Fitnesstopic

Nee hij moet gewoon z’n smoelwerk op houden, je hebt toch niet gevraagd om zijn mening?! Ook de aanname dat je sport om af te vallen… Hou je commentaar lekker voor je maat! Ik vind het eigenlijk altijd irritant om aangesproken te worden in de gym, dat maakt mij echt geen bitch - ik kom daar gewoon niet om te socializen. “Je ziet er steeds beter uit” nahhh ik ben echt verontwaardigd om dit stomme lef van die knul in jouw plaats :joy: ben helemaal opgefokt erdoor. Anyway, wow, superknap dat je 10 kg bent aangekomen :muscle:

2 likes

Ook een beetje creepy dat hij je blijkbaar vaker heeft bekeken? Aangezien hij zegt dat je er steeds beter uit ziet. Verkapte poging tot proberen te flirten ofzo? Zou niet weten waarom hij de behoefte voelt om het anders te melden. Ik wil juist sporten zonder dat anderen op mij letten, dus zou me er zeer oncomfortabel bij voelen mocht iemand mij een ‘compliment’ komen geven.

2 likes

Neeeeeee hij moet z’n tering bek houden ! Niemand heeft hem iets gevraagd, gatverdamme.

2 likes

Nu ik dit lees ben ik ook weer gelijk opgefokt! Inderdaad ook meteen die aanname over afvallen, alsof dat de enige reden kan zijn dat een vrouw aan het sporten is? Deze bevestiging had ik even nodig denk ik, dankjewel <3

@Plantengekkie Daar had ik nog niet eens bij stilgestaan. Ik ben er meestal op dezelfde tijden en zie vaak dezelfde mensen rond lopen. Maar toch een raar idee dat iemand daar blijkbaar op let, en nog de behoefte voelt om er iets van te zeggen ook

1 like

Omg dit doet me echt zo denken aan toen ik nog fanatiek crossfitte. Ik kreeg van een vrouw echt twee of drie keer de opmerking: “Ja toen jij begon met crossfit viel je nog wel af he?” Of iets in die trant. WAT ZEG JE NU EIGENLIJK? Echt flikker op. Ik was toen altijd te perplex om er iets van te zeggen.

En op een gegeven moment ook van een van de coaches. Ik ben zeker niet dun, gewoon best grof geschouderd enzo, en ben 1,81, dus zwaarder dan het gemiddelde fanatieke crossfitmeisje. Hoewel ik erg sterk was, was ik natuurlijk in verhouding slecht in pull-ups en pushups enzo. Kreeg ik op een gegeven moment de vraag van een coach: “Hoezo ben jij nog steeds zo slecht in pull-ups? Dat kan eigenlijk niet he…” Diezelfde dude een paar maanden later out of the blue, weer tijdens dat ik pull-ups aan het doen(/verneuken) was: “Let jij eigenlijk weleens op je voeding?” ECHT KRIJG DE TERING? Waar bemoei jij je mee. Inderdaad wat @Rilah zegt. Wie zegt dat ik sport om af te vallen. Laat me met rust joh, debiel.

2 likes

Wauw, dit en @Rilah, wat een stomme acties!
Op zich denk ik dat de persoon die @Rilah aansprak het ‘goed bedoelde’. Er is gewoon nog steeds een stigma van ‘cardio bunnies’ en en dat vrouwen enkel moeten sporten om af te vallen. Dat betekent echter niet dat je er niks van moet zeggen want zo doorbreken we dat stigma juist. Dat hoeft helemaal niet bitchy of aanvallend (zeker als hij het juist als compliment bedoelde) maar meer ‘Dankjewel, maar ik ben juist aangekomen en zie sporten niet als tool om er fysiek beter uit te zien maar om sterker te worden/me goed te voelen/endorfines etc etc en pas misschien op met dit soort opmerkingen want iemand anders had het misschien niet zo goed opgevat.’
Dit is wat ik zou doen, in ieder geval!

Ik sport nu alleen omdat ik me er goed door voel en me heerlijk voel als ik sterk ben (en vierkante schouders en gespierde benen juist mooi vind) maar toen ik nog sportte met een puur fysiek doel had ik dat soort opmerkingen niet erg gevonden.

Verder vind ik Branko’s verhaal weer heel anders want dat is gewoon puur ongevraagd advies geven en een heleboel ongevraagde aannames maken. Sowieso haat ik PTs die voedingsadvies geven want vaak hebben ze daar helemaal niet voor gestudeerd. Ik vind het wat anders dan iemand die wellicht zegt van ‘Joh, nu je zoveel sport, zorg je wel dat je je lichaam genoeg energie geeft/genoeg eiwitten binnen krijgt als je meer progressie wil maken’ maar ik weet nog toen ik in Amsterdam zo’n bodypump achtig lesje deed, de instructrice daarna altijd ‘Fijne avond, eet smakelijk, en nu geen carbs meer he’
HUH ga jij me nou vertellen of ik koolhydraten mag eten? WTF.

