Forumergernissen

Vind het altijd irritant als er plaatjes van Instagram met oneliners worden gedeeld om een punt te onderbouwen. Als het een screenshot met een heel verhaal is, oké. Het lijkt soms of die plaatjes krachtiger zouden moeten zijn voor een onderbouwing dan wanneer het gewoon in eigen woorden is overgenomen.

1 like

Als … zijnde, in één zin.

Het is één van de twee jongens.

24 likes

Ik lees vaak ‘hé’ waar ik ‘hè’ meer passend zou vinden.

11 likes

Volgens mij is ‘hé’ gebruikelijker in België, terwijl Nederlanders vaker ‘hè’ typen.

Haha ik dacht nog, zal ik er een disclaimer bijzetten.
Maar lees het hier dus ook heel veel bij niet-Vlamingen. @Woodkid

1 like

Ik vind het echt stom dat er zoveel leuke mensen weg lijken te zijn of niet meer posten.

Kan niet precies herrineren wie allemaal maar merk echt een verschil, alsof er de laatste tijd ineens heel veel gegaan zijn.

29 likes

Met dank aan Royke.

8 likes

Ja same

Ik denk dat het ook wel aan de situatie in de wereld ligt een beetje dat er steeds (inhoudelijke) discussies ontstaan die best fel worden en het forum is voor veel mensen misschien toch ook meer een vorm van ontspanning en ff niet de hele tijd Corona en al die andere dingen.

Maar je kan er nu hier ook niet omheen, en dat is organisch ontstaan en ook logisch, maar toch beïnvloed het de sfeer ook wel sterk.

Love me een relletje of een drama, maar niet steeds terugkerende discussies over de zelfde onderwerpen. En misschien denken meer mensen zo en zijn ze gegaan?

9 likes

Ik zat ff na te denken, want ik wil hier ook niet enorm overdreven gewichtig over doen, maar ik merk dat ik de laatste tijd een beetje moeite heb met de toon van sommige mensen. Ik noem geen namen want het zijn er gewoon heel veel, of misschien zetten we allemaal wel eens dit toontje op dus het applies wel als je je aangesproken voelt.

Maar ik bedoel dat de toon vaak heel belerend is de laatste tijd. Alsof mensen wachten op iemand die nét iets verkeerd zegt en daar dan direct op happen, of het in een quote gaan verbeteren, of deze smiley :face_with_raised_eyebrow:. Ik vind dat echt niet tof, en dan bedoel ik niet dat je anderen niet mag aanspreken of een beetje mag prikken want dat is prima. Ik heb het over hoe het steeds gebeurt.

Kijk, glazen huis sta ik nu in. Want ik ben er ook als de kippen bij en mensen hebben ook moeite met mijn toon, die soms wat hard is of onvriendelijk. Ik ben ook vaak knap irritant maar ik probeer vaak op wat schenen te trappen in de hoop wat grappige reacties te krijgen van anderen, beetje sfeertje opbouwen of als ik me oprecht diep erger aan wat iemand zegt dan zal ik zeggen gewoon direct.

Nu is het vaak een beetje jennend vind ik. Iemand direct in een hoekje zetten enzo. Ik vind dat gewoon echt lame en de sfeer komt t ook niet ten goede.

Dit was mijn spreekbeurt.

Ps als je nu deze post quote en dan elke ‘ik’ die ik typ dikgedrukt zet en er dan :face_with_raised_eyebrow: ondertypt bedoel ik jou met deze post.

71 likes

Ik voel me uitgedaagd door je laatste stukje

5 likes

Ik ben ook een echte provocateur

5 likes

Ik herken dit wel en ik vind vooral in dat belerende toontje een soort arrogantie zitten, een correctie met een waardeoordeel als het ware. En vaak ook zonder uitleg.

Het zou trouwens ook goed kunnen dat ik me hier zelf onbewust schuldig aan maak.

19 likes

Precies hierdoor ben ik inderdaad paar maanden weggeweest. Vond de sfeer ook negatief en het is op het forum ook vaak veel mensen op 1 persoon, soms haast beetje mean girls achtig.
Maar er zijn ook heel veel leuke mensen, en leuke topics en leuke momenten en dat haalt toch ook weer terug, maar wordt soms beetje ondergesneeuwd door wat jij beschrijft.

15 likes

Je hebt het tegen queen mean

1 like

Snap wel wat je bedoeld ook. Ik ontwijk sommige topics nu ook gewoon of lees in bepaalde topics enkel mee ipv zelf actief mee te posten.

3 likes

Blijkt maar weer dat ik blind ben voor toon, ik krijg hier echt niks van mee.

Een paar weken terug was het (vermeend) nog te veel kumbaya.

16 likes

Ja idd, snap er eigenlijk niet zoveel van.

Ik mis nu wel echt veel mensen op dit forum door al dat gedoe. O.a. de One Direction fan, Catwoman (die is ook opeens weg?), Chinese bijgerecht.
En opeens heeft iedereen ook zijn profielfoto afgelopen week veranderd? Of het valt me nu pas op, want ik herken bijna niemand meer. Misschien is dat ook een goede vermomming.

5 likes

Ik merk wel wat van het gedrag wat hier heerst maar ik kan me echt geen namen voor de geest halen die blijkbaar al langer weg zijn.

Scheelt al een hoop om bepaalde topics te vermijden.

Hahahaha ik heb echt geen idee wie je benoemd :joy::joy::joy: door die cryptische omschrijvingen. :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

@crazyplantlady ook in het feminisme topic ja? In die andere kom ik sporadisch maar ik ervaar de sfeer in t feminisme topic altijd eigenlijk wel als goed. Maar zo niet dan kan ik alleen zeggen dat als ik te belerend of fel ben zeg het me want dat zou ik echt vervelend vinden om aan bij te dragen (en discussies over feminisme in alle facetten vind ik heel leuk :smile:).

Viooltjes, monstertruck en kroepoek haha hoeft ook niet per se gefingeerd toch?

2 likes