Ja domme beesten
En dit inderdaad maak een Coronatest topic net als er een pakketjesergernis topic is want wie wil dat nou lezen van anderen
Uh nee, wacht gewoon lekker op je uitslag.
Same. De stoere versie van conclusie
We hebben een mogelijk om berichten direct te melden hè, Kali
Nee er is een kliklijn 0900-78001
Heel vaak maar dat is dan per ongeluk
Mensen die hun account verwijderen en dan een nieuw account aanmaken en denken anoniem te zijn. En dat je dan na een paar posts al weer doorhebt wie het eerder was. Snap de reden van opheffen account en dan weer nieuwe aanmaken niet als je daarna toch zelfde dingen weer post.
Als het gaat om wat je eerder hebt gepost en je niet wilt dat mensen dat kunnen terugvinden kun je toch je posts laten verwijderen?
Spreek voor jezelf, ik heb dat bijna nooit door
Edit: lol ik vind het juist ‘irritant’ (niet echt vervelend maar gewoon, valt me op) dat er steeds allemaal nieuwe forumnamen opduiken en het dan wel doorkomt dat ze niet gloednieuw zijn maar wie dan wel En allerlei oude forumnamen zie ik nooit meer en weet niet of ze er nog onder een ander account zijn
Dit is geen forumergernis maar een forumverwondering. Ik snap echt niet hoe je bepaalde karaktereigenschappen kan koppelen aan forummers en deze dan meteen weer aan nieuwe anonieme accounts kan koppelen. Vind ik oprecht knap!
Wel knap als je dat na een paar posts al doorhebt!? Zo “one issue” achtig dan.
Niet dat ik iedereen hier heel generiek vind hoor, maar dit is wel scherp…Offf ik lees hier te kort voor mee (**gaat er nu beter op letten)
Stel een meelezer zit echt te focussen op je posts dan hebben ze je zo weer teruggevonden denk ik. Dan snap ik het verwijderen en nieuwe aanmaken niet. Ja als je daarna een hele nieuwe forumidentiteit aanneemt.
Maar goed nieuws voor mocht ik binnenkort opeens verdwenen zijn en toe zijn aan een nieuwe start
Ja mee eens hoor, het is me ook wel eens wél opgevallen, maar ik denk veeeel vaker niet
Maar dat komt dan denk ik doordat diegene zich met het nieuwe account op de achtergrond houdt?
Stel je post eerst dat je een puppy hebt en maand later onder nieuwe account dat je puppy zoveel is gegroeid de eerste maand ja 1+1=2. Als je niet wilt dat mensen doorhebben wie je was, kun je beter niks meer over die puppy posten
Jaa precies! Als het van die best kenmerkende dingen zijn idd, of weer een foto van hetzelfde interieur ofzo, ja dan probeer je niet eens anoniem te zijn of iemand die best specifiek over haar werk iets zegt ofzo, of later posten “wij zijn in juli verhuisd” ofzo, best makkelijk te herleiden dan als je je dat nog herinnert. Maar er zijn denk ik wel meer mensen die het vrij algemeen houden toch, dat idee heb ik tenminste, dus voor mij is het forum nu echt 75% geen flauw idee wie jullie zijn lol
Ik denk dat jij eerder de uitzondering bent die het na een paar posts al door heeft. Er zijn hier meer dan 2000 leden, denk dat de meerderheid die connectie helemaal niet legt, zelfs al doe je helemaal je best niet om anders te posten om anoniemer te blijven.
Als je sinds de opening van dit forum 1 account hebt ben je gewoon veeeel herkenbaarder dan wanneer je al aan je zevende account zit, dat lijkt me gewone logica.
En nee de scherpe en actieve meelezer kun je misschien geen zand in de ogen strooien door een nieuw account aan te maken, maar mensen in je omgeving die 1x in de week/2 weken/maand even al jouw posts gaan bijlezen wel.
Misschien moeten we met een poll polsen wie er een scherpe actieve forummer is en wie makkelijk voor de gek te houden, zodat degenen die in de anonimiteit willen treden kunnen afwegen of het gaat lukken
Ben op zich wel blij dat je op dit forum niet meer mag noemen wie die persoon eerder was. Dat gebeurde vroeger wel regelmatig en toen ik ook nog van accounts wisselde 10 jaar terug vond ik dat altijd super irritant.
Dan hebben sommige leden het misschien wel door, maar wordt het niet op een presenteerblaadje aangeboden.
Edit: maar denk dus wel dat sommigen de illusie hebben dat ze onherkenbaar zijn met een nieuw account. Als je echt niet meer herkenbaar wil zijn zou je moeten stoppen met posten denk ik.
Misschien moeten scherpe, actieve forummers eens ophouden met zich op de borst kloppen dat ze nieuwe anons meteen doorhebben
Oke dit klinkt harder dan ik bedoel, maar het voelt een beetje krom om een ander te verwijten dat jij hier zoveel tijd/energie spendeert dat je bepaalde persoonlijke details over forummers onthoudt waardoor jij ze direct herkent en er dan aan te verbinden dat zij maar beter hun best moeten doen om jou voor het lapje te houden! @ellegirltalk ik tag maar gewoon gezien jij degene was die dit als eerste postte.
Huh oké het was maar een grapje, maar op zich heeft het weinig te maken met jezelf op de borst kloppen en meer met je ervan bewust zijn dat alles online een schijnveiligheid kan zijn? Dat is geen verwijt, eerder een waarschuwing.
Je kan moeilijk @ellegirltalk sommeren om géén verbanden meer te leggen of mensen het nou uitspreken of niet, je weet gewoon niet óf je anoniem bent.