Ik spin ook redelijk enthusiast LA/NY-style (dus op muziek, donkere studio en American motivational speeches tussendoor) maar zodra een instructrice zegt ‘It’s Monday morning, and we know we’ve been bad this weekend, so let’s burn it off and fight for it’ ‘This is when you pay for that bottomless brunch you had’ dan is het echt klaar voor mij. Ik heb vroeger best een fragiele relatie met eten en sporten gehad en doe nu zo m’n best om het (bijna) helemaal los van elkaar te zien, en niet als een soort banksaldo waar je moet boeten voor slecht eten door te sporten.

6 likes

Wtf belachelijk dat je dit soort opmerkingen krijgt. Van een of andere wappie in de sportschool verbaast het me nog minder dan een coach. Die zou toch beter moeten weten? Van een coach verwacht je juist dat die veel meer begrip heeft voor de doelen die iemand kan hebben behalve afvallen. Of dat niet iedereen hetzelfde gebouwd is, en een oefening als een pull-up niet iedereen even makkelijk afgaat.

@Itsu Dit zou zeker de meest opbouwende reactie zijn. Op het moment dat het gebeurde stond ik eigenlijk met m’n mond vol tanden, maar als het nog eens gebeurt hoop ik wel dat ik met een sterkere reactie kan komen.

Die opmerking bij bodypump en spinning die jij noemt maken me echt boos. Waarom moet eten zo gedemoniseerd worden? Ik merk het echt overal, ook in het dagelijks leven. Als er iets lekkers wordt uitgedeeld gaat het meteen over “morgen weer eraf sporten”. Alsof je niet kan genieten van iets lekkers, of doodnormaal koolhydraten kan eten, zonder dat je het moet compenseren. En dat dat de reden is dat je aan zo’n sportles meedoet.

3 likes

Ben zo blij dat ik ook met deze kou en donker gemotiveerd kan worden. Lag half gammel na 't eten op de bank met beetje hoofdpijn, maar toch naar bodypump geweest, wel met de auto maar toch.
Ben zelf best competitief ingesteld, dus vind 't erg lekker om vorderingen te merken en ergens een extra kilo aan te kunnen hangen

Nou ik ben dus al m’n motivatie kwijtgeraakt door de kou. Het is maar 5 min fietsen maar ‘s avonds in het donker is het zooo koud. Abonnement loopt ook maandag af (had 2 maanden abo) en heb deze week spiraal laten zetten dus nog super veel krampen. Dus nu twijfel om te verlengen, denk t niet maar vind t zo stom van mezelf want was eindelijk eens 7 weken goed 3x per week aan het sporten terwijl ik hiervoor nooooit iets aan sport deed.

Weet niet wat jij hiermee moet maar moest even mn ei kwijt hahaha

Ja ik heb ook bepaalde dagen dat ik weet dat ik niks moet plannen; mijn vriend is twee dagen vaak echt heel laat thuis of in bed omdat ie de dag er na vrij is, dus dan plan ik die ochtend niets, heb die ook al twee keer afgezegd. Sowieso 't af moeten zeggen is al een drempel voor me om af te zeggen, en het scheelt ook voor mij dat ik als ik geweest ben ervaar hoe fijn vind ik 't vind.

Motivatie dipje is wel lastig. Ik heb nu ook omdat ik geen werk heb, wat heel kut is, maar dat geeft me wel de luxe om 't naar m’n eigen zin in te plannen. Dus ochtenden dat m’n vriend d’r ook uit moet. En lessen plannen.

1 like

kom ik weer aan hoor met mijn bellcoaching, maar misschien vind je dit dan ook wel interessant:

Volgens gaan de sportscholen een maand dicht. Ik kan echt wel janken.

Ik heb ergens nog hoop dat dr sportscholen open mogen blijven (wellicht met mondkapjes), maar denk het niet. De gym is op dit moment wel zo’n beetje het enige wat me mentaal nog oké houdt dus wordt even moeilijk, maar ja. :sweat_smile:

Iemand nog tips voor thuis workouts die niet te veel lawaai maken maar wel goed uitdagend zijn? :joy:

1 like

Ik heb in de eerste lockdown een abonnement op Les Mils on demand genomen zodat ik thuis kon bodypumpen, dat vond ik wel heel erg fijn! Je moet dan wel een set met halters in huis hebben.

1 like

Hier in België zijn de sportscholen ook al maanden dicht. Ik doe nu elke dag de work-outs van Lilly Sabri. Ze heeft schema’s van 1, 2, 4 weken op haar website staan.

Ik vind ze erg fijn, want zo hoef ik niet na te denken wat ik die dag ga doen.

2 likes

Huilen dit. Snap natuurlijk wel dat het nodig is. Ben al lang blij dat we de afgelopen periode wel hebben kunnen trainen door maatregelen in de sportschool.

Er zijn dit jaar zo veel video’s, guides en programma’s uitgekomen voor thuis trainen, het moet lukken om er het beste van te maken de komende weken.

Ik vind dat ik met Bodypump wel veel resultaat boek, natuurlijk is een echte les wel anders dan thuis, maar ik vond het wel een fijn onderhoud.

1 like

Ik ook…

1 like

Oeh dat ga ik ook doen denk ik! Waar heb jij halters gekocht?

Ik heb maar weer een elastiekenset besteld. Vond dat echt fijn trainen thuis maar kwijtgeraakt in verhuizing helaas. In combinatie met dumbells komt het meest in de buurt van sportschool