Fitnesstopic

Staat toch een heel verhaal over hoe hij bevalt?

4 likes

Ik hoop zo dat die sportscholen weer open kunnen medio januari :sob: wat denken jullie?

Ik wil ook graag fitter worden. Echt op een sport gaan of naar de sportschool (als dat weer mag) gaat niet echt. Zit bijna altijd met mijn zoontje (alleenstaande mama) en werk 4 dagen in de week. Ben vaak ook gewoon echt moe doordat ik veel alleen moet doen.

Thuis sporten is natuurlijk wel een optie. Maar geen idee wat me echt motiveert. Iemand tips ?

Hebben sommige sportscholen niet een opvang erbij? Dat dacht ik!

Ik woon in een dorp en hier is het niet zo helaas :pleading_face:

Ah nee oke! En is t een optie om 1 á 2 ochtend iemand te vragen op vaste dagen. Bv van 9 -13 en dan kun jij 1/2x per week sporten en heb je een ochtendje voor jezelf? Ik noem maar wat hoor haha misschien t wel geen optie. Aangezien je al aangeeft vaak moe te zijn ondat je veel alleen moet doen.

Dit vind ik lastig. Hij gaat al best vaak naar de oma’s en soms naar vader. Dan zie ik hem nauwelijks :rofl:

Ik heb dit ook en ben toevallig de laatste weken bezig met dit proberen op te lossen. Als je zoekt op diastasis recti (of bread loaf abs) kom je best veel informatie en oefeningen tegen. Veel informatie gaat over vrouwen die zwanger zijn geweest maar het komt ook bij andere mensen voor. Ben overigens geen fysiotherapeut dus misschien is dit allemaal onzin hoor haha. Maar ik heb vrij sterke buikspieren en toch altijd het idee dat ik iets niet goed doe dus wil het ook graag oplossen.

Ik probeer deze oefeningen nu elke avond doen.

2 likes

Nou het lukt voor geen meter, kan echt niet de motivatie vinden. Welgeteld 2x een schema gedaan sinds de lockdown :unamused:

Nou dat is twee keer meer dan niks! :muscle:t2: Elke keer die je meepakt is er een

2 likes

Deze maand ben ik in between jobs en woon ik bij mijn ouders. Zij hebben een fitness ruimte(tje) met dit apparaat van het plaatje, een bench en een aantal dumbbells. Nu voel ik me helemaal gemotiveerd om hier deze maand van te genieten/profiteren! Ook geen smoesjes van geen tijd, want geen werk, best wel veel zin hierin!

afbeelding

2 likes

Vriend en ik hebben gisteren een les mills abonnement genomen. Vond die lessen in de sportschool altijd heel leuk, dus ben benieuwd. Hebben alleen niet zoveel qua gewichten, alleen 2 kettlebells van 4kg. Maar dat Kunnen we later nog wel bijhalen, voor nu maar gewoon de video’s uitproberen

Simpele workouts zoals barre, lucy wyndham (als ik t goed schrijf), optimavita. Kind op de (loop)fiets en wandelen of rennen ernaast?

1 like

Ik zou je aanraden om laagdrempelig te beginnen met korte beginner workouts. Als je een tijdje niet gesport hebt kunnen oefeningen echt zwaar zijn en je wilt ook geen blessures oplopen. Ik ben sinds gister weer begonnen na een half jaar stilzitten en kon gister niet eens langer dan 30 seconden planken (volgens de oefening moest ik 45 seconden volhouden). In plaats van balen en jezelf slap vinden is het belangrijk om jezelf, ongeacht van je prestaties, een positief gevoel toe te spreken, want je doet in ieder geval wat, en dat is beter dan niets! Met kleine stapjes ga je dan vooruit en dat zal echt fijn voelen!

1 like

Vind ik nog knap. Ik sport wel regelmatig maar 45 min planken vind ik echt niet te doen.

1 like

ze heeft het over sec hè

45 minuten :sweat_smile:

1 like

:grin: Als ik dat ooit in mijn leven haal zal ik het je laten weten

Dat is ook een kwestie van opbouwen! Ik deed altijd na mijn sportles nog 5 minuten buikspieroefeningen met zo’n app (Abs workout) en daar zat ook planken bij, toen ik dat twee keer per week deed kon ik met gemak een minuut planken. Nu heb die app al een tijdje niet meer gebruikt omdat we bij bodypump al buikspieroefeningen doen, ik ga eens testen hoe lang ik het nu nog kan.

Hahah 45 sec vind ik al pittig genoeg. Dat red ik niet. Ja 45 is makkelijker met je kont omhoog. Maar een echte rechte plank met kont goed vind ik al lastig.