Volgens mij heb ik dat vanmorgen wel per ongeluk gedaan. Ik lag in bed en viel half in slaap met mijn telefoon in mijn hand en heb toen dingen aangetikt op het scherm.
Nee hoor. Geen melding gezien. Je moet meerdere handelingen verrichten om iets te melden.
Oh dan schrok ik denk ik al van het schermpje waarin ik eea moest aantikken oid. Goed om te weten, voelde me wel (onnodig dus) schuldig haha
Volgens mij krijg je wel meteen een venstertje met de melding van bedankt voor het melden! Bedankt dat je oplet! Ofzoiets, dus ik snap de verwarring, dan lijkt het alsof het melden wel meteen doorkomt terwijl je nog geen reden hebt opgegeven ofzo. Maar goed om te weten dat je het echt moet bevestigen
oja
Bedankt voor het beleefd houden van onze gemeenschap!
Staat er. Best schrikken als je vingers gewoon uitschoten haha
Ja, van jou hebben we al meerdere meldingen ‘per ongeluk’ ontvangen.
Zal het niet meer doen
Ik kan me hier echt helemaal bij aansluiten. Wat een reuze irritante emoji en wat wordt ie toch veel gebruikt. Fijn om een mede-hater te hebben
Hahahaha love deze titels <3
Godbless die tyfusaap. Lees de rest van het bericht dan niet meer, dat is dan meteen totaal waardeloos. #stopdeaap2019
Omg nee, ik word vanaf nu officieel een meelezer met deze titel.
Laatste bericht tot titelwijziging.
De laatste tijd merk ik dat ik moeite begin te krijgen met dat de mensen die hier meeschrijven wel ‘heel erg woke’ zijn… Ik vind het fijn dat ik daardoor bepaalde zaken nu ook vanuit dat perspectief bekijk, maar er lijkt gewoon weinig ruimte voor nuance hier op het gebied van bijvoorbeeld veganisme, millieu en racisme. Ben daardoor ook wel veel minder mee gaan lezen, het is me soms allemaal een beetje te fanatiek. En ik merk ook dat ik er een bepaald beeld door kweek van meiden in de leeftijd 20-25, heb het idee dat zij nu allemaal zo zijn (en daardoor voel ik me soms een ouwe tak met oogkleppen op).
Ik vind vooral dat reacties soms enorm ‘boos’ kunnen zijn. Ik vind het wel goed als een ‘woke’ persoon zijn mening laat horen, want net zoals jij levert het me vaak interessante en nieuwe perspectieven. Maar ipv ‘Oja, ik vind meer dit en dit, want zus en zo’ is het vaak in de vorm van ‘Hoe kun je zo denken? Weet je dan niet dat dit en dat, ik vind het echt bizar en ernstig’, etc. Er is soms weinig ruimte om te leren.
Oké oké
Ik snap dit wel en vind de toon soms ook wel overdreven. Maar ik wil daar wel even aan toevoegen dat ik het tegenovergestelde van ‘woke’ niet ‘de nuance’ vind. Dat vind ik zo’n valse tegenstelling van ‘hysterisch’ (progressief/‘identiteitspolitiek’) vs. ‘rationeel’ (traditioneel/conservatiever) die me vaak stoort. Waar de woke toneelstukjes vaak een bepaald toontje hebben, hebben de ‘nou nou niet zo overdrijven, ik, de Normale Mens, spreek voor de meeste mensen hoor’ ook een toontje. Daar bereik je van beide kanten niks mee. Ik vind niet dat gesprekken over lastige onderwerpen gezellig moeten zijn maar wel dat mensen eens wat vaker echt mogen uitleggen waarom ze denken wat ze denken.
O en wat van mij echt een onmiddellijke dood mag sterven is forummers die elkaars spelling of grammatica verbeteren. Dat heeft 0,0 toevoeging.
Ja dit idd! Gelukkig heb ik niet echt iemand geflagd hahah
Ja, die scheiding tussen hysterisch en rationeel herken ik inderdaad wel, wordt zeker ook gebruikt door met name de mannen in mijn omgeving
Maar hier op het forum zie ik dat persoonlijk minder, want ik zie ook heel vaak voorbeelden van ‘woke’ forummers die hun mening heel genuanceerd brengen, zoals @Protagonist (vind ik zelf een goed voorbeeld)
Ja zij kunnen er ook niks aan doen dat jij ongesteld bent he
‘Waarom wordt je nou zo emotioneel, het is gewoon een discussie’
Ik snap je wel, maar aan de andere kant vind ik het juist jammer dat er vaak heel erg lange betogen volgen als je iets ongenuanceerd zegt of dat iemand dan weer nuance moet brengen in iets, of je gaat verbeteren of vind dat je het anders had moeten brengen want blablablabla.
Ik vind het vaak gemierenneuk want dan denk ik “je snapt best wat ik bedoel” en ik heb niet altijd zin om iets in detail uit te werken of een epistel te schijven. Details zijn maar details. En vaak super oninteressant om tot in den treure over door te gaan.
*dit is geen aanval op iemand specifiek, gewoon mijn pov.
Ik vind woke ook echt een kutwoord haha, vandaar m’n ‘woke’, maar wat is een goede vervanging.
Anyway, ik heb denk ik wel een iets andere ervaring dan jou.
Hier ben ik het wel mee eens, en is ook zonder twijfel voor mij de reden dat ik het hier zo leuk vind en vaak ben. Ik vind ook over het algemeen dat heel veel dingen juist genuanceerd worden gebracht.
Desalniettemin is het wel mijn ervaring dat als het aankomt op traditioneel ‘woke’ ()/activistische onderwerpen als vegetarisme, feminisme, gay/trans rights, racisme etc. men enorm strikt/streng kan zijn als iemand een niet zo’n ‘woke’ opmerking maakt. En dat vind ik wel jammer, want het voelt (voor mij) dan snel aan als iemand die even moet tonen hoe ontwikkeld diegene is en dat zij het wel begrepen heeft en op de hoogte is en dat die ander even goed met de neus op de feiten gedrukt moet worden. Terwijl het zoooveel constructiever zou zijn als dit wat vriendelijker zou worden gebracht.
Maarja, misschien dat andere mensen dit heel anders ervaren!