Forumergernissen

Soms geeft de naam van de betreffende trol ook iets weg. Niet altijd hoor maar alle beetjes helpen;)

1 like

Het mag eruit zien als een trol, het is niet per se een trol :poop:

1 like

Wacht eens even… jouw avatar is een trol!!

4 likes

Ja duh. Die titel.

3 likes

Oeps…

Dat je via de discourse-URL nu op een rare pagina uitkomt. Ik gebruikte altijd de discourse.blabla-link omdat ik het fijn vind snel te kunnen navigeren naar de correcte pagina en ‘forumfeminarum’ wat dat betreft concurreert met Facebook. Het is 1 letter extra intypen, maar toch irritant, vooral nu ik steeds naar een verkeerde website ga.

3 likes

eh… dit is serieus een ergernis? je kunt toch gewoon de juiste url opslaan? of een nieuwe shortcut maken?
kan wel regelen dat die ook werkt voor mensen die late to the party zijn met www hoor, daar niet van. maar dit lijkt mij minder werk dan zo’n hele ergernis intikken :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Eh, gaan we nou serieus forumergernis-shamen? :wink: Ik zeg niet dat iemand er iets aan moet veranderen, en ik raak er ook vanzelf wel weer aan gewend hoor. Iedereen heeft zijn eigen manier van navigeren en jullie hebben zelf die URL een jaar lang in de lucht gehouden, dus beetje gek om dan zo te reageren mijns inziens. (Wie typt er tegenwoordig nog ‘www’ overigens?) Mijn shortcuts staan vol met andere websites en ja, ik heb de juiste URL, maar heb die dus expres nooit gebruikt omdat ik altijd sneller kon navigeren via de D.

13 likes

nou goed ik was niet boos ofzo maar even oprecht verbaasd. misschien begrijp ik het ook niet goed, mij leek het een kwestie van ‘discourse’ door ‘www’ (of niks) vervangen, het was gewoon vriendelijk en hulpvaardig bedoeld van mij :cry:

1 like

Ik dacht niet dat je boos was hoor, no worries, vond het alleen een beetje gek dat je reageerde alsof het dom was dat ik niet gewoon www typ. Of zo kwam de post over in ieder geval. Maar goed om te lezen dat je dat niet zo bedoelde.

Wat ík bedoelde, is dat ik normaliter alleen de ‘D’ intypte (dus niet ‘discourse’ voluit) en dan op enter drukte omdat de browser automatisch de goede website aanvult. Als je de de ‘D’ vervangt door www. krijg je je meestbezochte websites als eerst te zien, wat voor mij niet helpt omdat ik andere websites vaker bezoek. En door niets in te vullen begin je dus met de ‘F’ van forumfeminarum, waardoor het forum ineens gaat ‘concurreren’ met Facebook als het gaat om mijn manier van navigeren (= dus 1 letter intypen en dan met enter verder). Bij mij zit deze manier van navigeren echt ingebakken, dus ik ga nu constant naar een andere website dan waar ik eigenlijk naartoe wil. En wat ik zei: het is een kwestie van mezelf aanleren 2 letters te typen in plaats van 1, dus het is geen groot drama, maar de ergernis zit 'm erin dat ik nu steeds op verkeerde pagina’s beland.

3 likes

Ik zag net dit liedje van Arjen Lubach en moest toen ook aan het forum denken hahaha. En toevallig zag ik daarna deze discussie, ik vind dit wel mooi :joy:

(En voor de mensen die woke zijn (ik hoor er ook bij, ben veganist he); beetje zelfspot moet kunnen :joy:)

5 likes

Ik vind die video zó de plank misslaan haha. Ik ken echt niemand die op deze manier wOke is.

12 likes

ow serieus hahaha? Dat kan natuurlijk! Ik vind 'm juist geniaal en herken wel delen van mensen hierin (al is deze video/dit liedje erg gedramatiseerd)

2 likes

Hm mijn idee is dat hij heel erg dit nummer heeft geschreven omdat “hij links ook maar eens moet aanpakken” maar daarin niet bepaald succesvol is omdat hij veel rechtse retoriek gebruikt.

3 likes

Maar dat het satire/vermaak is maakt het niet vrij van mogelijke kritiek. Kan me prima voorstellen dat het in de context van een theatershow veel beter tot z’n recht komt maar ik vind, specifieke woordkeuzes etc. daar helemaal buiten gelaten, het concept van woke verkeerd uitgebeeld.

6 likes

Ja heb even wat meer context proberen te vinden omtrent het nummer en dan lijkt het wel een andere invalshoek te hebben inderdaad.

Maar dat kun je nauwelijks weten als je het voor het eerst zo ziet op YouTube haha.

Same, en ik vind het ook gewoon echt niet grappig. Maar dat vind ik Lubach sowieso zelden eigenlijk.
En wat @Lemongrab zegt, ik denk dat hiermee eerder de rechtse rakkers zichzelf bevestigd zien dan dat een “woke” iemand nu denkt dat 'ie zichzelf wat minder serieus moet nemen (of wat dan ook verder zijn bedoeling met dit liedje is).
Oh, en de autotune doet mijn nekharen recht overeind staan, ik zal zo blij zijn als die trend ein-de-lijk voorbij is. Als het goed gebruikt wordt is het prima (want dan hoor je het ook gewoon niet), maar dit gejammer in bijna elk liedje… :nauseated_face:

3 likes

Mensen die foto’s in een spoiler zetten, later de foto’s weghalen, maar de spoiler laten staan, en als je die dan opent staat er ‘weg’.
Doe gewoon de hele spoiler weg. :angry:

45 likes

Sowieso mensen die dingen uit hun post weghalen. Post het dan gewoon niet.

11 likes

Weken later vind ik wel wat anders dan een uur later. Het is gewoon ontzettend irritant als je een topic aan het lezen bent en er missen ineens hele stukken waardoor je het hele gesprek dat gaande is niet meer kunt volgen. Daar doel ik op.
En post het dan gewoon niet is idd misschien wat kort door de bocht, maar dat bedoelde ik meer naar mensen die blijkbaar ondoordacht dingen posten en dan ineens bedenken dat het misschien toch niet zo handig was. Natuurlijk zijn er uitzonderingen te bedenken, maar wat ik het meest zie lijkt meer op wat ik hierboven beschrijf dan van tevoren al weten dat je iets weer gaat verwijderen.

2 likes