Wauw. Waaaaauw.
Nu worden 98 mensen weggezet als ‘concern trolls’?
Dat er in het temptation topic zovaak om een linkje van de aflevering wordt gevraagd.
Ik vind het zacht gezegd bijzonder hoe de hele, mijn inziens behoorlijk gefundeerde en respectvol beargumenteerde, discussie wordt neergezet? Doe er iets mee, zou ik zeggen, maar dat is blijkbaar te veel gevraagd.
Ik heb iets gemist geloof ik.
Inderdaad. Niemand heeft ook maar iets slechts gezegd over Lula in persoon, alleen maar goed onderbouwde berichten over hoe mensen er over vallen dat een mod op een bepaalde manier mee post. Niets mis mee, en had net zo goed een ander kunnen zijn dan Lula.
Je kunt alles gewoon een stukje naar boven terug lezen.
Waarom is het van belang of er eerder iets over gezegd is of niet? Het wordt nu gezegd.
Me :
Had ik maar beter mijn best gedaan op de havo
Ik heb mijn best gedaan maar begrijp er ook geen kut van, behalve dat iedereen nu wordt neergezet als slecht mens
Aah ik vind het wel echt heel rot dat je er zo mee zit @Nescio, maar mijn mening over dit gebeuren is neutraal en ik had niet echt het idee dat er met modder gegooid werd? Alles werd vrij genuanceerd gebracht naar mijn idee, met achterliggende gedachte hoe we het zo gezellig mogelijk voor iedereen houden. Sommige mensen zaten hier blijkbaar mee, dus dan is het juist voor het behoud van de sfeer belangrijk om dat aan te kaarten toch?
Hahaha ik heb het zelfs nog hardop gelezen maar kan er alsnog geen chocola van maken. Mbo niveautje he
Als de post van @Lula (of een van de anderen) als moderator komt, heeft de post een andere achtergrondkleur (geel bij mij, misschien anders bij andere thema’s). Is de kleur hetzelfde als bij alle andere posts, is het dus gewoon een bericht van haar als forummer. Ik vind dat best duidelijk.
Ik zie altijd wit. Ik gebruik het forum op mijn pc. Is het op telefoon misschien anders?
Ik zie het zowel op mijn laptop als mijn telefoon.
Berichten als mod (geel) zijn heel zeldzaam hoor, komt echt niet veel voor
Oh. Ik heb nog nooit een gele gezien.
Ik heb het ook drie keer moeten lezen en krijg daar ook een bepaald gevoel bij eerlijk gezegd. Wat is nu echt de boodschap, die gaat toch iedereen aan?
Ik leer eerstejaars studenten op de uni academische papers te lezen maar ik begrijp er ook geen zak van
Ik heb naar aanleiding van jouw bericht de discussie van een paar dagen geleden terug gelezen, omdat ik me begon af te vragen of ik bepaalde dingen over het hoofd heb gezien in mijn posts of de posts van andere forummers in deze discussie.
Ik snap dat het voor jullie lastig of vervelend kan zijn als dit soort dingen aangekaart worden, omdat ik denk dat jullie je best doen om dit een goed werkend, leuk en leerzaam forum te houden. Dat vooropgesteld.
Ik vind het echter naar dat (mensen die zich) dit soort dingen afvragen en dit openlijk aankaarten nu worden weggezet door een admin als abject, infaam, niet ok, hinten op machtsmisbruik, concern trolling (je zegt dat je dit niet wilt doen, maar vergelijkt ons/hen hier vervolgens toch mee) en hetgene waarmee deze forummers zitten is volgens jou dan ook nog eens een imaginair probleem. Dan vind ik het op zijn minst opvallend dat zoveel forummers ditzelfde imaginaire probleem delen.
Mijns inziens is dit ook absoluut geen persoonlijke aanval op Lula (geweest). Dat wordt nog door meerdere forummers herhaald. Haar directheid wordt zelfs door veel leden gewaardeerd wordt geschreven, maar bij één aspect van het uitoefenen van haar functie worden wat vragen gesteld of opmerkingen gemaakt.
Bij het beheren en/of modereren van een forum komt een beleid kijken, en op elk beleid komt kritiek. Ik snap dat het voor jullie, of welke forumbeheerder dan ook, onmogelijk is om iedereen gelukkig te houden als het over dit soort zaken gaat. Maar ik denk niet dat het wenselijk is om forummers die bepaalde bedenkingen hebben en daar mogelijke oplossingen voor bedenken (zoals het scheiden van privé en moderator accounts of minder actief posten door de moderarors) op deze manier weg te zetten. Het opperen van zo’n oplossing als iets om te overwegen is dan ook op geen enkele manier te zien als ‘als dank voor bewezen diensten een gedeeltelijk spreekverbod opleggen’. Dat dat vanuit de forumleiding als zoiets bestempeld wordt, vind ik dan weer, om het mild uit te drukken, opmerkelijk.
Nogmaals, ik snap dat jullie niet aan ieders wensen tegemoet kunnen komen, maar dit is een community. En ik vind dat het jullie zou sieren om dit soort dingen in overweging te nemen en niet zulke verdedigende, voor mij eigenlijk beledigende, posts over diezelfde community te posten en onze mening of vragen als je reinste onzin weg te zetten.