Ik heb dit sinds enige tijd op m’n iPad (Safari op telefoon en laptop werken wel): bij elk topic leeg. Kan iemand mij helpen?
Sorry als dit al eens gevraagd is!!
Ik heb dit sinds enige tijd op m’n iPad (Safari op telefoon en laptop werken wel): bij elk topic leeg. Kan iemand mij helpen?
Sorry als dit al eens gevraagd is!!
Dit is vaak het gevolg van een cache issue in je browser. Heb je geprobeerd je ipad al opnieuw te starten, of de cache en cookies te legen?
Sorry voor de trage beantwoording trouwens, ik had je vraag over het hoofd gezien.
Zoals jullie gemerkt hebben was het forum net een paar minuten off-line.
In dit outage report staat een korte toelichting daarop.
Het forum draait op een zogeheten virtuele server: Een server die onder is gebracht op een grote fysieke server (een Type 1 Hypervisor) met veel geheugen, opslag en rekencapaciteit. Een deel van die ruimte en rekencapaciteit is gereserveerd voor de forumserver.
Op deze hypervisor draaien ook andere virtuele servers. En vanavond was ik als onderdeel van het standaard beheer bezig met het updaten van één van deze omgevingen. Daarbij was een herstart van die virtuele server vereist. En daar is het misgegaan: Ik heb het herstart-commando gegeven aan de onderliggende hypervisor en niet aan de virtuele server die moest worden herstart.
Het gevolg hiervan is dat álle virtuele servers zijn uitgeschakeld, de hypervisor is opgestart, en daarna alle virtuele servers weer zijn geactiveerd. En dat is dus ook met de virtuele server gebeurd waar het forum op draait.
Tijdlijn:
De totale downtime van het forum komt daarmee op ongeveer 8 minuten.
Om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurt heb ik gekeken naar de oorzaak (een zogeheten root cause of bronoorzaakanalyse). Deze fout was menselijk: Ik had niet goed gekeken.
De oplossing hiervoor is dan ook niet technisch maar procedureel, dus dat betekent dat ik voortaan op een andere manier de virtuele servers zal herstarten (niet via de managementomgeving van de hypervisor maar vanuit de virtuele server zelf).
Sorry, dit was onhandig van me.
Of in de woorden van de grootfilosoof Douglas Adams: We apologise for the inconvenience.
Time is an illusion.
Lunchtime doubly so.
Also: I could never get the hang of Thursdays.
Listen, three eyes, don’t you try to outweird me.
Als ik iemand zou kunnen zijn dan zou ik Wowbagger the Infinitely Prolonged zijn.
Ja! En dan zeggen ‘I’ve done you before, haven’t I?’
Dankje admin2
Als ik reacties of likes krijg, heb ik ineens geen blauw bolletje meer rechtsboven bij mijn avatar, hebben meer mensen hier last van? Als ik erop klik, zie ik wel nieuwe meldingen. Ik gebruik de app trouwens.
@EleanorRigby ik heb hier op 19 februari ook al iets over gezegd:
Bij mij is het ook nog steeds!
Heb je dit ook als je de website gebruikt?
In het kort: Dit soort problemen worden vaak veroorzaakt door zaken als cookies. Het resetten van je browser / opnieuw starten van je browser etc helpen dan. Ik weet alleen niet hoe je de cookies in de app kunt wissen.
Het duurde even voor ik het kon checken want ik krijg over het algemeen alleen likes tijdens boer zoekt vrouw maar heb het net op de website gecheckt en daar werkt het wel goed
Edit: ik heb zelf even getroubleshoot en de app opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het weer! @LizzyBennet misschien werkt dat ook bij jou?
Edit 2: hmm was toch van korte duur, nu heb ik weer hetzelfde probleem haha
Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden bij de maker van de app zelf, want het herinstalleren lost het probleem (tijdelijk) op. Dat betekent dat het ergens in de app zit en niet in de site. Ook omdat het via de browser wel werkt. Maf wel.
Kan de Faq - Huisregels - (etc) balk onderin ook weg? Hoe stel ik dat in?
Die balk neemt relatief veel ruimte in en bij het scrollen gebeurt het regelmatig dat ik per ongeluk naar zo’n pagina ga
Ik heb dat helemaal niet. Misschien kan je een ander thema gebruiken?
Ik ben dit thema al sinds Het Begin van dit Forum gewend, dus als het niet hoeft dan wijzig ik het thema liever niet.
Die balk zou op mobiel onder getoond moeten worden en op desktop bovenin. Om de layout niet te verstoren was het noodzakelijk om het voor mobiel anders te doen. Dit kun je niet zelf wijzigen.
Als ik kritisch mag zijn dan snap ik de toegevoegde waarde van die balk niet helemaal. Ik snap dat er wel over nagedacht is, maar sinds de balk er is heb ik er geen enkele keer gebruik van gemaakt. Dus ik wil graag een poll toevoegen voor de sfeer:
Ik heb gebruik gemaakt van de balk:
0 stemmers
Bij mij zit de balk “in de weg” / is relatief groot in verhouding tot mijn scherm (mobiel):
0 stemmers
We zullen maar meteen heel eerlijk zijn, we gaan dit niet weghalen. Deze informatie moet makkelijk toegankelijk zijn voor iedereen en daar gaat een poll niks aan veranderen. Er zijn helaas geen andere opties.