Fitnesstopic

Ga straks hier een workout van doen, de total body met dumbells van 30 min

Na:
Pfoeh goed te doen maar toch trillende armpjes. Het zijn hele standaard oefeningen maar ik doe die bijna nooit meer omdat er altijd zoveel mannen in de gym zijn waardoor ik het gevoel heb niet lekker mn gang te kunnen gaan (waardoor ik dus meestal cardio doe en apparaten, heel af toe dumbells). Dus wel chill, weer eens zo met dumbells. Ik ga haar andere videos ook doen.

Heeft iemand een tip voor goede (niet doorschijnende) zwarte sportleggings? Ik heb vorig jaar 2 van gymshark besteld maar in beide zit al een gat bij het kruis, dus daar ben ik niet helemaal van gecharmeerd.

Heb hem al langer dan een jaar en blijft ook heel mooi (+ lubbert niet).

1 like

Ik ga zometeen voor het eerst ooit naar de sportschool na zeker 10 jaar niet meer gesport te hebben. Ik ben heel benieuwd wat ik er van ga vinden en of ik het vol houd haha.

9 likes

Sinds een paar maanden komen er ineens allerlei vervelende mannen naar mijn sportschool. Ze komen vaak met zijn tweeĂ«n, houden alles heel lang bezet, praten enorm hard), loeren naar vrouwen en nu gaan ze ineens apparaten/bankjes bezet houden terwijl ze ‘wachten’ op hun beurt.
We hebben vanwege Corona letterlijk 3 bankjes hier. Gaan ze er een als wachtbank gebruiken?? 100 spullen erop. Fucking aso.

Ze zien er ook nog eens doodeng uit, dus ik durf niet te vragen of ik het bankje mag gebruiken.

Ik vond mijn sportschool heel chill, betaal ook best veel. Maar dit verpest echt mijn sportplezier :slightly_frowning_face:

Je kan dat tegen de medewerkers zeggen toch? Vind dat sowieso wel iets waar zij op moeten reageren hoor, niet iets wat je ff zelf oplost. Gewoon zeggen dat je het lastig vindt er zelf wat van te zeggen misschien. Ik durf dat ook nooit hoor, ik heb dus al sinds juli niet meer met dumbells en bankjes getraind omdat er zoveel mannen zijn altijd :tired_face:

Ja, klopt en daar zouden ze ook zeker iets mee doen. Werken hier echt toffe medewerkers. Maar ben dan ergens zo bang dat die gasten erachter komen dat dat via mij is. Het is hier best klein namelijk. De medewerkers zitten trouwens op een andere verdieping, vandaar dat ze het niet zien.

Beetje het idee dat je als kind ook niet bij de juf ging klikken.

Ja snapz. Maar als het je sportplezier verpest zou ik dat wel reden genoeg vinden, je betaalt even veel als zij toch. Moeten ze maar niet zo a-relaxt doen.

Oke; even antwoorden op mijzelf.

Het viel reuze mee hoe ‘erg’ het was, ik was echt bang dat iedereen op mij zou letten maar dat was totaal niet zo. Ik heb wel vooral cardio gedaan omdat ik de apparaten wat intimiderend vond nog. Maar voor nu een prima begin en hopelijk binnenkort met wat hulp ook door naar de apparaten. Ik ben trots! :smiley:

10 likes

Ik kijk altijd heel sneaky naar andere mensen die met apparaten werken, om erachter komen hoe of wat

2 likes

Hahaha dat is wel een goede om te doen ja.

Goed bezig! Kun je voor de apparaten geen uitleg vragen van een trainer? Of is dat nu niet mogelijk vanwege C?

Ik wilde voor de crisis me aanmelden bij een sportschool, maar toen gingen ze dicht, en nu trekt het me niet om binnen met allemaal andere mensen te moeten sporten. Het is toch nooit echt helemaal veilig denk ik. Of het is gewoon gedoe. Wachten op je beurt inderdaad, weinig mogelijkheden, zoveel rekening moeten houden. Dan ga ik liever thuis wat doen. (Maar thuis is helaas een mindere stok achter de deur)

Ik vind het thuis eigenlijk wel laagdrempeliger om te gaan sporten wat betreft die stok achter de deur betreft! Je hoeft nergens heen, je hoeft niet eens een fatsoenlijke outfit (lees: sportbh/legging aan, shorts en hemdje voldoen). Ik train nu ongeveer 3 keer per week thuis met dumbbells en love it :heart_eyes:

1 like

Ik ben dus thuis sneller geneigd om het steeds uit te stellen en dan huishouden te doen of gewoon te netflixen. Ipv de deur uit te gaan en “geen keus te hebben”. In de sportschool kan je niets anders dan sporten :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Ik hoef eigenlijk nooit te wachten op m’n beurt! Nu juist minder denk omdat er max 30 pers in mogen. Maar is indd nooit helemaal veilig, zoveel mensen die hun apparaten niet schoonmaken En als je het schoonmaakt is het meestal ook niet helemaal 100%, volgens mij zit er ook super veel water in die schoonmaakflesjes.

Wat voor mij nu wel echt helpt is die timeslots, dan ga ik echt wel!

Afgelopen jaar heb ik eigenlijk alleen met apparaten getraind en sinds deze week train ik met mijn vriend mee met ‘the real deal’ en teeeeeeeeeeering wat heb ik een spierpijn.
Maandag leg day gedaan, o.a. squats met losse stang met gewichten. Doe normaal alles met machines dus was wel flink schakelen. Had nu met squats volgens mij 40 kilo in totaal, maar het deed me zoooveel pijn in mijn nek waar de stang rustte. Heb daarna wat filmpjes gekeken op youtube en hoop dat het door die tips wat beter lukt de volgende keer. Nu lukte eigenlijk vooral niet zwaarder door m’n nek. Heb daarna 3 dagen spierpijn gehad lol.

Gisteren bovenlichaam gedaan, vooral rug en biceps. En ik kan nu niet normaal meer lopen of opstaan of wat dan ook, donders. O.a. deadlifts gedaan, ook voor het eerst dus. Had nu 4 x 8 met 50 kilo en dat ging prima. Alleen deden m’n handen piiijjjnnn dus ik wil even handschoentjes kopen. Iemand tips voor goede? Wil even via bol bestellen. Is zoiets iets? Ook al dacht ik op het moment zelf dat ik nog wel meer aan kon: door de spierpijn nu hĂ©Ă©l blij dat ik niet meer heb gedaan.

Met Squats gebruik ik altijd deze squatpad, voelt veel fijner in de nek. En anders zou je even een handdoek om de barbell kunnen wikkelen. Deze bij bol:

En ik heb deze handschoenen, ook echt al wel 5 jaar ofzo en nu pas dat ik denk dat ze mss aan vervanging toe zijn:

Heb nu een aantal weken geleden een abonnement op Basic-Fit genomen. Met het idee dat het juist chill is nu in Corona tijden. Begonnen met beetje cardio en virtuele groepslessen met een vriendin. Alleen nu zijn de groepslessen natuurlijk geschrapt. En ik vind die apparaten heel intimiderend, en misschien nog wel meer als ik samen met die vriendin ben die het al wel kent. Iemand die mij kan motiveren. Ben hiervoor ook nog nooit in sportscholen geweest, dus snap er niet zoveel van.

Hebben ze niet zo’n circuitje? Met tien hele simpele apparaten en een stopwatch erbij. Dat doe ik vaak als ik geen zin heb om na te denken en dan komt alles een beetje aan bod. En op het apparaat staat wat je moet doen.

1 like

Oh nice, ik ga de handschoenen bestellen! Ik wil squats leren zonder het kussentje, dus ik ga het nog even proberen met kale stang. Ik denk dat ik de stang veel te breed pakte en mijn schouders niet genoeg aanspande, waardoor de stang te veel in mn wervels lag ipv op mijn schouderbladen.

@Plantengekkie ik zou juist even gebruik maken van de ervaring van die vriendin haha! Zij kan het je even voordoen en uitleggen waar je het moet voelen. En idd op de apparaten staat hoe je de oefening moet uitvoeren. Gewoon eerste keer het gewicht laag zetten, gevoel krijgen hoe je de oefening moet uitvoeren en dan kun je het gewicht steeds wat hoger zetten. Ik vond het de eerste keren ook spannend, maar na 2 of 3 keer ben je wel gewend hoor! Ik vind het nu weer doodeng om in het spierbundelhonk te staan om met losse gewichten.