Fitnesstopic

Zijn het altijd dezelfde oefeningen bij body pump? Of iig drie maanden lang oid? Heb nu twee lessen gedaan die vrijwel hetzelfde in elkaar zaten, vooral dezelfde buikspieroefening. Snap het doel daarvan niet zo

Ja klopt! Iedere drie maanden komt er een nieuwe release uit, dus dan doe je 3 maanden lang dezelfde les. Het idee is dat je eerst de oefeningen goed moet leren uitoefenen en dat je daarna kunt opbouwen met gewicht. Mijn trainster wisselt na anderhalve maand wel eens wat oefeningen om met oudere releases, zo blijft het een beetje afwisselend.

1 like

Dat doet de mijne ook inderdaad, zelfde bij sh’bam en andere lessen. Vind bij bodypump dezelfde lessen wel fijn omdat ik dan zelf m’n progressie goed bij kan houden

Heeft hier iemand een abonnement op elovate by rowen of wel eens workouts van haar gedaan? Bevalt dat? Ik ben nu nog bezig met 21 day tone van blogilates maar lijkt me leuk om wel door te gaan met het wat vaker sporten! Maar vind blogilates niet super leuk.

Mijn 10 kg dumbbells zijn deze week binnen gekomen en ik heb gisteren een full body workout gedaan van Caroline Girvan. Wow, ik heb zoveel spierpijn nu, love it

3 likes

Ik heb nu een week een abonnement op Les Mills on Demand en ik vind het zoooo leuk. Heb gisteren een weerstandselastiek en een stepsbankje besteld zodat ik ook steps kan doen. En het elastiek voor cxworx.

2 likes

Zo’n EPIC workout? Ik kan al een week niet lopen van de spierpijn! Die meid is gek joh. Als je dat programma afrondt kun je zo het leger in

1 like

Jaaa zo´n EPIC workout! Zij ziet er ook wel uit alsof ze zo het leger in kan haha. Ik ga denk ik niet dat hele programma volgen maar 1/2 keer per week een fullbody doen en daarnaast hardlopen.

@Tuinstoel hahaha ik heb ook wel een beetje spijt van die keuze, kan niet meer normaal lopen en het wordt nog erger.

1 like

Als iemand nog nieuwe workouts zoekt, het is gratis:

2 likes

@MaartenvanRossem Oh Nice!! Goeie!

Ik ben maar verder gegaan met blogilates en als er een all body workout op de planning stat ga ik dan gewoon een video van iets anders doen. Had 1 dag niet gesport en miste het toch eigenlijk wel. Het is ook leuk om te merken dat m’n core echt sterker wordt.

1 like

Ja ik heb wel eens workouts van haar gedaan! Het is wel heel erg Amerikaans motivational speeches achtig en altijd techno haha, maar als je daarvan houdt is t chill!

Ja t lijkt me wel leuk, maar de prijs houdt me wat tegen. En vind elke dag sporten dan oké als t 20-30 minuten is… maar volgens mij zijn veel video’s wel 40 minuten. Weet niet of ik dat aankan elke dag.

Hoi allemaal! Sorry als deze vraag al 100000 keer gevraagd is. Maar ik heb mij met voor 't eerst ingeschreven bij een sportschool (waar ik woon zijn die nog open) . En zoek een chil fitness schema. Zat al een beetje reddit te kijken, maar er zijn er zo veel! Wat is een beetje een fijn schema om mee te beginnen?
Ben redelijk fit, doe veel aan hardlopen, fietsen en yoga. Maar wil nu dus ook echt kracht erbij gaan doen. Geen schema dat gericht is op afvallen/fat burn. Hoop dat jullie me een beetje de goede richting in kunnen wijzen :grin:

Ik zou eigenlijk vooral aanraden om even bij je sportschool aan te kloppen en te kijken of ze daar een schema voor je kunnen maken! Heb ik altijd fijn gevonden omdat ze dan mee kunnen denken met je doelen en de mogelijkheden die ze zelf hebben qua ruimte en apparatuur bijvoorbeeld. :relieved: Heb je nu misschien niet zo veel aan wel :sweat_smile:

Bij mijn sportschool maken ze een schema speciaal voor je wensen en wat bij je lichaamsconditie past. De eerste keer dat je komt fitnessen worden de apparaten dan ook uitgelegd en voorgedaan. Misschien is dat bij jouw sportschool ook zo?

Ow, zelfde als wat @zaatar zegt dus :sweat_smile:

Dankje, ga ik daar eens naar vragen! Ook @zaatar.

1 like

Ik ben in dubio met mezelf. Ik heb een bodypump set van 100 euro gevonden (barbell, 1 - 2,5 - en 5kg schijven), maar ik twijfel over de aanschaf.

Ik vind naar de sportschool alleen nog maar leuk voor BP-lessen + 2 vriendinnen sporten daar ook, maar het laatste jaar konden we minder vaak samen sporten.

Nu zat ik dus te denken om mn sportschool abbo op te zeggen en dan Les Mills on Demand te nemen en dan die set te aan te schaffen.

Heb ik een bodypump-set nodig in mijn leven?
  • Ja, als je toch te lui blijkt te zijn kun je de set altijd weer doorverkopen.
  • Nee niet doen

0 stemmers

Ik heb in de lockdown in maart ook een bodypump set gekocht en Les Mils on Demand genomen, maar ik vind dat wel echt minder fijn dan in een zaal met andere mensen bodypumpen. Mijn sportschool biedt inmiddels online lessen aan, dus dat doe ik nu, maar zodra de sportscholen weer open gaan ben ik blij als ik weer naar de zaal mag. Het is voor nu prima, maar wel minder motiverend dan wanneer je met andere mensen staat te knallen.

1 like

Zijn er mensen die een bepaalde spiermassa / spierpercentage voor ogen hebben en daar naar toe trainen? Zoja, ben je blij met hoe dat gaat?

Hebben mensen nog tips voor follow along filmpjes met gewichten? Ik merk dat ik dat nu veel liever doe dan een work-out van een papiertje zeg maar. Mag best intens zijn :blush: voor hiit doe ik graag Pamela Reif en Whitney Simmons heeft ook een fijne full body follow along.

2 likes