mijn grote forumergernis is dus dat hier herhaaldelijk aan stemmingmakerij wordt gedaan met ongefundeerde verdachtmakingen aan het adres van @lula.
nee, ergernis is te zwak uitgedrukt. ik vind het abject en infaam, slaap er slecht van en hou er eerlijk gezegd een plaatsvervangend gevoel van schaamte aan over.
in the parlance of our times: niet ok.
hinten op machtsmisbruik, daar komt het wel op neer. en dan kun je je best doen op de disclaimers , maar als ik vandaag zeg
‘ik kán het mis hebben, maar ik krijg sterk de indruk dat de buurman de kat in het donker knijpt’, wat zal men er dan morgen dan nog van “weten”, dat mis hebben of die kat, @Violet_Hill? zo’n associatie is, ook als die volkomen uit de lucht gegrepen is, snel gemaakt en bijna onmogelijk van je af te schudden.
de intenties waarmee zulke dingen worden opgeschreven, daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. of zoiets nou wordt ingegeven door persoonlijke rancune zoals werd geopperd of door oprechte zorg, geen idee.
ik wil me er niet over uitspreken of hier sprake is van concern trolling, maar ik heb vaak genoeg op het forum gelezen dat intenties niet zaligmakend zijn en dat het vooral gaat om het resultaat dat men met die intenties bereikt. en als ik dit zo observeer denk ik: als ik aan “concern trolling” had willen doen, had ik het ongeveer zo aangepakt.
ergerlijk, temeer omdat me geen consciëntieuzere mede-admin en moderator kan voorstellen dan lula.
om moderators als dank voor bewezen diensten een gedeeltelijk spreekverbod op te leggen om een imaginair probleem op te lossen, vind ik, mild uitgedrukt, een merkwaardige suggestie.
met stijgende verbazing las ik dit topic:
eerst is er weer eens een gesprekje over het al dan niet irritante verschijnsel van de voornaam als stijlmiddel. so far so good.
wat het toevoegt weet ik niet, maar dan rakelt @Mademoiselle een eerdere naamkwestie op, niet om het over dat namengedoe te hebben maar om het gesprek te brengen op het gevoel van onvrede dat dit bij @anon44204370 had achtergelaten.
dan gaat het even over de vraag of het nou wel of niet persoonlijk was, dat van die namen van peach, en dan hoort peach hetzelfde van lula als wat ik destijds ook postte, want dat was ik toevallig: dat het me gewoon om de inhoud van een post van haar was gegaan en niet om haar als persoon.
en voor ik het weet zit ik middenin een draaikolk van aannames over het functioneren van de forumleiding.
@violoncello suggereert opnieuw dat als een moderator iets niet zint, die alleen eens hoeft te klagen om haar zin te krijgen.
iets wat toen @Nox hetzelfde deed al werd weerlegd, want dat is natuurlijk niet hoe zo’n besluitvormingsproces werkt. om je hier meer inzicht in te verschaffen: ironisch genoeg had ik
in het bewuste geval zelf al onder andere een post van violoncello gesignaleerd die niet als biecht maar voor het beslotene in het voorafgaande omg topic was geplaatst.
dat stond dus al op de agenda.
we hebben het hier over een klassieke
post hoc ergo propter hoc.
als het helpt, ben ik trouwens meer dan bereid vaker grapjes over bans te maken.