Fitnesstopic

Ik zou geen pad gebruiken voor het squatten. Je spieren moeten er aan wennen dat er druk op komt te liggen. Zorg ervoor dat je indd alles goed aanspant en je de bar op je traps legt en niet op dat botje, want dat doet zeer.
Ik ben ook geen fan van handschoenen. Kijk er eens naar over je de bar niet heel hard knijpt als je aan het deadliften bent. Wat ik zelf fijn vind is vloeibaar magnesium. Zuinig en handig in gebruik. Als je handschoenen gebruikt kan je daar weer in gaan zweten en dat voelt niet lekker, en op den duur wennen je handen echt aan het gevoel op de bar en dan zal je ook meer eelt op je handen krijgen.

3 likes

Ja idd en ik las ook dat je zwaartepunt anders gaat liggen door die pad dus ik wil het heel graag zonder proberen. Morgen is het eigenlijk weer leg day maar de spierpijn in mn rug is nog niet over dus squatten wordt lastig haha

Ik ga eens kijken naar vloeibaar magnesium, dat maakt het stroef denk ik of niet? Ik heb nu wel van die handschoentjes besteld, ik heb 0,0 eelt op m’n handen nu :expressionless: Voelde elk ribbeltje in de bar bij de laatste set omg

1 like

Haha genieten he die spierpijn :sweat_smile:

Ahh ik voel gewoon wat je bedoelt als je het omschrijft haha. Mss ook eens kijken of je niet te hard knijpt in de bar, ik merk dat ik dat vaak doe bij deadliften en andere pull bewegingen, dan doe ik mezelf extra zeer :sweat_smile:

Ik ga vanmiddag voor het eerst weer even bewegen sinds ik door m’n rug ben gegaan. Denk heel licht wandelen en wat arm oefeningen doen want moet echt heel erg oppassen dat ik m’n rug niet meer kapot maak. Echt stom, wil graag legday doen maar dat gaat nog lang duren en moet vannacht ook weer beginnen met werken, dat wordt al uitdagend genoeg.

Ik zou gewoon een afspraak maken bij de balie voor het maken van een schema! Dan wordt er besproken wat je precies zou willen bereiken en maken ze op basis daarvan een schema voor je, vervolgens ga je met de trainer het schema af en laat hij/zij zien hoe alles werkt. Dat schema ligt dan meestal ergens in een bak en kun je er steeds weer bij pakken als je gaat trainen.

@MACdonalds Je legt de stang op het zachte gedeelte van je nek, misschien kun je dan beter eerst met iets minder gewicht aan de slag gaan om een beetje te wennen aan het gevoel en dat later opbouwen.

1 like

Ik gebruik ook liquid chalk, werkt echt super goed!
En die stang op je rug wen je vanzelf aan.

1 like

Dit had ik ook! Ik heb toen een schema laten maken met ook van die simpele machines erin die je ook niet kan verstellen enz (life of fitness heet het geloof ik bij mij?). Voelde me ook heel dom eerst maar het gaat steeds beter! Van die simpele machines staat okk het ‘echte’ apparaat in de sportschool en ik merk dat ik na 3 weken steeds meer echte apparaten ben gaan testen. Ook na het kijken naar andere mensen.

Ik gebruik ook vloeibaar magnesium, in combinatie met handschoentjes. Heb alleen nog geen hele fijne gevonden die ik zou aanraden.

Voor degene die ook handschoentjes gebruiken, hoe wassen jullie deze?

Ik gebruik die van myprotein, vind die super chill!

heb je het over magnesium of over de handschoentjes? Ik ben niet heel duidelijk zie ik, maar ik heb dus geen fijne handschoentjes gevonden die ik zou aanraden.

Oooo ja ik had het over de magnesium haha.

Ben zelf geen fan van handschoenen omdat je daarmee niet aan je grip strength kan werken. Maar hangt natuurlijk van je doelen af of je dat nodig vindt of niet.

Bedankt voor alle tips meiden! Ik vind het nog steeds heel spannend, maar ik heb voor morgen een tijd gereserveerd. Nu nog wat moed verzamelen om ook echt te gaan.

1 like

Gisteren weer legday gehad met o.a. squatten en het ging al veel beter dan de eerste keer doordat ik de stang veel smaller pakte en mn schouders goed aanspande. Had nu weer 40 kilo op kale stang en ging vorige week kapot door de pijn in mn nek maar nu ging het heel soepel gewoon. Love youtube om even techniek goed te leren.

1 like

Welke weegschaal gebruiken jullie in de keuken? Ik heb nu al 2 x die van de action gehad maar iedere x nokt hij ermee en eet batterijen bij het leven?

Ben door deze reactie ook maar gestopt met die pad te gebruiken en het ging verrassend goed! Dus thanks hiervoor :blush:

3 likes

Super!! :muscle:t3:

Ik begin vandaag met een nieuw 10-weken schema voor 4x pw en ben me toch een partijtje zenuwachtig. Vandaag lower body met bijna alleen maar supersets dus ik weet al dat ik de rest van de dag uitgeput (maar wel heel voldaan) op de bank ga liggen, zin in :heart:

3 likes

Leuk, succes alvast! Is het schema voor jou gemaakt of volg je een bepaald programma?

1 like

Thanks! Schema is voor me gemaakt door m’n sportschool :slight_smile: Het is lower body/upper body/rustdag/lower body/upper body met dus veel supersetjes en zowat alle oefeningen 4 sets van 15 reps!

Net terug en het was super uitdagend, maar ging me echt veel beter af dan gedacht. Nu al zin in morgen :joy::heart:

Klinkt inderdaad zwaar met zo veel supersets! Mijn weekschema is echt exact hetzelfde als dat van jou, 4 dagen upper/lower op dezelfde manier verdeeld. Wel een goed teken dat je al zin hebt in de volgende training :smiley:

Ik kom echt niet verder met m’n hip thrusts :frowning: Dit jaar wilde ik heel graag de 100k halen, maar ik blijf maar steken rond de 85. De lockdown heeft natuurlijk niet geholpen, ik moest daarna weer opnieuw opbouwen. Maar het lijkt alsof ik voorbij dit punt gewoon niet verder kom.

1 like

Sorry voor de dubbelpost maar wilde iets kwijt.

Waar trekken jullie de lijn tussen vriendelijk of vervelend als je wordt aangesproken tijdens het sporten? Vanochtend kreeg ik uit het niets van een random dude: “Je ziet er steeds beter uit, je kan echt zien dat je bent afgevallen!”. Ten eerste ben ik helemaal niet bezig met afvallen (juist al 10kg erbij dit jaar :partying_face: ) en ten tweede gewoon raar dat iemand zomaar een opmerking maakt over mijn lichaam. Aan de andere kant zei hij het wel op een vriendelijke manier. Ben ik gewoon een bitch dat ik dit irritant vind? Zou het juist naïef zijn om het als compliment op te vatten en laten gaan?