Fitnesstopic

Ik blijf het ook lastig vinden hoor. Toen ik nog op kantoor werkte ging ik standaard voor werktijd, en dan meteen door naar kantoor. Dan kan je na werktijd gewoon doen wat je wilt, meegaan met spontane plannen, of lekker moe zijn en niks doen :stuck_out_tongue:

Nu ik thuis werk vind het ik fijn om een uurtje eerder te beginnen met werken, en dan ook op tijd stoppen en dan gaan sporten. Zo gebruik ik mijn meest scherpe uurtjes om te werken in de ochtend, maar ben ik nog wel de spits in de sportschool voor.

@Branko Hoe jij het doet klinkt ook wel relaxed. Hoe lang ben jij in totaal bezig voor je weer aan het werk bent? En wat doe je als een afspraak bijvoorbeeld tot 12:00 duurt, of als je er redelijk vroeg weer moet zijn?

Hangt af van mijn dag, hoe druk ik ben, hoeveel zin ik heb om te sporten etc. Maar meestal sport ik ongeveer 20 - 45 minuten. Ik heb het geluk dat mijn lunch daarna meestal voor me klaarstaat. Ik douche vaak koud en was mijn haar niet heel vaak. Sinds corona maak ik me ook nog maar zelden op dus ik ben niet hƩƩl veel tijd kwijt. Ik denk dat ik dan ongeveer 13.00 - 13.15 wel weer achter mijn laptop zit.

Als ik meetings heb dan plan ik daar gewoon omheen. Dan begin ik wat eerder of later met sporten. Als ik echt buiten lunchtijd sport houd ik meestal wel mijn telefoon in de gaten, just in case. Mails lees ik daarna wel weer, ik ben ook van mening dat je niet verplicht binnen een halfuur op mails hoeft te reageren.

Ik weet niet hoe het bij andere kantoren is hoor, maar bij mij zijn werktijden totaal niet streng. Als ik hier op het forum lees dat mensen zichzelf moeten inklokken enzo valt mijn mond echt open. Wellicht ben ik verwend wat dit betreft.

Dat klinkt echt perfect!

Inklokken en vaste werktijden heb ik gelukkig ook niks mee te maken hoor. Ik ben vrij om mijn werktijd naar eigen inzicht in te delen. In de praktijk is het wel zo dat ik gewoon veel in meetings zit. Als de ene duurt tot 12 en de volgende om 13 weer begint, moet het sporten wel binnen dat uur passen. Ik ben vaak wel een uur bezig in de gym zelf, dus dan red ik dat niet.

Voor dagen dat ik rondom de lunch wel meer ruimte heb ga ik dit wel overwegen, want het klikt verder heel relaxed om het zo te doen.

1 like

Nou het is me gelukt :ok_hand:t2:. Idd direct uit werk is een goeie strategie. Misschien morgenmiddag ff half uur kracht gewoon thuis, is ook weer mooi meegenomen natuurlijk.

Mā€™n sportschool had altijd op woensdagavond bodypump, maar vanaf volgende week niet meer. Nu alleen ochtenden, vaak net als mā€™n vriend vrij is, dus dan ook niet altijd zin om heel vroeg op te staan. En op vrijdag red ik 't niet ivm eten :frowning: stom

Wat nemen jullie mee qua eten als je na werk meteen gaat sporten? Ik heb altijd zoooveel honger, dat ik wel naar huis moet.

Ik ontbijt al heel uitgebreid, doe zelfs vaak een 2e ontbijtje. Dan als lunch vaak brood (moet wel snel snel tussendoor). Heb altijd wel bananen en muesli/eiwitrepen bij me.

Maar als ik dan rond half 6 in de trein stap wil ik echt eten als ik daarna thuiskom. Wat eten jullie op dat tijdstip?

Wel handig om te weten; ik heb op werk niet de mogelijkheid om echt fancy te eten. Geen magnetron oid, en ik moet achter mijn pc eten of vaak zelfs lopend van de ene ruimte naar de andere ruimte :grimacing: En in de trein kun je tegenwoordig ook niet eten.

