Ik zie geen verschil in de printscreens.
Haha ik was net echt een kwartier lang aan het proberen een reactie te typen, maar ik kwam niet helemaal uit mijn woorden.
En ik zag dat jij ook al die tijd aan het typen was en toen dacht ik haha ik stop, ik wacht wel even tot Penny klaar is. Ik wist gewoon al dat jij het voor elkaar zou krijgen om datgene wat ik inhoudelijk wilde zeggen op de juiste manier onder woorden te brengen.
En inderdaad, ik sluit me er volledig bij aan!
Ik zeg ook dat er genoeg mensen zijn die wel constructief de discussie aangaan. Ik heb met jou (in mijn ogen) en ook veel anderen bijvoorbeeld goede discussies gehad ondanks dat we niet dezelfde mening hadden en daarna soms nog steeds niet. Ik hoop dat ik in mijn bericht wel enige nuance had, want het was niet de bedoeling iedereen over een kam te scheren en ik dacht dat ik dat zo ook verwoord had. Maar ik ben ook wel eens totaal afgeschoten op onderwerpen waarover ik echt meer kennis had, of stomweg op feiten die mensen niet zinden.
En voor mij zijn meningen inderdaad heilig. Ik zal me altijd hard maken voor de vrijheid van meningsuiting. Wil niet zeggen dat ik niet vind dat mensen uiterst stomme en ongefundeerde meningen kunnen hebben, of dat ik hun mening waardeer, of dat ik het ermee eens ben, of dat die mening niet schadelijk kan zijn, of dat ik vind dat vrijheid van meningsuiting misbruikt moet worden om te kwetsen, maar ik vind wel dat een mening geuit moet kunnen worden. Je verandert iemands mening niet door te blijven roepen dat hun mening fout is en dat ze die niet mogen hebben. Dat kan alleen door de discussie aan te gaan en van beide kanten open te staan. Ik vind inderdaad niet dat je elke discussie of (kwetsende) mening maar af kan doen met ‘maar dat vind ik, dat is MIJN mening’ zonder er inhoudelijk op in te gaan, maar dat is denk ik een ander punt.
Eens. Ik vind het ook vervelend dat het dan altijd gaat over populaire mensen die alles mogen zeggen enzo. Als ik me dan wel in zon discussie heb gemengt voel ik me de populaire die haar macht misbruikt ( want zo word het dan gebracht) en als ik me niet met die discussie hebt gebemoeid voel ik me de minderheid zonder eigen mening.
( Dit alles is nooit letterlijk gezegd maar dit is hoe ik mij voel bij dat “De populaire mogen alles en ik niet” )
en ook @Protagonist
Ben het helemaal met jullie eens. Ik had het misschien wat anders moeten beschrijven.
Mooi verwoord dit.
Ik vind het vooral jammer dat, bij een discussie waar iemand een andere mening heeft, het gewoon te lang door kan gaan en dat er uiteindelijk een soort sport van wordt gemaakt om met drogredenen en niet relevante reacties op diegene te reageren om maar te laten zien dat diegene echt fout zit. Ja sorry, dan kan ik wel met een kinderachtig gifje reageren, maar ik kan het ook gewoon niet aanzien hoe een iemand zich maar moet blijven verantwoorden. Het is niet verkeerd om een andere mening te hebben. Het is juist volwassen om te zien dat je het misschien op een bepaald vlak niet eens kan worden, maar elkaar nog wel kan tolereren en op andere vlakken het wel met elkaar eens bent.
Natuurlijk zijn er sommige reacties op het forum geweest die echt niet konden en dan is het wel goed dat er tegengeluid is, maar soms komt het op mij als teveel over.
Een (slechte, niet constructieve) discussie blijft ook lang doorgaan als je zelf terug blijft reageren. In sommige gevallen kan ik me dat goed voorstellen, maar zeker als het om iets vrij onbelangrijks gaat zie ik mensen soms ook heel erg de hakken in het zand zetten. Als je een discussie ‘tegen jou’ zelf laat voor wat het is dan houdt ie meestal snel op. Dan moet je er wel tegen kunnen om niet het laatste woord te hebben natuurlijk.
Brb ik ga hier nu in een ander topic een ‘subtiele referentie’ naar maken om je nog even een hak te zetten.
Sorry, maar ik heb je echt zo vaak zien zeggen dat je aangevallen wordt en dat mensen tegen je zijn. Of dat jij bepaalde dingen niet “mag” zeggen die andere mensen wel “mogen” zeggen. Dat kan je echt niet ontkennen.
Ik denk persoonlijk dat dit echt niet (of heel weinig) met populariteit te maken heeft en veel meer met de manier waarop je iets zegt. Hier zitten genoeg weldenkende mensen die zich echt niet laten leiden door hoe populair een forummer is. Het gaat gewoon om de inhoud.
Ja
Edit:
Oké elk woord op de weegschaal klinkt overdreven,
Maar jongens, words matter
ja precies!
ik werd naar aanleiding hiervan trouwens nieuwsgierig hoe het in het Duits is gesteld. dus heb ik von meinem Gerät weer dit screenshot hochgeladen. zelfde euvel geloof ik.
in ieder geval, mocht iemand een onhandige/foute vertaling ergens zien mag je me het altijd laten weten. ik leef ervoor om die dingen te corrigeren.
2 andere forumergernissen vind ik dan wel weer heel grappig, ofzo.
Ik vind het zo irritant als mensen op random momenten spoilers gaan gebruiken, bijvoorbeeld als het even offtopic gaat. Zo nutteloos ook want het staat er dan nog steeds alleen we moeten een extra keer klikken, alsof we het dan niet meer gaan lezen? Vooral ook als er dan geen titel staat maar “Samenvatting”, kom ik gelijk bij m’n 2e ergernis wanneer mensen niet vertellen waar de spoiler over gaat hallo dat kan ik toch niet ruiken. Vooral bij series irritant
zo mee eens. Er moet gewoon altijd bijstaan waar een spoiler overgaat.
Vind die blurrende spoiler ook irritant, dan staat er alsnog een hele lap tekst alleen je kunt het niet lezen.
Ik snap ‘niet quoten’ op de meest random posts niet. Soms kan ik er wel inkomen, maar regelmatig denk ik ‘why?’.
Ik dacht ook zelfs dat als je iemand quote hier dat toch verwijderd wordt als diegene zijn post verwijderd.
Oh of toch niet? Nu twijfel ik eigenlijk.
Je kan hier ook niet meer zo makkelijk quoten als dat op egf kon. En bijna niemand quote hier meer, dus ik vind het ook altijd een beetje onzin
Geen idee. Ik ken het vooral nog van EGF & daar snapte ik het al niet.