Fitnesstopic

Caroline is een nieuw Epic-programma begonnen en holy shit. Die eerste workout is echt next level. De bewegingen zijn vrij simpel, maar jezus die combinaties tikken wel echt aan. Ik kan de rest van de dag niet meer lopen denk ik.

https://www.youtube.com/watch?v=DUauPVlSO6g

2 likes

Ik wilde dit net komen posten! Doe al een tijdje haar video’s en al een paar keer de beginner week van epic gedaan en verder losse workouts van haar waar ik zin in had.

Nu besloten om deze 10 weken te gaan volgen inclusief voor en na foto’s en video’s. Ik merk serieus nu al naar een paar weken verschil dat ik iets sterker ben, oefeningen langer volhoud en ze beter kan uitvoeren.

Ik heb zelfs het schema uitgeprint, iets aangepast en ga hem zo ook volgen. Helemaal gemotiveerd en zin in :fire: Heb zelfs een nieuwe dikkere mat, yoga blok en nieuwe weerstandsbanden besteld.

Mijn schema

Had ook het linkje naar de guide gekopieerd:

6 likes

Welke fitness youtuber vinden jullie het fijnst? Ben op zoek naar eentje met fijne filmpjes met niet al te veel springen (gehorig appartement als je al loopt), heb wel een fitnessmat en weerstandsbanden!

Fijnste fitnesstubers
  • Pamela Reif
  • Caroline Girvan
  • Chloe Ting
  • Natacha Oceane
  • Anders?

0 stemmers

1 like

Move with Nicole!

2 likes

Ik ben echt fan van Pamela Reif, ook omdat zij helemaal niet praat of je aanmoedigt tussendoor dat vind ik zo irritant.

Soms wel slechte muziek maar dat los je op door het geluid uit te zetten en je eigen muziek op te doen😄

Edit: zijn er squatproof fitnessbroeken te koop bij Zalando en zo ja, welke? Heb nog €150,- aan bonnen dus het mag wat kosten.

2 likes

Madfit vind ik leuk, kun je fijne combinaties maken van filmpjes omdat ze allemaal tussen de 10 en 20 min zijn.

1 like

Superleuk dat jullie dit doen! Ook @KipTokTok
Ik ben op aanraden van hier gestart met Epic I, en nu halverwege merk ik echt dat ik zoveel sterker ben geworden. Ik ben ook veel gespierder, moet nieuwe gewichten bestellen terwijl ik net nieuwe had aan het begin en ik ben ook al mn coronacentimeters weer kwijt. Ik heb veel gedaan op yt, maar haar workouts en programma’s zitten echt zo goed in elkaar!

Wat ik trouwens las is omdat zij alles via yt doet en geen advertenties tussendoor plaatst (Thank god) ze volledig afhankelijk is van dat mensen de advertenties aan het begin afkijken (alleen dan krijg je betaalt blijkbaar). Ik probeer nu ook het aan te zetten en dan de advertentie te laten spelen zodat ik mn matje, water enzo kan pakken. Dan kan ik een heel klein beetje terug doen :slight_smile:

5 likes

Ja best bijzonder dat dit gratis is vind ik. Video’s en workouts zitten zo goed in elkaar lijkt me echt veel tijd in te zitten + dan nog het schema en een heel boekwerk in de pdf. Ik zou er ook best voor betalen eigenlijk. Goed dat je het zegt van de advertenties dan laat ik die ook voortaan helemaal af lopen.

2 likes

Waar kopen jullie je gewichten/dumbells ? Ik heb nu alleen 1kg en 5kg een een kettlebell van 2kg en 6kg. Ik begin pas net dus zoek eigenlijk nog wat voor er tussenin denk ik. Vind dat ook lastig te bepalen. Arm/schouder workouts gaan me goed af met 5kg per kant maar andere oefeneningen vind ik nog net iets te zwaar daar mee maar dan is 1kg wel weer heel erg ligt haha.

