Forum: meld problemen hier

Nu beter?

Ja! Dankjewel voor het snelle oplossen!

Zeuren werkt blijkbaar. Haha nee, lekker melden. Dan heeft de rest er ook geen last meer van.

1 like

Ik ben me van geen kwaad bewust

Je titel was iets te lang waardoor het beeld gek ging doen.

1 like

Ben ik weer :raising_hand_woman:‍♀ Die van @Banananana is ook te lang wanneer ze op iemand reageert

1 like

Ohjee. De eerste Banananana mag wel uit m’n titel hoor, das toch dubbel @Lula @anon25548216

1 like

Ik heb vaak dat als ik foto’s vanaf mn telefoon upload ze wel 100% laden maar er geen fotolink komt, er blijft dus staan ‘uploaden’
Uploaden

Zo dus (ik zie nu iig geen foto)

dat is naar joh! Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden!

Dankjewel! Ik gebruik mobiel via android (huawei)

1 like

Niet echt een probleem, maar wat me opvalt is dat mijn stemantwoorden in het ‘stel je persoonlijke vraag’-topic soms verdwijnen. Dan heb ik een antwoord gekozen, zie ik vervolgens de resultaten (met Ă©Ă©n van de resultatenbalkjes blauw, waar ik op gestemd heb) en als ik dan later het topic verder doorga en verder stem op nieuwe polls, zie ik bij terugscrollen dat mijn antwoorden bij eerdere polls soms (niet altijd) verdwenen zijn. Er staat dan bij eerdere polls geen zwart balletje meer in het gekozen rondje en als ik op resultaten weergeven klik, is ook geen van de balkjes meer blauw. Alsof ik nooit gestemd heb, dus. Hoe kan dat? Ik zit alleen op mijn telefoon (Samsung Note 4) op het forum.

Hey, hoe zit het met dit probleem? Ik wil niet zeuren maar heb eigenlijk bijna elke dag nog wel last van het ‘blauwe bolletjes’ probleem (zoals nu).

1 like

Vanochtend (ca half uur geleden) had de server het heel even druk met een taak die eens per week wordt uitgevoerd. Maar die is alweer even voorbij, en voor de rest zouden we niet echt last meer moeten hebben van blauwe bolletjes die blijven hangen.

Wat voor problemen zie je dan precies elke dag?

Ik heb dan bijvoorbeeld 16 ongelezen berichten in een topic. Dat topic open ik dan en ik lees de berichten. Echter als ik dan terug ben in het overzicht staat het blauwe bolletje met ‘16’ er nog steeds. Als ik het topic weer open kom ik ook weer op dezelfde plek terecht (zou ze dus allemaal weer moeten ‘lezen’).
Vaak is het ergens op de dag (willekeurig) en als ik dan even weg blijf van het forum is het later weer opgelost. Alsof er even iets blijft hangen.

Het forum probeert netjes bij te houden waar je bent gebleven, op basis van de informatie die de browser terugstuurt. Plat gezegd: Het forum is eigenlijk een hele grote applicatie die in je browser draait - er worden dus geen hele HTML pagina’s over en weer gestuurd, maar enkel de inhoud wordt door de server opgestuurd en de webbrowser geeft die vervoglens weer.

Beetje maf techno-verhaal, ik zal eens nadenken over een betere uitleg.

Edoch!

De reden waarom dit relevant is, is omdat het forum dus samen moet werken met de webbrowser voor het bijhouden van statistieken, het updaten van pagina’s etc. Wat je beschrijft komt me onbekend voor en ik kan het zelf niet eenvoudig reproduceren (dus ook niet testen!). Dat betekent dat ik moet gaan theoretiseren over wat er mis kan gaan en waar. Een van de mogelijkheden is dat de server inderdaad traag is. Een andere mogelijkheid is dat je webbrowser er wat moeite mee heeft.

Als je de mogelijkheid hebt, kun je dan eens met verschillende apparaten testen als je dit weer ziet gebeuren? Dus met een mobiele telefoon en een tablet of een laptop bijvoorbeeld?

Ik heb voor nu geen oplossing voor je want ik kan nog even niks zien, maar wellicht dat we er zo alsnog komen!

Ik heb het zowel op laptop als mobiel! Wel allebei in Chrome. Zou het zin hebben om hier gelijk te posten als het weer eens gebeurt?

Ja, heel graag! Want als het niet altijd maar soms gebeurt, dan kan ik kijken of ik een relatie kan vinden met andere activiteiten op de server!

Dit staat bij mij bovenaan de homepage: Due to extreme load, this is temporarily being shown to everyone as a logged out user would see it.

Geen probleem eigenlijk meer ik denk ik meld het toch even.

1 like

Ahja, dat staat er al een tijdje dan bij je zeker? :slight_smile:

Als je de pagina in zijn geheel ververst is het weg!

ik kreeg de melding “429: error” in het Eerste FF Quiz topic, kon het wel wegklikken door op ok te klikken

2 likes