Ik vind Harry Potter stom en ik had gehoopt dat er een heel drama in dit topic zou zijn. Nee gaat het over een paar oude kinderboeken en films
Nouuuu
Bij deze neem ik afscheid van het forum en kom ik terug als PrinsesFiona of KingBob
OmGGgGGg Je OuT JeZeLf
Jongens het forum is zo vaak overbelast je hebt geen rel gemist.
Zo gek he dat je dan besmet bent en geen idee hebt waar het vandaan komt
wow ik heb nu pas door dat je forumnaam niet soy.pear is
Dat is nog niet per se in het topic voorgekomen toch?
Vind het wel bijzonder hoe iedereen anders met nu corona in de maatschappij omgaat. Ik vind het al eng om een uur een meter van iemand te moeten zijn (in het OV) en ik zie mensen op social media doen alsof er geen corona bestaat en etentjes houden met mensen gewoon direct naast elkaar aan de tafel. Maar ook inderdaad dat iedereen gewoon lijkt door te daten, niet minder dan voor corona. Ik zou ff 10x nadenken of iemand dat risico waard is.
Ben het (groten)deels met je eens maar Jezus wat kort door de bocht en denigrerend dit
Dat laatste: ligt er toch ook aan in hoeverre je zelf een besmettingsgevaar bent? Ik zie amper mensen dus een ander is vaak een groter risico dan het andersom is.
En mijn reden om te daten is nooit seks, maar wel uiteindelijk iemand tegenkomen met wie het klikt voor langere tijd. En dat on hold te zetten voor mogelijk 1,5 jaar, sorry maar ik zag dat niet zitten op mijn leeftijd hoor. Maar ik datete dan wel berekenend.
Eigenlijk weten we toch ook niet of iedereen afstand houdt tijdens die eerste dates en hoe die date partners ermee omgaan. Maar ok als ik dan lees over zoenen/seks alsof er niks gaande is in de wereld denk ik wel hmm hoe dan.
Als het puur seks is, denk ik wel van koop een vibrator. Dan vind ik daten voor een relatie/meer wel “meer waard”. Dan zoek je meer verbinding en zeker in deze tijd snap ik dat mensen dat niet zo snel zo lang zullen neerleggen.
Maarja uiteindelijk heb je toch ook geen invloed op wat de rest doet. Ik probeer mijn eigen omgeving wel te overtuigen, juist doordat zij mij ook in gevaar brengen met hun roekelozere gedrag. Maar op fora of social media denk ik van ok stupid, en probeer door te gaan met mijn dag.
Andere mensen mogen daar toch anders over denken? Ik snap waar je vandaan komt, maar het is wel heel kort door de bocht om te stellen dat alle singles nu maar anderhalf jaar lang pech hebben en geen contact mogen hebben of zoeken met een date. Dit zijn ook mensen die behoefte hebben aan contact, of het nou alleen voor seks is of gewoon voor een “connectie”. Overigens heeft de overheid een tijdje terug toch niet voor niets gesteld dat singles een “seks buddy” of wat dan ook mochten zoeken omdat menselijk contact ook erg belangrijk is voor je gezondheid? Iedereen gaat op een andere manier met deze crisis om.
Ik ben het ook deels met je eens maar ik vind dit wel een heftige uitspraak. Ik denk inderdaad ook dat sommigen iets te roekeloos met de situatie omgaan. Neemt niet weg dat we naast de fysieke gevolgen van deze pandemie de mentale gevolgen niet moeten vergeten.
Ja, die heb ik gelezen. Maar goed, ik zal je de rest van mijn mega lange “betoog” besparen (serieus, het waren een paar zinnen, het was een normale reactie. Dan toch niet he)
Dit is echt een goed voorbeeld van mijn grootste forumergernis. De manier waarop op het forum soms conclusies worden getrokken over “wat voor persoon iemand is” op basis van een of enkele uitspraken/meningen/handelingen/gedragingen. Qua inhoud ben ik vaak volledig eens, ook nu bijvoorbeeld. Maar waarom is het altijd nodig om zulke kortzichtige conclusies te trekken en het op de persoon te spelen en is het gedrag afkeuren niet genoeg? Je (in het algemeen) mening komt echt niet sterker over door zo over mensen te praten.
Dit is toch het hele probleem met deze crisis? Sommige mensen maken roekeloze keuzes waar de rest van de maatschappij de dupe van is omdat zij het risico wel willen nemen of het risico überhaupt niet zien.
Snap echt dat mensen die op zoek zijn naar een serieuze relatie dat niet on-hold zetten. Dat hoeft ook helemaal niet omdat je echt wel op afstand en verstandig kunt daten. Maar steeds wisselende seksbuddies tijdens een pandemie vind ik roekeloos en asociaal.
En sowieso: we hebben allemaal behoeftes die nu niet vervuld kunnen worden. Ik mis mijn vrijheid enorm en wil zonder nadenken op de trein stappen en al mijn vrienden bezoeken. Maar dat gaat nu niet. Dat is kut, dat maakt me soms verdrietig, maar daar moet ik mee dealen. Zou fijn zijn als we allemaal leren dealen met onvervulde behoeftes.
Mensen die in zijn geheel roekeloos zijn en zich niet aan de regels houden vind ik ook verrot. Maar ik denk dat iedereen in deze tijd wel een puntje heeft waar hij / zij zich niet 100% aan de regels houdt omdat je er anders aan onderdoor gaat. Om iemand alleen op basis van dategedrag verrot te noemen vind ik best heftig, ja.
Edit: Maar dat je dat woord gebruikt om kracht bij te zetten zou inderdaad niet het punt van deze discussie moeten zijn. Het punt dat ik eigenlijk wilde maken is dat psychische klachten in deze tijd niet onderschat moeten worden en ik heel goed begrijp dat iemand hard op zoek is naar (fysieke) aandacht nu, ook al zouden we dat met zijn allen af moeten keuren.
Ik snap opzich wel wat @Penny_Lane bedoeld.
Er zijn daar meiden die met meerdere intiem contact hebben of op date 1 al.
Het is ook logisch dat je als single zijnde wilt verder daten, maar dat kan in het begin ook wel op afstand of niet direct zoenen/seks. Als het goed voelt en er ‘meer’ inzit/je naar elkaar uitspreekt exclusief te daten, is het naar mijn mening ook logisch dat je intiemer wordt met elkaar, maar direct op date 1 of met meerdere personen in een korte tijd, ja dat is gewoon wel verrot.
Dit is in mijn ogen wel een vrij overtrokken interpretatie van hetgeen wat ik aanstip. Het punt dat ik wilde maken ziet op het feit dat ik het niet nodig vindt om mensen verrot te noemen en dat ik het vaker zie gebeuren op het forum dat er zulke kortzichtige conclusies worden getrokken over hoe iemand is als persoon. En jij maakt ervan dat het opeens een taboe zou zijn dat mensen worden aangesproken op het feit dat ze zich niet aan de regels houden en de aandacht daar opeens van afgeleid zou worden? Dat is toch geenszins het geval. Het gaat me er niet om dat ik het er niet mee eens ben dat dat asociaal en onacceptabel gedrag is. Het gaat me erom dat ik me er aan irriteer dat dit hier op het forum als een normale manier van je mening geven wordt gezien en dat het niet genuanceerder kan. Dit aanstippen is geen afleidingsmanoeuvre van het punt dat je wilt maken. Het gaat me om de manier waarop.