Fitnesstopic

@Random dank voor je tips! Ben niet bewust bekend met bracen, dus daar ga ik me in verdiepen! Wij hebben schijven vanaf 0,5 kg, dus met kleine stapjes is zeker mogelijk en misschien wel goed voor mijn eigen gevoel van veiligheid :).

@Spillthetea bench jij ook met belt? Of bedoel je deadlift? Kan me niet voorstellen dat het veel meerwaarde heeft met benchen toch? Ik ga eerst met de andere tips aan de slag, dan kan een belt altijd nog! Mijn sportschool heeft ook een assortiment aan belts die je kunt gebruiken, dus dan zou ik kunnen proberen welke fijn voelt.

1 like

Oeps je hebt helemaal gelijk, ik doe het inderdaad bij squat en deadlift. Ik heb het wel eens geprobeerd bij bench, maar heeft voor mij geen meerwaarde daar - voor sommigen werkt het wel fijn.

Succes met het ontdekken van bracen! Echt essentieel bij veilig zwaar liften :blush:

1 like

Thanks! :slight_smile:

Ik ben zelf niet zo’n fan van een belt, omdat het voor mij meer schijnveiligheid geeft dan daadwerkelijk ondersteuning biedt. Bracen zou je denk ik al flink vooruit helpen.

Is dat dan 1 x of hoeveel reps doe je dan om te weten dat dit je max gewicht is? #fitnessnoob dankje :slight_smile:

Ik werd gek van m’n resistance bands die telkens opkrulden als ik bezig was, dus heb er 3 bij decathlon besteld die van stof zijn. Net binnengekregen, en gelukkig heb ik niet alleen medium en hard gekocht want light is voor nu wel even zwaar genoeg. :sweat_smile: Wel zin om ze te gaan gebruiken.

1 like

Dat is in mijn geval het aantal kg waar ik op dit moment 1 herhaling mee kan doen!
En dat is in principe gewoon uitproberen en schuift elke week 2,5kg omhoog als je het haalt en anders blijft het gewicht staan. Dit doe ik Ă©Ă©n keer en daarna heb ik een “werkset” van bijvoorbeeld 3x6 herhalingen met een gewicht dat vaak ± 10 kg lager is.

Maar die Ă©Ă©n herhaling met maximaal aantal kg is dus wel een (o.a) powerlifting dingetje. Normaal ben je hier minder mee bezig natuurlijk en doe je vaak gewoon je 3x8 of 3x12 etc.

Super. Bedankt voor je uitleg. Ik dacht dat je minimaal 20 x hh moest kunnen met een gewicht om door te gaan met een hoger gewicht.

Ik heb net gesport op een andere locatie dan waar ik normaal gesproken ga en daar maakte heel veel mensen niets schoon :weary: Vooral in het krachthonk/krachtapparaten

Ik dacht gisteren wel wat meer gewicht te kunnen met bodypump. Ik heb het volgehouden, maar ik ben nu echt van pap haha. Was wel weer lekker zweten in de hitte.

Weet niet of dit het juiste topic is, maar is er iemand die thuis met gewichten/een bar traint en zo ja: weet je dan leuke filmpjes op YouTube? Ik zoek meestal een bodypump filmpje op die een sportschool online heeft gezegd tijdens de lockdown, maar die heb ik ondertussen al vaker gedaan en wil wel iets nieuws.

Altijd de dag nadat ik gesport heb en meestal doe ik cardio en rondje kracht, weeg ik meer op de weegschaal. Herkennen jullie dit en komt het ergens door?

Dat is vocht om je spieren te laten herstellen. Heel normaal :blush:

3 likes

Ik vind Jefit fijn!

Ik gebruik Fitnotes, werkt goed!

ik gebruik gewoon de notities app van mijn iphone

Poeh heb net een XCO les gedaan, met zo’n staaf met zand erin die je dan moet bewegen. Man man man ben helemaal kapot

weet niet echt of dit het goede topic is maar heeft iemand wel eens sportkleding van stronger geprobeerd? Vraag me vooral af of het een beetje squatproof is en niet te veel gaat zakken :sweat_smile: heb een wat smaller bovenlichaam en stevige benen en billen en dat is meestal echt drama met leggings dus hoor graag wat over de fitting als iemand ervaring heeft

3 likes

Ik werk nu een jaar met een soort powerliftschema en test eigenlijk nooit mijn 1rm uit omdat het zo belastend is. Maarrr ik zit nu aan het eind van het blok, neem vanaf vandaag een deload week en voelde me goed dus gedurende de week heb ik mijn SBD 1rm’s getest en super blij mee! Voor mijn gevoel zat er bij squat en bench zelfs nog wel wat meer in de tank.
Squat 90, bench 62,5 en deadlift 140. :partying_face:

10 likes

Netjes!

1 like