Fitnesstopic

Ik dacht juist dat er heel weinig springen in voorkwam, alleen tijdens de hiit dagen maar die zou je dan evt ook kunnen verwisselen voor een no jumping hiit video van iemand anders. Maar ik kan je over een tijdje een update geven over hoeveel gespring erin voorkomt.

Ik heb nu 2x 5kg voor bovenlichaam en 2x 7,5kg voor onderlichaam. Ik dacht gisteren voor de workout nog dat ik wel 2x 15kg (of iig zwaarder dan 7,5) zou willen aanschaffen voor onderlichaam.
Hahahahaha, nee.

Haha oops. Ik dacht ook aan 2x10, maar dat is dus wat veel? :stuck_out_tongue:

2 likes

Probeer het uit zou ik zeggen. :joy: Of moet je ze nog aanschaffen? Dan zou ik misschien aanraden om dag 1 te doen met pakken melk / lichte gewichtjes als je die wel hebt om te kijken hoe dat bevalt? Toen ik gewoon naar die oefeningen keek terwijl ik nog op de bank zat leek het me allemaal prima te doen maar het viel me zwaarder dan ik dacht.
Volgens mij doet die Caroline het zelf met 12,5 en 8 kg gewichtjes.

Ik heb haar laatst ook 15kg x 2 zien gebruiken haha. Zij is wel intens wat dat betreft.

Ik ben redelijk sterk door CrossFit en door het hoge aantal herhalingen ga ik bij haar niet hoger dan 2x10. Ik check van te voren even welke oefeningen er komen en daar baseer ik het gewicht op. 2x10 moeten shoulderpressen vind ik namelijk niet zo chill, terwijl ik de rest er wel prima mee kan.

1 like

Ik heb 3 small group trainingen (4 personen, heftig wel, vind 't altijd fijn me wat er verschuilen :joy:) geboekt! Ben zo blij. Allemaal in de ochtend, wat structuur in mā€™n werkloze ass

3 likes

Oh pas maar op, dadelijk ben je de enige. Bij mij hadden vorige week de 3 anderen afgezegd. Zat ik daar vervolgens in mijn eentje donkey kicks en glute bridges te doen :joy: gelukkig deed de instructeur wel met alles mee.

Ik ben laatst beginnen met epic I op aanraden van hier! Ik ben bij dag 12 en jij? Ik vind het tot nu toe killing maar echt precies wat ik zocht. Ik had alleen 2x3kg en heb 5kg gekocht, dus ik doe in principe alles met 2x5 en soms pak ik er een dumbbell bij van 20 voor onderlichaam.

1 like

Leuk! Mijn sportschool doet nu ook zulke trainingen, dus ik ga morgenavond heen. Dan doe ik 1x per week online bodypump en 1x een echte les. Ik ben benieuwd!

1 like

Ik ben nu geloof ik bij dag 9. Ik neem wel vaker een rustdag dan wat voorgeschreven staat in het schema hoor, maar verder bevalt het goed. Inderdaad vaak killing maar dit is wel verfrissend na een jaar lang alleen maar Chloe en Pamela filmpjes volgen.
Het verschilt trouwens heel erg per dag of ik de gewichten te zwaar of gewoon goed vind dus ik wil even terugkomen op mijn eerdere uitspraak. Die 7,5kg voor onderlichaam is prima, maar de allereerste dag trok ik het blijkbaar gewoon niet. :joy:

3 likes

Oh god, vind 't wel spannend. Maar goed voor mezelf, thuis denk ik wel eens ā€œfuck jou met je nog vijf secondenā€

1 like

Oh nice! Ja gut maakt ook niet zoveel uit als je wat minder traint denk ik. Ik had week 1 wel echt pijnnnn en toen dacht ik wtf nee niet weer een upper body dat kan ik nu niet. Dus ik wissel wel eens wat om. Dag 12 is schoudersā€¦ als ik iets haat om te trainen :joy: zo pijnlijk haha
Oh trouwens dag 10 is 30m burpeesā€¦ damnnn gurl volgens mā€™n tracker de heftigste hiit die ik sinds december gedaan heb hahaha.

Wat is jullie haat-spiergroep om te trainen?

• Benen
  • Buik
  • Rug
  • Armen
  • Schouders
  • Billen
  • Haat alles
  • Haat niks

0 stemmers

En wat is je lievelings?

• Benen
  • Buik
  • Rug
  • Armen
  • Schouders
  • Billen
  • Laf alles
  • Laf niks

0 stemmers

1 like

Ik vind onderlichaam niet leuk want daarvan raak je veel sneller moe en buiten adem. :joy: Maar om mijn lichaam in balans te houden moet ik wel echt meer onderlichaam trainen want volgens mij heb ik meer aanleg om arm-/schouderspieren te kweken.

2 likes

Ja dat is zeker waar! Mā€™n hartslag gaat zoveel meer omhoog met onderlichaam dan met bovenlichaam. Sinds ik die tracker heb vind ik dat juist wel leuk, want die houdt je strain bij elke dag en ik heb een minimum waaraan ik wil komen. Als ik upper body heb gedaan, moet ik dus nog iets anders doen voor mā€™n conditie, terwijl dat bij lower body niet hoeft (van mezelf) :slight_smile:

1 like

Bij mij is het haat-liefde! Ik vind mijn benen/billen wel chill omdat ik dat veel langer volhoud dan mijn armen. Maar als ik dan mijn biceps met pijn en moeite heb gedaan en ze voelen daarna zo opgepompt vind ik dat wel heel chill. Een soort overwinning haha

1 like

hahaha dit! Ik vind het ook leuk om ze dan in de spiegel te bekijken :joy:

1 like

Ik mis het zooooo even lekker met die gewichten slepen. Zelfs de opgepompte mannen (en vrouwen) die paraderen door de sportschool en selfies maken in de spiegel :joy::joy::joy:

2 likes

Ik heb toch maar even een caroline video gedaan, 15 minutes shoulders. Ik vind het altijd jammer dat je zo weinig kcal verbrandt bij zoā€™n workout. Ja afterburn etc maar je hartslag gaat gewoon niet echt omhoog. Maar het was wel een goeie alleen had ik te lichte gewichten (kan ook iets met de kcal te maken hebben). Maar zij doet dan alles met 8. Ik kan gewoon niet alles met hetzelfde.

1 like

15 minuten is ook wel kort om je hartslag omhoog te krijgen! Als je een goede warming up erbij doet is je hartslag al een stuk hoger, en in de pauzes doe ik vaak squats of jumping jacks ofzo, dat scheelt superveel. Wel de spiergroep pakken die je niet aan het trainen bent natuurlijk.

Ik ga nu deze doen en ben bang:

1 like

Oh leuk, die heb ik al eens gedaan! Tabatas vind ik echt relaxt, omdat het zo snel voorbij gaat.

OkƩ ik ga nu echt! Bedankt voor je bemoedigende woorden haha