Forumergernissen

Ja dat kan als het goed is moet je dan aan een van de mods vragen of zij t voor je willen doen.

Misschien een berichtje naar @moderators sturen?

Als je zoekt naar een topic bijv “ergernis” via vergrootglas en dan klik je het topic aan dat je zoekt bijv “ergernissen op werk” dan begin je bij 1 ipv waar je was met lezen :pensive:

7 likes

Ik persoonlijk erger me daaraan omdat het niet nodig is om na één keer tegenspraak meteen je account te verwijderen. Zal ook niet begrijpen waarom je dat zou doen. Een half uur na een “discussie” is iedereen het vaak alweer vergeten.

Wat @Penny_Lane zegt.

4 likes

Een groot ego of hele erge onzekerheid. Het is echt niet alsof je de paria van het forum wordt na één kleine aanvaring. Vind het zo zonde wanneer iemand altijd leuk meepost en ineens verdwijnt om een discussie van niks.

3 likes

Ik vind het ook gek ja, als mensen het aankondigen. Maar ik kan het soms ook wel een beetje begrijpen als mensen hun account verwijderen. Soms zie ik hier wel eens aanvaringen waarbij het meerdere mensen tegen één is en sommige opmerkingen dan eerder op het passief-agressieve spectrum liggen dan op het goed onderbouwde/genuanceerde spectrum. Ik denk dat dit best wel overweldigend kan zijn en dat iets drastisch doen als account verwijderen om het allemaal achter je te laten gewoon een soort van coping is. Sommigen zijn nu eenmaal gevoeliger aangelegd dan anderen, denk juist dat het te maken heeft met onzekerheid en juist niet met een groot ego.

13 likes

I don’t know wat jij praten about.

5 likes

Volgens mij maak ik me hier wel schuldig van. Maar deze weergave maakte me aan het lachen. Offeh, made me laugh of course.

2 likes

Me af dit

I’m sorry
Ik Ben droevik
Je suis désole

16 likes

Ik wilde het filmpje van Regilio Tuur linken, maar ik kan het niet vinden :thinking:

1 like

Nee dat lied van Madonna.

2 likes

Is er van haar cd waar het nummer Sorry op staat een eerdere versie met Nederlanders die lachen? Of was het commentaar vanuit Nederland?

Omg, ik had het even opgezocht en idd hahahah
Welke gek heeft haar gezegd dat dat ‘het spijt me betekent’ in het Nederlands??

5 likes

Ze hebben ‘ik ben droevig’ ook van een vertaalmachine, blijkbaar:

Ik dacht altijd dat het Zuid-Afrikaans was of zo.

Thanks trouwens @Zemraluani heb het album nu weer herontdekt.

3 likes

Je bent Welkom

Volgens mij hebben ze het Franse sorry “je suis désole” in een vertaalmachine gegooid en letterlijk vertaald van Frans naar NL, maar dat werkt dus niet.

1 like

Dit is eigenlijk een ergernis @ mezelf, maar élke keer dat ik het Tips, ervaringen-en-aanraderstopic zie klik ik erop omdat ik magischerwijs weer eens ben vergeten dat hij in de Zwanger-en-kinderencategorie zit. Ik like dan ook steeds een paar posts van maanden terug tot ik besef dat ik mijn wil om me te laten influencen beter elders kwijtkan.

13 likes

dat ik dit niet 123 weg kan krijgen, itt de markerende gemeenschap.

18

kijk, in het Engels gaat het wel goed:

21

4 likes

Kun je een voorbeeld geven?

1 like

@lipkip
Ik heb niet het idee dat het met zogenaamd populaire forumleden te maken heeft, maar heb wel het idee dat hier erg een heersende mening is die correct is. Als je een andere mening hebt, is het wel vaak dat er veel mensen over vallen en je wel even vertellen wat de goede opinie is. Ik vind het forum wat dat betreft niet echt tolerant. Sommige gaan op constructieve wijze in discussie (wat ik altijd fijn vind en ben altijd bereid mijn mening aan te passen als iemand goede argumenten heeft) maar vaak genoeg ook niet constructief. Ik heb hier wel commentaar gekregen op hoe ik mijn werk zou uitoefenen (wat totaal ongefundeerd was) omdat ik iets zei wat feitelijk WAAR is, maar mensen tegen de haren in streek. En vaak is het niet één iemand, maar zijn het er 15 met dezelfde boodschap. Ik vind dat ook niet prettig, ook niet als het bij anderen gebeurt. Ik vond het altijd wel knap als er mensen waren die toch hun ‘afwijkende’ mening bleven ventileren, zoals Eva-Lina, die veel rechtser was dan de meesten. Was het niet met haar eens, maar ik vond het wel knap dat ze de discussie aan bleef gaan. Ik zeg sommige dingen gewoon niet meer omdat ik geen zin heb in de backlash. Heb overwogen om weg te gaan, maar ik vind het forum ook vaak wel leuk. Ik heb nu gekozen om hier te blijven en me gewoon buiten sommige discussies te houden, ook al vind ik ze interessant. Voor mij werkt dat. Die discussies voer ik dan wel in het echt.

47 likes

Ik heb precies wat jij zegt; sommige dingen zeg ik niet (meer), omdat ik geen zin heb in hoe er op gereageerd zal worden. Dat geldt trouwens niet alleen voor de meer beladen onderwerpen, maar bijvoorbeeld ook regelmatig in de topics over daten en relaties.

Ook @lipkip

8 likes