Ik heb bij Gorilla Sports een set van 20 kg besteld, dus kan vanaf 2.5 tot 20 kg (1 dumbbell) ervan maken. Wilde per se gietijzer, je hebt ook wel van die gewichten waar zand in zit maar die schijnen snel te gaan lekken. Heb er 70 euro voor betaald inclusief verzending, maar zie nu dat ze op die site helemaal geen dumbbells meer verkopen dus je hebt hier weinig aan :joy:

1 like

O goed dat je dit zegt! Ik skip die vaak automatisch en heb mijn adblocker aan (1 x vergeten en kreeg serieus middenin mijn Chloe Ting workout ineens reclame…)

Ik wil na deze ronde Chloe Ting beginnen met Epic voor beginners, ik ben echt een slapjanus dus ben benieuwd!

1 like

Hahaha neee middenin je workout wat kut. Volgens mij is Epic beginners heel goed te doen! Ik heb die zelf overgeslagen omdat ik al semi fit was en in t verleden veel ervaring met de oefeningen heb. Ik dacht dat ie wel maar een paar dagen was om je ready te stomen voor epic 1.

@Rozecoupeschaar decathlon zijn ze goed te doen qua prijs. Ik sta nu wel in de wacht voor 7,5kg. Ik ben epic 1 gaan doen met 3kg en 5kg. Ik heb ook 1kg liggen maar dat heeft geen zin zo licht. Ooit van mn schoonouders gekregen :’)

Netjes dat je je schouders met 5 doet! Welke oefeningen is dat te zwaar voor? Ik gebruik voor schouders juist vaak het lichtst van alles. Maar ik haat dan ook schouder trainen.

1 like

Vaak met benen of onder lichaam vind ik het te zwaar dat ik echt moet stoppen of minder gewicht moet pakken. Maar die 2 kg vind ik dan echt weer te weinig. Misschien moet ik gewoon even doorzetten haha. Ik heb dus juist het tegenover gestelde van jou ik ben veel sterker in m’n armen dan m’n benen. Ik heb anderhalf jaar geleden ongeveer een meting gedaan bij een sportschool om te kijken hoe sterk het was en die vroegen ook wat voor werk ik deed omdat mijn armen zoveel sterker waren.

Ik denk ook dat het komt omdat ik op het werk echt veel en lang föhn en ik ben maar 1,57 dus train dan serieus mijn armen :joy:.

1 like

Oh wat supergrappig dat je dat zo terugziet van je werk zeg! Vrouwen hebben juist heel vaak veel sterkere benen. Je kunt ook je dumbell met 2 handen pakken en zo squats doen bijvoorbeeld met 1x 5kg. Lunges kan ook met maar een gewicht in een hand. Dan kan je zo een beetje wennen denk ik!

1 like

Ik heb een heleboel bij Sportsbay gekocht. Veel keuze in allerlei prijscategorieën, afhankelijk van wat je wil. Ik heb nu een verstelbare set dumbbells, maar als ik wat meer heb gespaard wil ik wel een set hexagon-dumbbells hebben. Die zijn lekker compact en heel stevig.

1 like

Ja die van mij van 5kg zijn ook met ronde schijven zeg maar en als ik nu met dat heat programma push ups op de dumbells moet doen ben ik bang dat ze weg rollen :joy:. Alleen al daarom lijken die hexagon dummbells me fijn maar die zijn overal zo duur zo’n set. Ik ga eens op die site kijken. Bedankt!

Omg deze hiit van vandaag🥵 En ik haat burpees al zo erg. Voelt wel echt goed om gedaan te hebben en ik merk tegenover een half jaar geleden zoveel verbetering ook in conditie en ook discipline.

1 like

Ohh ik ben bang voor Epic heat! Gelukkig nog een halve epic 1 te gaan en dan nog epic 2. Ben jij al met beginners begonnen @Bunnyslippers (this is your conscience calling)?

Haha, ik sta ook echt op mijn pizza te wachten. Maar nee nog niet. Heb nog iets van 8 dagen Chloe Ting dacht ik en dan ga ik daarmee beginnen!

1 like

Haha ik heb ook mac op vandaag hoor

1 like