Forumergernissen

Misschien niet per se op het forum maar ik kan wel best fel zijn in discussies. En als de ander dan begint over mijn manier waarop dan denk ik: ‘jaha, dat weet ik nu wel maar we hebben het al tig keer over dit onderwerp gehad, als je echt constructief wil en het je om de inhoud gaat, waarom heb je je zelf dan nooit verdiept?’ Alsof de aandacht bewust dan wel onbewust wordt afgeleid van het het moeilijke onderwerp,

3 likes

Hm, niet echt volgens mij. We hebben wel een paar zelfbenoemde ‘social justice warriors’ hier, geloof ik.

1 like

Maar zeg je hiermee niet eigenlijk dat je met een afwijkende mening je je niet genoeg hebt verdiept in het onderwerp? Je kunt je toch verdiept hebben maar gewoon een andere mening hebben? Niet persoonlijk naar jou maar ik merk zelf dat dit me een beetje irriteert aan dit soort discussies. Er wordt gedaan alsof de persoon met een afwijkende mening niet “ver genoeg” is, alsof de heersende mening op het forum de juiste is. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van een discussie?

14 likes

@kali begrijp denk ik wel wat jullie bedoelen hoor. Ik kan me zeker voorstellen dat wanneer iemand maar wat in het rond loopt te schreeuwen dat reactie uitlokt. Maar voor mijn gevoel zie ik dat soort situaties juist niet zoveel… wellicht ook voor een deel projectie, dat situaties die je storen je meer bijblijven oid, geen idee.

Tuurlijk zou het mooi zijn als niet iedereen een klinklare mening zou hebben zonder al te veel kennis over het onderwerp. Maar zo zit de wereld helaas niet in elkaar. Hoeveel mensen gaan er naar de stembus zonder een idee te hebben van de partijprogramma’s? Als je deze groep mensen veroordeeld ok hun mening gaan ze zich alleen maar meer tegen je afzetten. Keur ik niet goed, en is zeker een stukje gekrenkt ego, maar ik vind het ook van ego getuigen om je mening (of die nu op wetenschap is gebaseerd of niet) op een niet constructieve manier ter tafel te brengen.

Ik moet zeggen dat ik het ook wel lastig vind hoor, want bijvoorbeeld bij een zwarte pietendiscussie ben ik voor een verandering die opgelegd moet worden, want als je het aan de gemiddelde Nederlander overlaat verandert er over 30 jaar nog niks. Dus dat is eigenlijk ook in strijd met mijn eigen betoog :sweat_smile: Heeft er misschien ook mee te maken dat ik de gemiddelde forummer hier best hoog inschat, en ik er in beginsel wel vanuit ga dat er over iets is nagedacht ipv maar in het wilde weg te roepen. En ik me dan erger als er lacherig over iemands mening wordt gedaan, je bereikt er helemaal niets mee, en al zeker geen fijne sfeer op het forum

2 likes

haha jaa dit!!
soms wordt er een heel stuk tekst geschreven door iemand en dan reageert een ander met alleen: ‘houdt*’
:confused::confused:

ik vind dat zooo ergerlijk, alsof het hele verhaal verder niet meer uitmaakt.
vooral in een discussie, echt zo’n sneer :joy:

16 likes

Ik vind dat laatste dus wel chill als mensen dat bij mij doen, maar niet in een discussie. Dan vind ik het kleinerend.

*Ik probeer trouwens wel wat minder fel te zijn in discussies maar soms gaat een discussie me gewoon aan en dan vind ik het best moeilijk om de balans te vinden tussen ‘het leuk en gezellig houden’ en ‘iemand wijzen op iets omdat ik dat super belangrijk vind.’
Ik vraag me alleen de laatste tijd wel af of dat laatste zin heeft. Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn, zeg maar. Ik vind het alleen wel oprecht best moeilijk om niet fel te zijn als iemand iets zegt over een onderwerp dat me raakt.

3 likes

Wat @Kali zegt. Dus niet een andere mening maar een ongefundeerde mening over iets waar je wel vaker over praat.

Maar het gaat me vooral om deze reactie in een discussie: ‘Ik snap je punt wel maar de manier waarop is zo vervelend’ Einde gesprek. Lijkt me gewoon niet altijd even eerlijk. Als mensen het punt snappen, wat vaak een serieus iets is, dan lijkt me dat toch belangrijker dan de perfecte toon.

1 like

Ik erger me aan ongepast blurgedrag en ik wil bluretiquette. Wie tekent mijn petitie?

14 likes

sorry ik kan je bericht niet lezen

8 likes

Ik vind het irritant als ik een melding krijg ‘2 mensen hebben op u gereageerd’, maar dan is het in een druk topic. En dan als ik op die melding klik wordt ik vanzelf geleid naar de 1e reactie, maar de 2e moet ik zelf zoeken. En dan heb ik daar geen zin in, of dan zie ik hem over het hoofd en dan zijn er mensen die zich ongezien voelen misschien!!! Sorry als ik je een like/reactie verschuldigd ben, ik ben een chaoot

42 likes

Jaaa dit vind ik ook irritant! Dat reacties gegroupeerd zijn. Al heb ik zelden reacties haha dus de ergernis duikt niet vaak op. maar toch. irritant! :joy:

5 likes

Ik!!! Heeel irritant

1 like

Dat gehaat en gejengel over lipfillers in sommige topics

9 likes

Bij mij loopt het forum best vaak vast. Dan blijft hij laden (dat rondje blijft dan ronddraaien) en moet ik alles wegklikken en opnieuw openen.
Zowel op telefoon, als iPad en laptop. Geen idee waar het aan ligt. Wel vervelend.

7 likes

Ik gooi ‘m er nogmaals in: dat stomme onnodige blurren. Echt irritant.

9 likes

Blur :clap:t2: eti :clap:t2: quette :clap:t2:

6 likes

Ik ben voor!

Ik denk niet dat iedereen het gelijk door heeft bij de trollen.

ze zei ‘overduidelijke’ toch? dus die waarbij men het door heeft maar desondanks reageert. maar misschien hanteer jij nu een iets andere definitie van ‘trollen’. ik bedoel ermee iig mensen die doelbewust provocerende reacties achterlaten en/of mensen allerlei dingen op de mouw spelden.

1 like

Zelfs daar trap ik in :pensive: