Fitnesstopic

Ik ben afgelopen week voor het eerst echt een hele workout met apparaten bezig geweest en met losse gewichten, bench en dat squatrek enzo. Maarrr toen ging ik met mijn vriend en hij legde alles uit en lette ook op mijn houding. Nu wil ik morgen zelf, maar ik vind het zo eng :sweat_smile:. Hij zegt dat ik aan een instructeur moet vragen of diegene op mijn houding wil letten de eerste paar herhalingen, maar ik voel me er zo opgelaten bij. Ze zitten altijd meer beetje te chillen bij de balie dan effectief rond te lopen.
Deed een keer eerder iets op een apparaat en een man zag me kloten met instellen en ging me helpen en super aardig natuurlijk, maar ik voel me alsof er zo op me gelet word. Ik ga dus altijd liever naar lesjes maar progressie zal veel sneller gaan als ik zelf aan de slag ga + er is morgen niks op het tijdstip dat ik wil. Dus ik moettt maar enggg.

Wat bij mij hielp is alvast bedenken welke oefeningen ik wil gaan doen en filmpjes op youtube opzoeken met tips voor die specifieke oefeningen, zorgde ervoor dat ik niet totaal het gevoel had dat ik maar wat aan het doen was. You can do it!

1 like

Snap dat je dit eng vindt! Aan de andere kant: als ik iemand zou zien die hulp zou krijgen van de instructor met houding enzo zou ik alleen maar denken: ‘wow deze persoon is echt fanatiek bezig’. Beter dat dan dat je iemand ziet die met een super slechte houding geen idee heeft wat ie aan het doen is toch? En het is ook hun werk, dus ik zou me niet te opgelaten voelen :slight_smile:

1 like

Ah heel nice!

Ik ga in nov voor het eerst meedoen aan een onofficiele powerliftwedstrijd, zo spannend :open_mouth:

2 likes

@crazyplantlady @zaatar Het viel echt best mee, had het veel enger in mijn hoofd gemaakt!
Instructeur hielp me wel, maar vind het toch jammer dat er geen spiegels zijn en twijfelde alsnog of mijn houding wel helemaal goed was.
Zaterdag was ik trouwens 3 uur in de sportschool en nu 2 uur. :sweat_smile: Je kan er uren besteden als je wilt.

3 likes

Yes ik heb een setje en ben er heel blij mee. Super squatproof en door de brede tailleband zakt 'ie niet af!

1 like

Anders gewoon jezelf filmen!

Heb altijd het idee dat dat als raar gezien wordt, maar daar kun je echt veel uit halen.

1 like

Krachttraining komt nog niet echt op gang bij mij. Ik schaam me te veel. Zo stom. En de ene keer zet ik me eroverheen om me de volgende keer weer awkward te voelen.

Ben wel aan het spinnen. Ik vind dat wel leuk omdat ik daarna wel echt kapot ben en veel verbrand. Ook al vind ik al die kreten en middelbare mannen in iets te strakke wielrenpakjes ook wel bijzonder. En ik wil gewoon strak worden en een gepierde kont haha

Yep ik heb 1 legging. Zit lekker, goede stof, vrij hoog en een brede band. Die na paar keer wassen wel een beetje krult maar ketting blijft goed zitten. Neem wel een maatje groter dan je eigen maat als ik zo je eigen beschrijving lees.

1 like

Dat moment dat je vol enthousiasme op 25 kg begint en dan drie keer moet opstaan om te verminderen, om op 5kg te eindigen :laughing:

3 likes

Voor degene die veel fitnessen/sporten, wat eten jullie voornamelijk in de avonden En middagen? Of houden jullie hier geen rekening mee? Ik ben opzoek naar websites/links met recepten voor sporters. Hebben jullie nog tips?
Hebben jullie ook een circuit/schema om voornamelijk vet te verliezen (af te vallen?)
Ben momenteel op vakantie en kom tot de conclusie dat ik écht af moet vallen🤣

Voor iedereen die een keer wil bodypumpen, op 1 oktober start de nieuwe release, dus dat is makkelijk instappen! Ik heb vandaag al twee nummers gedaan en hij is echt veel trager dan de huidige, best chill, maar ik vond dat hoge tempo eigenlijk ook wel lekker!

Oeh ik ga vanavond weer voor het eerst in hele lange tijd. Hoop dat ze al een sneak peak van de nieuwe release geven, zoals ze dat “vroeger” ook altijd deden.

2 likes

Lopen jullie ook zo te struggelen met al je spullen in de sportschool? Ik had altijd al een waterflesje en telefoon (om gewichten bij te houden) bij me. Nu loop ik ook nog met een handdoek en een schoonmaakspray rond te slepen. En dan soms nog weerstandsbanden of een elastiek als ik het die dag nodig heb :sweat_smile:

Ik sleep gewoon m’n tas met spullen door de hele sportschool heen

3 likes

Ik doe alles in een canvastasje dat ik mee de zaal in neem!

1 like

Ik eet niet zoveel in de avonden, als je snacks oid bedoelt. Ik eet na avondeten nog wat pepernoten of kwark. Of drink een decafe koffie of een chai latte. Bij het avondeten altijd veel groente en afgemeten portie khd, zoals 50 gram pasta ofzo. Is voor mij genoeg. 's Middags brood en veel groente. En 's ochtends eet ik havermout. Ik probeer zeker bij het avondeten minstens de helft van m’n bord uit groente te laten bestaan.

En qua sportschool, ik doe steeds andere dingen. Anders vind ik het saai worden dus heb niet een circuit. Doe veel cardio op alle apparaten, ben nu aan het trainen op de stair master. Maar ben m’n cardio begonnen met 30 min op de treadmill, snelheid 5km en helling 12. Dat zou je kunnen doen, er een is een YouTuber die zegt daar fit mee geworden te zijn ( Lauren Giraldo ofzo?) Maar ik doe ook veel kracht want dat vind ik leuk. Mijn sportschool heeft ook een krachtcircuit dat ik vaak doe als ik geen zin heb om na te denken. En verder heel belangrijk dat je gewoon de hele dag actief bent. Mijn doel is altijd 6000 stappen op een dag maar dat is echt het minimum, meestal zet ik tussen de 7500 en 8500. Dat stappendoel heeft me ook veel geholpen.

1 like

Hoe is jullie ervaring met basic fit? Ik wil die corona kilo’s nu wel kwijt en weer fit worden. Bf zit in de buurt, ben vooral geïnteresseerd in de virtuele lessen

@hond @En_17_Anderen slim, ga ik ook gewoon doen!

Prima gym, virtuele lessen heb ik niet gedaan