Fitnesstopic

Net voor de laatste keer gesport in de sportschool dit jaar. Tijdens de eerste lockdown heb ik veel hardgelopen, en dat heb ik sinds de sportscholen weer open waren nauwelijks meer gedaan. Dus ik denk dat ik dat weer ga oppakken. Al is het weer wel stukken minder dan tijdens de lockdown in het voorjaar :frowning:

Mijn vader wil graag een keer met mij online sporten. Iemand nog tips voor leuke filmpjes die ook voor een 65 plusser met redelijke conditie te doen is?

Fitnessblender is goed op youtube vind ik
Maar er zijn ook voldoende app beschikbaar en daarbij kun je vaak ook de intensiteit / pauze tijd aangeven in de app.

Bedankt!!
Ik was er bij te zeggen dat ik het liefst iets in het Nederlands zoek, zodat ik niet constant alles moet vertalen.

Pamela Reif beginner en medium workouts? Ze praat niet dus taal maakt niet uit.

1 like

Bedankt!!

1 like

Fitify vind ik als app erg fijn. Is plaatje nadoen met zeer weinig tekst. Ze spreken alleen de naam van de oefening uit.

1 like

Ik mis de sportschool nu al. Het waren echt mijn ontspanningsmomenten tussen het werk door. Heb nu 3 schema’s gemaakt voor thuis. Een interval schema met 10 oefeningen, 45sec op en 15 af, en een upper en lower body schema. Lijkt me wel lastig met deze donkere dagen om dit goed vol te houden.

1 like

Voor mij ook! Even verstand op 0 en gaaan, heerlijk. Nu thuis en dat is zo anders… was ook net weer bezig met opbouwen van gewicht en dat ging lekker, dus baal echt

Ik ga straks deze doen. Heb meerdere videos van haar gedaan, goed te doen en afwisselend.

Zijn er hier meer mensen met een fitnesspagina op instagram? Het lijkt me leuk om die te volgen voor inspiratie!

1 like

Hebben jullie nog tips voor het verbeteren van je conditie? Ik woon in een appartement dus springen en burpees wordt het niet en ik mag/kan helaas niet hardlopen.

Fietsen en wandelen doe ik al veel, en ik neem altijd de trap, maar het is alsnog vrij belabberd helaas. Zodra de sportschool weer open gaat, heb ik een nieuwe conditietest en wil graag een betere score halen haha.

Ik heb de laatste maanden m’n conditie echt dramatisch verbeterd op de loopband, heel vaak 30 min, 5km/u en helling 12 gelopen. En de stair master heeft ook echt goed geholpen. Ik kan nu best goed hardlopen terwijl ik daar nooit voor getraind heb. Heb je een heuvel in de buurt waar je tegenop kunt lopen? En dan gewoon een paar keer op een hoog tempo? En anders traplopen, misschien ergens een lange trap buiten? En anders gewoon buiten cardio oefeningen. Oh en er zijn veel video’s met cardio of hiit training maar zonder springen voor appartementen.

Geen heuvel, wel de Erasmusbrug. That will do denk ik, haha. Wel echt een goed idee, had ik zelf nog niet aan gedacht!

Ja ik ben nu wel begonnen met krachtoefeningen binnen, maar heb een hekel aan HIIT. Dus doe het liever op andere manieren.

2 likes

Wat is jullie favoriete booty youtube filmpje?

Ik doe chloe ting, maar ik verzwaar de oefeningen met resistance bands en body pump gewichten (dus 20kg) bij de glute bridges en frog pumps enzo. Daarmee voel ik soms nog wel iets. Al mis ik het trainen met echte gewichten wel.

1 like

Ik las laatst de volgende tip:

Voor je aan fitnessapparaten thuis begint, bouw eerst een routine op. Dus thuis beginnen met bodyweight oefeningen en YouTubefilmpjes bijvoorbeeld. Vond dat wel slim eigenlijk want in mijn ervaring ligt een duur apparaat zo te verstoffen omdat ik niet de juiste motivatie heb. Als fitness in je systeem zit, gebeurt dat een stuk minder makkelijk.

Maar ik weet natuurlijk niet of je thuis ook al een routine hebt. Ik zou zelf een concept roeier of echo bike aanschaffen als ik de ruimte had. Die laatste is wel echt heel bruut en daar verbrand je heel veel op.

1 like

Kun je niet ergens heenrijden/fietsen zodat je eens een ander rondje kunt rennen?

Waarom kun je geen andere route lopen? Weet je de weg dan niet?

Ik zag bij Enzo in de vlogs dat ze een heel klein steps/climber apparaat hadden gehaald maar ik weet niet hoe die heet en welk merk. Kan hem nu ook niet meer vinden online, maar ik weet nog wel dat het rond de 150 euro was. Dat is wel echt een killer training voor je conditie en benen, het is puur klimmen/traplopen. Dus misschien is dat wel iets als afwisseling!

1 like

En als je richting Scheveningen loopt door Archipel etc? Dat vond ik altijd wel fijn toen ik in centrum woonde.

Ik heb in augustus een hometrainer gekocht en dat was op zich ok, ware het niet dat dat ding na een paar keer half kapot ging en toen een paar maanden heeft staan verstoffen tot ik 'm vorige week heb teruggestuurd en nu dus weer zonder zit.

Zit nu weer te twijfelen of ik er weer één ga kopen.

1 like