Fitnesstopic

Ik heb sinds vandaag een abonnement en ben ook gelijk gaan sporten. Volgende week laat ik een persoonlijk sportschema maken, ben benieuwd. Ik voel mij wel een beetje een noob, want ik weet er echt niks van haha.

2 likes

Haha same here, maar wat goed dat je gegaan bent! Hoe ging het de eerste keer?

1 like

Heb je toevallig de energy seamless al binnen? En bevallen ze?:blush:

Ik had eerder een dagpas aangevraagd, dus was al een keer eerder geweest. Maar nu ik nog geen schema heb, probeer ik van alles een beetje uit. Ik heb nu voornamelijk cardio gedaan, omdat ik wel weet hoe die apparaten werken haha en de apparaten bij krachttraining weet ik niet goed hoe ze werken of wat de juiste houding is. Maar ik voel me nog wel een beetje ongemakkelijk, omdat ik het allemaal nog niet zo goed weet.
Hoe was het bij jou? Heb je al een abonnement of eerst alleen een dagpas? Ga je ook zo’n schema laten maken of ga je gewoon sporten?

1 like

Ik heb eerst een dagpas aangevraagd, en nu gewoon een abonnement genomen. Ik maak verder gebruik van een online coachingsprogramma (de FIT Methode) waar ook schema’s bijzitten. De schema’s beginnen met veel apparaten, maar bouwen op naar steeds meer losse gewichten. Dat vind ik een prettige manier om er meer comfortabel mee te worden. Mijn eerste doel is om langzaam op te bouwen naar een schema met losse gewichten.

Ah ik heb de fit methode even opgezocht, dat ziet er wel handig uit! Ik ga me er nog eens in verdiepen en misschien dat ik het dan ook ga aanschaffen. Wel heel fijn dat je het dan langzaam opbouwt naar een schema met losse gewichten.
Heb je ook al een idee hoe vaak je per week wilt gaan?

stomme vraag misschien maar ben twee maanden weggeweest vh forum, is er nog een strak in je zwempak of afvaltopic? zoeken levert niks op

Ik was er laatst ook naar op zoek maar er is alleen een matig actief strak in je kerstpaktopic

als je 50+ posts hebt kun je in het members only gedeelte

Ik doe het liefst 3 keer peer week! En daarnaast 1 of 2 keer yoga.

ah jammer, eerst stond die nog open

Hebben jullie ook van die dagen dat je je dan super fit en gespierd voelt, en dan ook van die dagen dat je denkt van: nou het is amper zichtbaar dat ik uberhaupt aan krachttraining doe. Zo vermoeiend van mezelf haha, zit me ook echt vaak te vergelijken met random meiden

6 likes

Jaaa zo herkenbaar! Maar dat zijn dus vaak de dagen dat je veel vocht vasthoudt. Bij mij helpt veel water drinken op zich wel!

1 like

Ja dit heb ik ook. Soms zie je er niks meer van terug en op sommige dagen denk ik damn girl :sweat_smile:

1 like

Misschien ook leuk om routines hier te delen?
Ben altijd wel op zoek naar inspiratie!

Ik ben vandaag een dagje extra geweest (verveling) en heb van alles wat gedaan, lekker op mn gemak.

Daarna stretchen, in totaal 1 u 45 min niet verveeld

1 like

Zal de mijne ook delen:
Eerst een uur crossfit groepsles
Daarna 40 min lower body workout: vier sets per oefening met telkens 30 sec rust

• 45 sec lateral banded walk
  • 30 steps banded monster walk (15/kant)
  • 15 hamstring curl met de trx
  • 12 goblet squats 20kg
  • 12 front squats 30 kg
  • 15 incline bench frog kicks
  • 15 kettlebel swings met 16 kg
2 likes

Ik sport zelf in de sportschool waar ik ook werk, waar met een bepaald systeem wordt gesport (in de warmte, met verschillende weerstandsbanden), maar we hebben ook een kleine krachthoek. In de speciale cabine train ik buik, armen, rug en benen en in de krachthoek doe ik nog de volgende sets:

Walking Lunges
Dips
Back squats
Deadlifts
Hip thrusts
Bend over rows

Ik ga binnenkort bij een reguliere sportschool beginnen en wil dan gaan opbouwen in gewicht, hier is het max gewicht om aan halter te hangen 40 kg :sweat_smile:

1 like

Mijn “routine” is vrij basic

Gisteren:
Squat 4 sets
Deadlift 3 sets
Pulsing lunges 3 sets per been
Hip thrust 3 sets
(normaal gesproken ook standing calf raises maar ben pas net hersteld van een kuitblessure dus ff rustig aan)

Vandaag:
Benchpress 4 sets
Barbell bicep curl 3 sets
Smalle push ups 3 sets
En ff frustatie eruit gemept op een bokszak
(had eigenlijk nog skull crushers willen doen maarja soms heb je zo’n dag he)

1 like

Wel interessant om wat verschillende routines te zien! Zijn deze schema’s voor jullie samengesteld of hebben jullie dat zelf gedaan?

Deze workout is helemaal gericht op je kont en is ZOOOO heftig. Jezus ik heb hem nu al een paar keer gedaan en elke keer brand het zo erg. Maar wel echt een goede dus!

5 likes