Fitnesstopic

heb vanavond voor het eerst bodypump gedaan haha wow was echt heftig. Heel anders dan bodyshape, dat is nog best wel veel ‘dansjes’ doen soort van. Dit was gewoon diehard krachttraining haha. Vooral die pushups waar @Bergson het over heeft kon ik echt niet #faal

Maar voor iedereen die het eng vind (dat hoor ik wel eens): vond het echt meevallen verder! ik vind vaak die dans-achtige dingen moeilijker om te volgen en qua oefeningen was dit echt super makkelijk te volgen. Alleen sommige dingen zijn wel echt zwaar haha

1 like

Ik hoop het te leren. Ben alleen paar maanden geleden van m’n fiets gelazerd en heb nu nog steeds af en toe last van m’n pols en dat belemmert met push ups nogal, denk namelijk dat ik 't best kan leren als die poot een bietje meewerkt

1 like

Ben echt bodypump fan, durfde eerst nooit omdat ik bang was voor gespierde mannen

1 like

Ja ik heb het specifiek getraind, ik was echt megaslap en kon er amper 3 op mijn knieen dus ik heb er een heel trainingsregime tegenaan gegooid om beter te worden en kan nu iets van 20 gewone achter elkaar.

Ik zou even zoeken op ‘grease the groove’, daar ga je het snelst van vooruit. Komt er in feite op neer dat je zo vaak mogelijk iets van 50-80% van je max doet. Je mag er absoluut niet moe van worden want dan ga je je spieren overbelasten. Stel dat je 2 pushups kan nu, dan doe je bijv. 5 of 6x per dag 1 pushup. Die kan je makkelijk volhouden want het is maar 50% van wat je kan.

Als je nog geen pushup kan dan begin je met incline pushups (op een verhoging, tegen de muur of bijvoorbeeld op een stoel of de trap) zodat je niet helemaal plat bent en het minder zwaar is, of negative pushups, dat wat Arie Boomsma doet uit @vitaminwaters post. Je kunt beter dit doen dan op je knieen want op je knieen gebruik je veel minder je core dan bij een gewone pushup waardoor je dus die essentiele spieren niet traint. En voor die aangepaste versies geldt dan hetzelfde schema, dus 50-80% van je max. Sorry lang saai verhaal haha maar het heeft mij dus echt heel erg geholpen!

3 likes

Thanks iedereen!

Nu ik weet dat het mogelijk is, ga ik met goede moed aan de slag. :muscle:t2::muscle:t2:

Iemand die weleens rocycle doet? Ik ga zo voor het eerst (via onefit), heb zelf klikschoenen voor m’n racefiets (spd-sl). Kan ik die gewoon aan of hebben ze een ander systeem?
Ben trouwens echt heel erg benieuwd hoe ik het vind!

Edit: al gevonden in de voorwaarden! Kan gelukkig

Zijn hier mensen die bij de basic fit sporten? Wat vinden jullie ervan?

Ik!

Ik ben tevreden met mijn standaard locatie. Van de week was ik bij een andere locatie en toen dacht ik wel, hier zou ik niet altijd willen sporten. Hangt dus wel echt van de locatie af denk ik.

En mijn standaard locatie heeft live groepslessen, dat is niet overal zo.

1 like

Ik kreeg een mail van basic fit over de nieuwe maatregelen, is er al iemand geweest?

Hoe gaat dit? Hoe is het om je mondkapje bij je te hebben en voelde je je veilig?
Ik twijfel om nog naar de sportschool te gaan. In principe kan ik gewoon thuis sporten, maar dat is toch minder fijn. Maar het voelt ook als een onnodige beweging/contact moment. Hoe gaan jullie daar mee om?

Jaaaa love rocycle. Mijn klikschoenen pasten er niet in (mountainbike systeem), dus ik leen ze daar altijd.

Ik deed deze week een the prodigy X skrillex ride, dat was echt zo nice! Vanavond ga ik weer haha

1 like

Ik sport er al 5 jaar. Ik ben er tevreden van. Er zijn fijne apparaten en het is er schoon. Het is wel erg basic, dus niemand die je kan helpen met apparaten etc.

1 like

Ik vind het zo jammer dat Rocycle nog niet in Den Haag is. Weet iemand een ander leuk alternatief in Den Haag, met in elk geval iets meer spice dan een regulier lesje spinnen?

Leuk!! Heb jij een strippenkaart? En ga je vaak?

Ik heb heel lang bij basic fit gesport, bij een womens only. Vond het een hele fijne club. Maar ik kreeg ruzie met ze nadat zij mijn abo zonder iets te zeggen verlengden en een bedrag voor een jaar zomaar afschreven. Tot 3 x toe. Na de laatste keer (toen ik al meerdere malen had laten weten niet te willen verlengen) heb ik gedreigd met de politie inschakelen wegens diefstal en toen stopten ze. Dus kan er nu niet meer naar terug :slightly_smiling_face:

Ben nu bij f4f en vind dat eigenlijk ook wel een fijne club, veel nieuwe apparaten. Eigenlijk vond ik f4f altijd wel chiller

1 like

Nee ik doe het via onefit dus ga over het algemeen 1x per week. Ken wel veel mensen met een strippenkaart haha. Heb het zelf ook weleens via hun app geboekt, vond ik wel heel fijn werken.

Ik ben woensdagavond nog geweest en toen was het al een heel stuk rustiger in de zaal. Ik deed een groepsles en daar stonden we nog gewoon met 25 man (wel ruime afstand) denk ik.

1 like

Ik ben gisteren geweest en heb de hele training mijn mondkapje op gehad tijdens mijn (powerlift) training. Ik vond het echt prima te doen, merkte geen verschil qua prestatie/ademhaling vergeleken zonder. Ik had wel expres zo’n wegwerp blauw mondmasker ipv mijn wasbare, omdat hier makkelijker in te ademen is.

Bij ons had sowieso 3/4 van de mensen een masker op tijdens het verplaatsen! Ik voelde me een stuk veiliger in ieder geval.

Ik had hem constant op omdat ik het masker zo min mogelijk wil aanraken - ik heb hem alleen af en toe aangeraakt bij de touwtjes (even laten hangen aan 1 oor) om te drinken.

Edit: dit is ook in basic fit trouwens @Lemongrab! Het verschilt inderdaad wel erg per locatie. Maar ik ben tevreden over het sporten bij basic.

2 likes

Wel redelijk positief dus over het algemeen, chill (behalve als ik wil opzeggen). Thanks @Banananana @Afstandsbediening20 en @Bergson

1 like

Ligt ook erg aan de locatie vind ik! Ik vind BF over het algemeen prima, vond mijn locatie ook altijd wel chill maar nu met de pandemie houden echt weinig mensen zich aan de maatregelen qua schoonmaken en afstand houden. Ligt verder niet aan basic fit maar vooral aan de mensen die er komen.

1 like

Ja helemaal eens, ligt zo erg aan de locatie of mensen zich houden aan afstand, schoonmaken en (nu) mondkapjesplicht. Op mijn vaste locatie zijn ze heel trouw maar heb ook mindere locaties gezien. Maar dat verschil is er altijd al wel geweest (met opruimen van gewichten etc).
Als je een goede locatie hebt is het echt een fijne sportschool vind ik.

2 likes