Fitnesstopic

Bij de Etos kan je tegenwoordig die kleine proefzakjes kopen!

@Opperhoofd ik doe nu vaak 1 bevroren banaan, handje spinazie, amandelmelk, 1 lepel pindakaas en dan een schep chocolade eiwitpoeder.
Met de mango/perzik smaak maak ik vaak: 1 bevroren banaan, handje spinazie, amandelmelk, bevroren aardbei en mango

2 likes

Chill, dankjewel! Ga dit eens proberen, klinkt lekker :slight_smile:

Ja het blijft heel persoonlijk natuurlijk! En afhankelijk van wat je ermee doet, of je t los in shakes doet of meer in smoothies ofzo (daar ben ik zelf te lui voor haha)

Kruidvat heeft ook vegan poeder maar die vanille vind ik ook niet erg lekker en heb ook nog een bus van purasana chocolade staan (via holland & barrett) en die vind ik ook muf. Zou zelf idd wel kijken voor proefverpakkingen. Zo zonde als je ineens met zo’n grote zak zit van iets wat je giga smerig vindt

1 like

Ga het voornamelijk in shakes doen waarschijnlijk, en af en toe in havermout of pannenkoekjes!
Ja, ik ga inderdaad even kijken voor die proefzakjes die @vaatdoek noemde en ook die Ekopura die jij noemde. (of body&fit zou ook nog kunnen)

Dragen jullie schoenen als je thuis sport? Ik doe vooral filmpjes à la Chloe Ting/Pamela nogwat of zelf gewoon een lading oefeningen (squats, met dumbells, etc). Nu heb ik in afgelopen week gelezen dat je dit soort work outs het beste met schoenen aan kunt doen maar ergens anders ook weer dat blote voeten beter is. En nu weet ik het niet meer haha. Of maakt het allemaal niks uit en gewoon doen wat ik zelf het fijnst vind?

Ik heb het wel eens zonder schoenen geprobeerd maar krijg altijd meteen pijn aan m’n tenen bij lunges bijvoorbeeld. Dus altijd met schoenen

1 like

Ik draag zelf ook het liefst schoenen, meestal gewoon converse (omdat die lekker plat zijn bij gewicht oefeningen) of sportschoenen met goede demping als er veel springen bij komt kijken.
Ja, kan me voorstellen dat tegenstrijdige informatie verwarrend is. Dat vind ik soms ook frustrerend als ik iets opzoek en ik van beide kanten plausibele argumenten kan vinden.

1 like

@clairdelune thanks! Ik heb zelf ook meestal schoenen aan idd maar raakte in de war van dat blote voeten verhaal. Dan hou ik ze lekker aan!

Jezus christus ik kon niet warmup op de loopband doen dus ging ff op de stair master maar daar ga ik me toch een partij van zweten de tering. Ik ben altijd wel sweaty betty maar op die stair master is het echt x duizend.

En ik vind het zo irritant dat er altijd mega veel mannen bij de gewichten zijn in mijn sportschool. Ik durf daar dan toch niet tussen te gaan staan, terwijl ik heus wel weet wat ik doe. Deed ik bij de vorige wel maar hier zijn er zoveel mannen :weary: nu ben ik dus steeds veroordeeld tot de apparaten maar ik wil ook gewoon wel eens dumbelltraining doen.

Zijn jullie veel kracht verloren in de tijd dat de sportscholen dicht waren? Extreemste bij mezelf is op de squat (ruim 30 kg, van 115 naar 80, vier sets van zes). Merk daarnaast dat ik echt weer aan bepaalde oefeningen moet wennen qua techniek en daardoor het ook mentaal lastiger heb.

Gewoon doen! Veel mannen zijn alleen maar met zichzelf bezig in de sportschool. En anders de eerste keer/keren op rustige tijdstippen gaan zodat je precies weet waar alles ligt bij deze nieuwe sportschool, misschien dat je dat ook wat zekerder maakt?

1 like

Zijn hele mooie getallen hoor op je squat, mag je trots op zijn! Muscle memory is echt een ding, die kracht gaat heel snel terug komen. Het is inderdaad ook even mentaal weer inkomen, maar straks ben je weer gewend aan je routine en die gewichten gaan vanzelf weer lichter aanvoelen. Goed bezig in ieder geval!

1 like

Voor je het weet zit je weer op je oude gewicht! Rustig opbouwen en goede techniek is belangrijk. En dit is al supergoed toch? :smiley:

Ik heb zelf de luxe gehad om gewoon door te kunnen trainen dus zit nu op 100kg squat, 105kg deadlift en 67,5 bench. Ben aan het trainen om eind dit jaar mee te kunnen doen aan mijn eerste powerlifting wedstrijd (mits het virus wegblijft), hoop hier nog op door te kunnen pakken.

2 likes

Ik ben een aantal maanden geleden verhuisd en wil me nu in m’n nieuwe woonplaats aanmelden voor een sportschool. Mijn voorkeur ligt bij Basic-Fit, omdat ik dan ook in andere steden kan sporten. Wat zijn jullie ervaringen? Ook met betrekking tot de maatregelen en online lessen etc.?

Ik vind Basic-Fit prima chill, inderdaad omdat je overal kan sporten. Kan altijd nog last minute inboeken, tot 120 minuten geloof ik. Niet overal worden de maatregelen even streng nageleefd, zie niet iedereen schoonmaken, maar dat hou je denk ik wel. Volg zelf nooit (online) lessen.

1 like

Ah super goed! Logisch dat het een beetje onwennig voelt, je moet even je weg gaan vinden in een nieuwe sportschool (neem ik aan?) Iedereen daar is op die manier begonnen. Veel succes :muscle:

1 like

Leuk! Ik wil uiterlijk in 2021 ook meedoen met een powerlift wedstrijd. Begin volgende week een coachingtraject :D!

1 like

Mooie resultaten zeg! Nieuwsgierigheid; gebruik je bij de squat een belt en zo ja, hoe bevalt dat? Bij de squat durf ik niet hoger dan 80kg uit angst door mijn rug te gaan. Terwijl ik dan dus met 80kg relatief hoog in reps zit. Bij de deadlift heb ik dit niet en lift ik 1 rmax 110kg zonder belt.

Ik gebruik (nog) geen belt dus kan ik je nog geen informatie over geven helaas! Ik doe het nog zo lang mogelijk zonder, op basis van goede techniek en bracen. Ben je al bekend met bracen van je core? Dat zou misschien nog wat stabiliteit en vertrouwen kunnen geven. Maar als jij meerdere reps met 80kg kunt doen kun je sowieso veeel meer hebben. Heb je anders de mogelijkheid om in hele kleine stapjes omhoog te gaan? Denk aan +2,5kg of misschien zelfs nog lager.

Supernetjes trouwens, 110kg deadlift!

1 like

Ik squat en bench met belt! Dit helpt juist om de stress op je onderrug te verlichten en om de brace goed te zetten (want je hebt iets om je buik tegenaan te drukken). Het is niet iets engs ofzo! Als je nu al 80 for reps kunt @Mimi weet ik zeker dat je nog veeel meer kunt!! Ik gebruik de powerlift riem van Fortex, goede prijs en heel tevreden mee

2 likes