Fitnesstopic

deze meid is gek

1 like

Love her. Gewoon op eigen tempo meedoen en ondertussen houdt ze fijn haar mond.

2 likes

Jep ik doe ook 2 Caroline Girvan video’s per week, ben gewoon begonnen bij EPIC 1. Echt leipe video’s en nooit saai

1 like

Oeh dit ziet er goed uit. Specifieke aanraders of gewoon alles?

De Epic programma’s I en II

1 like

Haar losse kettlebell filmpjes zijn ook fijn en super zwaar. Zijn er een stuk of 5 geloof ik. Afhankelijk van hoe lang ik heb of waar ik spierpijn heb kies ik er eentje uit. Die van een half uur is favoriet.

1 like

Haha nee ik vind ze allemaal te heftig :flushed: te veel dingen die ik niet kan

1 like

Haha mooi dat je ook een tip geeft wat je zelf niet doet :joy: helemaal goed hoor want had gezegd iets intens te willen. Misschien is Pamela reif dan wat voor jou! Skip de “intense” workouts want die zijn… intens

1 like

Zojuist op jullie aanraden een workout van Caroline Girvan gedaan. Holy hell. Ik ben gesloopt!

Drukte me wel echt met de neus op de feiten. Voor Corona was ik heel fanatiek met sporten en kon ik 2 minuten planken, 3x15 push-ups, en na fanatiek trainen zelfs pull-ups. Maar sinds juni/juli heb ik echt bijna niks gedaan, dus zelfs 30 seconden planken hield ik niet vol.
Dat demotiveert me echt, maar ik moet mijn mindset nu even omzetten van ‘laat ook maar dan’ naar ‘ik ga laten zien dat ik dat deze zomer allemaal weer kan’. :muscle: Heb meteen maar een kettlebell besteld.

5 likes

Oke thanks voor het zetje. Ik ga nu dag 2 (upper body) van epic 1 opzetten. Heb dit weekend behoorlijk m’n lower body gedaan dus die mag even chillen.

Ik ben een beetje bang door jullie verhalen, maar ga NU beginnen

Ik vind de upper body’s wel een stuk beter te doen! Veel plezier!
Ohja wel even opbiechten dat ik de push ups tegen de muur doe lol

1 like

Haha hier tegen het bed of op de knietjes!

Net deze gedaan en ik shake nu helemaal. Was wel echt even doorbijten af en toe.

2 likes

Ja dan snap ik dat ze beter te doen zijn, er zit geloof ik 10x 40 sec push up in :joy:

Net gedaan en daaaaaymn die push ups hahaha jezus maar ik leef nog en vond het eigenlijk wel leuk! Afgezien van de pijn :joy: Heb het met 2x 5kg gedaan. Wat voor gewicht gebruiken jullie? Zij doet 2x8 maar het duurt nog wel even voor me dat lukt.

Edit: geen idee of iemand dit boeiend vindt, maar ik vind het zelf altijd leuk om te zien. Dit zijn de statistieken van mn whoop. Ik heb eerst haar warming up gedaan, toen geswitcht van filmpje en toen dus dag 2.

1 like

Meestal 2x5 om het leuk te houden. Ze heeft een paar workouts die wat meer focus hebben op kracht en die doe ik met 2x10. Mijn kettlebell is 12kg.

1 like

Ohja ik moet eigenlijk wel wat zwaardere dumbells halen. Ik mag de kettlebells van mn buurman lenen, die zijn 8 en 20. Best wel groot verschil, maar wel leuk om te proberen.

1 like

Thanks voor de tip! Vanmorgen deze gaan. Nice :facepunch:

2 likes

Hier ook een Caroline Girvan fan!!
Ben deze week begonnen met de EPIC beginner program en ga volgende week beginnen met het EPIC I programma. Echt fijn om weer een beetje routine te hebben in mijn workouts.

2 likes

Toevallig! Ik kijk bijna nooit meer in dit topic maar ik ben gisteren begonnen met dag 1 van het epic I progamma van Caroline Girvan. Ik was na een jaar echt helemaal klaar met Pamela Reif en Chloe Ting.
Mega spierpijn in mijn kont nu, maar wel zin in de volgende workout die ik zo ga doen!

Ik heb even de zoekfunctie geraadpleegd zojuist maar op jou na @fiets, volgens mij zijn er hier niet meer mensen die dit programma helemaal volgen of wel? Ik zie wel dat mensen die filmpjes doen maar zonder dat schema te volgen.

Ik was aan het twijfelen om dat schema te gaan volgen, maar vrees dat ik te veel zou moeten aanpassen. Heb geen geschikt huis voor dingen als burpees etc. En moet eigenlijk nog gewichten aanschaffen. Wat voor dumbbels heb jij in huis?

1 like

Ik doe waar ik op dat moment zin in heb en tijd voor heb. Ik vind extreem springen echt verschrikkelijk in mijn appartement, dus die skip ik. Ik doe meestal dumbbell-filmpjes en ik check vooral de tijd die het kost daarbij. Gisteren toevallig wel de Titanic Tabata gedaan zonder spullen en die vond ik ter afwisseling heel erg leuk.

1 like