder erg dan een trauma van de IC dus ga maar niet op date”, maar dat kun je toch niet meten? Dat ervaart iedereen anders?
En dan bovendien nog het lef hebt om tegenover mij over mentale gezondheid te beginnen.
Maar waarom mag jij dan over andere mensen wel oordelen? Want dat gevoel krijg ik hier een beetje. Jij weet ook niet waar zij mee rond lopen en misschien is het daten van iemand het enige lichtpuntje in hun leven. Nogmaals, ik vind dat we ons allemaal aan de regels moeten houden, maar zoals iemand hier ook zei, laten we niet schijnheilig doen want er is echt niemand op dit hele forum die de regels 100% netjes naleeft. Je kan niet in de levens van die mensen kijken en zo op basis van een paar forumberichten beoordelen dat ze “rot” zijn.
Je krijgt echt geen depressie van even wat minder flikflooien (en als dat wel zo is ga je beter in therapie) en ja een trauma van de IC + het leven van veel anderen riskeren is echt wel erger dan even niet daten.
Niet alle ervaringen wegen op dit moment gewoon even zwaar en ik vind het echt bullshit om te doen alsof dat wel zo is. Het is een pandemie, alles is kut, maar sommige dingen zijn kutter en met meer consequenties dan andere.
Ik denk dat we kunnen concluderen dat we hier allemaal een andere mening over hebben. Ik snap nu ook niet waar de grens ligt. Eerst moet iedereen zich aanpassen aan de regels. Daarna mag je best wel op een date, maar niet flikflooien met iedereen. Dit is toch ook niet duidelijk dan? Waar trek je de grens? Vanaf wanneer is een date serieus genoeg voordat je elkaar mag ontmoeten? Na hoeveel dates mag je seks hebben? Naja. Het zal wel, dat is weer een andere discussie.
Wtf lol. There’s people that are dying Kim!!
Wow echt laag dit.
grapje grapje
Wat een onwaarschijnlijke kutopmerking.
Ik las je reactie zoals je het bedoelde, was in dit geval mss niet heel handig maar je bedoelde het volgens mij inderdaad niet zo
Ehm volgens mij bedoelde je het precies zoals het er staat. Penny zit al heel lang grotendeels thuis, dus zij is het volgens jou gewend en snapt nu niet dat een volledig gezond persoon nu veel meer “inlevert” met deze lockdown.
Toch? Of bedoel je het anders? Want zie je zelf niet dat dit gewoon totaal gevoelloos is? Denk je dat Penny berusting heeft in dat zij minder kan ondernemen dan een gezond persoon? Of denk jij dat zij zich er ook vaak ongelofelijk kut over voelt, ook vóór corona.
Hoezo zou iemand die al heel veel heeft ingeleverd en daar iedere dag van zijn leven mee geconfronteerd wordt nu ineens niet kunnen begrijpen hoe het voor mensen is die dat nog niet eerder hebben hoeven doen.
Ik denk dat de discussie heel lastig is als het zo persoonlijk wordt want uiteindelijk gelden de regels voor iedereen en zal het iedereen dan ook helpen als we ons daar allemaal aan houden. Ik denk ook niet dat het nodig moet zijn om meningen en visies te beargumenteren met persoonlijke verhalen en ervaringen want het is nou eenmaal zo dat sommige situaties schrijnender zijn én blijven dan andere situaties, hoeveel of weinig die persoon zich aan de regels houdt. Goed om daarbij stil te staan maar imo moet het niet nodig zijn om op die manier je mening te hoeven geven.
We denken allemaal anders en hebben andere prioriteiten en dat maakt het forum ook boeiend. Ik zit ook weleens op mijn handen als ik dingen lees of zie, maar helaas maken veel mensen keuzes die anderen hun levens moeilijker maken en zijn ze zich daar vaak niet eens bewust van (het hier posten of foto’s van feestjes op social media zetten)
Natuurlijk mag je dingen uit je eigen ervaring vertellen! Ik schreef dat ‘het niet nodig moet zijn’ omdat ik nu soms het gevoel heb dat mensen zich een beetje gepusht voelen om uit te leggen hoe en waarom iets voor hun belangrijk is en dat mensen het vanuit hun ervaringen daar niet mee eens zijn. Inderdaad dat je vanuit je eigen ervaring gediskwalificeerd wordt en dat gaat naar mijn idee te ver. Ik ben het dus zeker met je eens. Naar mijn idee kan je meningen ook laten bestaan zonder dat die voor de ander gerechtvaardigd worden vanuit ervaring. Dan ben je het oneens ok, dat kan gebeuren op een forum toch? Nu heb ik soms het idee dat mensen gaan afwegen of je je mening wel mag hebben omdat persoonlijke situaties niet erg genoeg zijn ofzo.
Maar waarom gaat iedereen die date er zo tegen in hahaha. Je kan ook denken ja ik hou me idd niet aan de regels niet slim punt. Of ik weet dat ik afstand hou en wel goed bezig ben.
Die eeuwig terugkomende BEC vragen in het persoonlijke vragen topic.
Heb het idee dat mensen heel graag willen weten of ze wel leuk gevonden worden en er zo naar hengelen of ze iemands BEC zijn. Maar dan wel ondertussen doen alsof het je niet uitmaakt. Zeer vermoeiend.
Nou, als je het per se wilt weten, jij bent mijn BEC hoor Ludo. Gelukkig kan het je niks schelen.
Maar je overtreed toch niet de regels als je op date gaat? Ik ben niet heel erg op de hoogte, maar je mag toch gewoon max 3 mensen over de vloer op een dag?
De meeste dates blijven niet op 1,5 meter afstand.