Ja ik heb het specifiek getraind, ik was echt megaslap en kon er amper 3 op mijn knieen dus ik heb er een heel trainingsregime tegenaan gegooid om beter te worden en kan nu iets van 20 gewone achter elkaar.
Ik zou even zoeken op ‘grease the groove’, daar ga je het snelst van vooruit. Komt er in feite op neer dat je zo vaak mogelijk iets van 50-80% van je max doet. Je mag er absoluut niet moe van worden want dan ga je je spieren overbelasten. Stel dat je 2 pushups kan nu, dan doe je bijv. 5 of 6x per dag 1 pushup. Die kan je makkelijk volhouden want het is maar 50% van wat je kan.
Als je nog geen pushup kan dan begin je met incline pushups (op een verhoging, tegen de muur of bijvoorbeeld op een stoel of de trap) zodat je niet helemaal plat bent en het minder zwaar is, of negative pushups, dat wat Arie Boomsma doet uit @vitaminwaters post. Je kunt beter dit doen dan op je knieen want op je knieen gebruik je veel minder je core dan bij een gewone pushup waardoor je dus die essentiele spieren niet traint. En voor die aangepaste versies geldt dan hetzelfde schema, dus 50-80% van je max. Sorry lang saai verhaal haha maar het heeft mij dus echt heel erg geholpen!