Waarschijnlijk is het hier al een paar keer gevraagd, maar hebben jullie eiwitpoeder aanraders? Ik heb body&fit en myprotein geprobeerd maar vind ze allebei zo intens zoet en heel erg chemisch smaken, zelfs de ā€œnormalereā€ smaken zoals vanille.

Het liefst geen naturel, dus met of vanille of chocoladesmaak (maar dan met natuurlijke smaakstoffen, als dat er uberhaupt is?). Zie door de bomen het bos niet meer en wil niet weer een halve kilo kopen van iets wat ik niet door mā€™n keel krijg. :sweat_smile:

Vanille van Womenā€™s Best is mijn absolute favo!

1 like

Was serieus net van plan om deze te proberen! (2e 50% korting bij Holland&Barrett en ben ook benieuwd naar hun BCAA). Fijn om even bevestiging te krijgen dat hij niet smerig is haha, dankjewel!!

Ja nu hoop ik wel dat je m lekker vindt haha :joy:

Goed dat je t zegt van die aanbieding, had bijna op hun eigen site weer besteld, dus thanks :heart_eyes:

1 like

Ik vind bulk powders een aanrader, lekkere smaken en niet te chemisch. Ik vind myprotein ook niet te hakken eigenlijk.

2 likes

Ja, normaal ben ik niet zo gevoelig voor zoetstoffen maar myprotein krijg ik echt niet weg. Thanks voor de tip!

Ja I second this, ik vind de vanille van bulkpowders echt lekker en niet zo chemisch! Ik denk eigenlijk dat je het best chocolade of vanille kunt nemen - de andere smaken zijn al snel chemisch, want een cookies&cream of aardbei smaak MOET wel chemisch gaan zonder kcal toe te voegen!

1 like

Ik zweer bij Gold Standard 100% Whey van Optimum Nutrition. Favoriet is hier banaan en aardbei. Chocolade was ook goed, maar ik hou niet zo van koude chocolademelk.

1 like

Nou jemig ik kan dus maar 20 kg op de booty builder. En dan kan ik vier sets 8 reps. Nouja volgens keer 30 kg proberen. Moet wel lukken toggg

Op die machine kan ik ook veel minder dan met een barbell, is niet heel gek volgens mij!

Ben trouwens zo benieuwd naar de nieuwe maatregelen. Ik ben nu verkouden, dus ik ga maar even niet naar de sportschool. Maar ik zie het al voor me dat het straks weer even helemaal niet kan.

1 like

Zit hier iemand die nooit push ups kon doen en dit na een poosje oefenen wel kon? Ik ben zo enorm slap in mijn armen en ik faal elke keer weer bij pump. Ik ga dus extra oefenen thuis nu. Eerst tegen een muur aan en dan maar op de knieƫn proberen ofzo. Tips zijn welkom. :upside_down_face:

Kan ik ook iets met gewichten doen om die spieren te trainen voor push ups?

Ik kan het ook nog steeds niet dus een beetje blind leading the blind, maar Arie Boomsma deelde deze tips https://www.instagram.com/p/B_nTF2xD7sw/?igshid=1aigt6lyuqrp3 (laatste video). Goed om te oefenen door je gewoon naar de vloer te laten zakken, en niet vanaf je knieƫn proberen.

Qua oefeningen is het vooral belangrijk om je core te trainen, sterke triceps helpt ook!

1 like

Ja ik. Ik kan het ineens (mwah 5x). Nooit speciaal voor geoefend, wel altijd armen getraind en een sterke core is heel belangrijk. Dat heb ik april veel met Chloe Ting geoefend en toen lukte het wel ineens.

1 like

Ik heb ze ook heel lang op mijn knieƫn gedaan maar toen zag ik niet echt vooruitgang. Bij mij werkte het het beste om steeds een beetje lager met mijn handen te staan. Dus eerst tegen de muur, daarna op een box, daarna op een step, etc.

1 like