Fitnesstopic

Als ik ooit kan opdrukken dan gaat de vlag hier uit haha. :joy: Ik vind de serie hang clean press’s wel heel leuk om te doen haha.

Ik ga denk ik vanavond weer!

1 like

Bedankt voor de tip van Pamela Reif, net drie korte filmpjes gedaan (5 min warming up, 20 min full body work out, en 15 min dans video) en beviel heel goed :blush:

Wow lekker bezig! Volgens mij heeft ze ook programma’s gemaakt van haar video’s, mocht je op zoek zijn naar een schema.

Ben vandaag voor het eerst weer naar de gym gegaan. Zo fijn dat het weer kan, even de stress uit mijn lijf.:blush:

1 like

Alweer drie keer geweest. Heeeerlijk. Nooit gedacht dat ik hier zo blij van zou worden. Kan nu alleen buurt fatsoenlijk lachen :joy:
Dinsdag voor 't eerst weer een groepsles, ga voor ‘t eerst sh’ bam doen

Ik heb best veel verschillende toppings voor mijn havermout. Hoe bergen jullie dat op? Heb het nu in een koekjestrommel in van die ziplock zakjes maar dat werkt eigenlijk voor geen meter. Jullie een idee?

Misschien in van die weckpotten? Die heb je in verschillende formaten ook. Of andere soorten voorraadpotten. Maar kan me voorstellen dat dat dan ook wel veel ruimte inneemt in een kastje.

Plastic theedoos misschien?

HA HA ik ging booty builder doen vandaag, ging al kapot bij 20 kg. Maar ik doe eigenlijk nooit speciale biloefeningen dus er valt nog veel winst te behalen.

Ik wil deze ook op de sportschool!

Vandaag sh’bam gedaan, daar valt ook nog winst te behalen :joy::joy:

Ik heb een aantal jaar geleden best wel veel getraind en voelde me daar in de sportschool ook kind aan huis.

Nu ben ik verhuisd en heb me vorige week ingeschreven bij een nieuwe sportschool. Maar ik voel me zo ongemakkelijk. Moet alles nog uitvinden en de sfeer is ook anders. Veel opgeblazen mannen in hemdjes en vrouwen in sport bh’s die te veel foto’s van elkaar maken.

En ik ben ook niet meer zo in vorm als een paar jaar geleden dus dat is ook weer wennen. Wat kan ik nog? Etc.

Maargoed ik hoop dat het snel beter wordt

Ik kan nooit wennen aan zo’n sfeer, dus ben daarom bewust meer naar een familie-achtige fitness gegaan. Al is het percentage opgepompte boys hier dit jaar wel flink omhoog gegaan.

Maar mijn ervaring is dat je altijd wel moet wennen aan een nieuwe sportschool. Doe in het begin vooral de oefeningen waar je je wel comfortabel bij voelt, en bouw dat langzaam uit. Op een gegeven moment weet je wel waar alles te vinden is, wat de fijne spots zijn etc. Oh en dat je nu minder kan is logisch, dat heeft ook bijna iedereen die nu 4 maanden niet naar de sportschool kon. Dus na een paar jaar is dat helemaal logisch! Gewoon rustig opbouwen en beginnen met datgene waar je plezier uithaalt en waar je je goed bij voelt. Komt echt goed!

Veel plezier! :slight_smile:

Hoe zorgen jullie voor een energiek en actief gevoel? Ik ben een slechte slaper en ben vaak zo moe nog voor ik aan een work-out begin. Deze week juist goed geslapen, vooraf goed gegeten en alsnog zoooo weinig energie waardoor ik er lang niet alles uithaal. Ik drink vaak koffie vooraf, maar misschien moet ik toch maar over op pre-workout?

1 like

Ik neem inderdaad koffie van te voren, preworkout is volgens mij ontzettend intens. Misschien een ander soort koffie proberen?

Voor je vermoeidheid kan je misschien melatonine gebruiken om in slaap te komen. Ik kan ook de sleepcycle app aanraden. Hiermee word je slaap opgenomen en wordt je wakker gemaakt wanneer je het lichtste slaapt in het halfuur voor je wektijd. Hierdoor wordt je wakker dier wakker. Hierbij zit ook een inslaapfunctie met geluiden, verhalen etc.

Genoeg slaap en gezond eten is het voornaamste helaas. Ben zelf geen fan van pre-workout want ik word er heeeel trillerig en chaotisch van, soms met vervelende tintelingen in het gezicht (ik kan verder wel over koffie en energiedrank). Maar sommigen vinden dit wel fijn.
En wellicht kijken op welk tijdstip van de dag je het beste kunt trainen? Indien dit mogelijk is.

Lief dat je meedenkt! Helaas reageert mijn lichaam onvoldoende op melatonine of slaapmedicatie, behalve dan dat ik de volgende dag duf ben haha.

@Random Ja, ik ga het liefste in de ochtend, maar dan weer niet te vroeg vanwege ‘nog niet wakker’. Maar ja dat gaat alleen in het weekend. Ik doe lekker moeilijk :stuck_out_tongue_winking_eye:Dus doordeweeks moet ik er alsnog maar gewoon doorheen.
Heb wel het idee dat ik voldoende eet, maar misschien dat ik dat weer eens wat secuurder bij moet gaan houden.

Denk dat ik toch maar pre-workout ga proberen. Misschien niet voor elke keer, maar voor de keren dat ik het echt nodig heb voor de compound-oefeningen.

1 like

Ik twijfel een beetje in welk topic deze vraag thuishoort, maar heeft een van jullie een aanrader op het gebied van plantaardige eiwitpoeder? Ik zit nu een beetje online te zoeken en te vergelijken, vind het vooral belangrijk dat er niet teveel troep in zit.

Ik vind de chocolade van orangefit erg lekker! Ik gebruik em alleen nooit alleen als shake maar wel door smoothies/smoothiebowls/havermout, etc.

2 likes

Ik heb er al meerdere geprobeerd en moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed kijk naar wat er in zit, maar vooral qua smaak haha.

Orangefit zag ik veel voorbij komen maar die vond ik echt zo’n vieze muffe nasmaak hebben.

Van de body en fit heb ik de vegan protein shake in de smaak banaan en die vind ik wel lekker (helemaal door de alpro soya chocolademelk haha) en ik ben ook fan van ekopura, en dan specifiek de vanille, om door mn sojakwark heen te doen. Wil daar ook nog mee gaan bakken, maar dat heb ik nog niet gedaan.

1 like

Wat voor smoothie maak je er dan bijv mee?

@vaatdoek Orangefit zat ik inderdaad al naar te gluren, ziet er erg goed uit.

@littlenumbers Oh jammer van de muffe nasmaak haha, maar nu vind ik dat meestal wel bij eiwitshakes. Die Ekopura ziet er ook goed uit!

Nu twijfel ik over wat ik ga bestellen, keuzes keuzes keuzes.
Zie ook proefzakjes staan en bijvoorbeeld die orangefit heeft ook zakken van 450 gram, dus ik kan het altijd proberen natuurlijk.

Bedankt voor jullie tips :smiling_face_with_three_hearts:

1 like