Fitnesstopic

Eindelijk weer geweest deze week, bij Trainmore is het goed geregeld. Alles netjes afgeplakt, en overal voldoende sprays en doekjes om mee schoon te maken. Je kan bij ons reserveren voor 75 minuten, daar ben ik ook blij mee.

Op woensdag was het wel heel druk, leek net 2 januari! Vandaag was het gelijk een stuk rustiger. Volgens een medewerker waren er gister in mijn tijdslot ongeveer 50 mensen binnen, vandaag maar 25. Ik twijfel wel of ik het aandurf om op zaterdag nog een keer te gaan.

Bij f4f kun je zien hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn, bij jou dus niet? Super handig want dan kun je zelf ook gewoon kiezen om op een rustig moment te gaan. Heb al gezien dat het weekend idd druk gaat zijn. Maar trouwens echt nog niet vol, alleen drukker dan nu

Op mijn sportschool doen ze niet reserveren. Bij het cardio-gedeelte was vrijwel niemand, bij het kracht-gedeelte was het redelijk druk. Wel overal spray en doekjes te verkrijgen, maar had niet het idee dat iedereen even goed schoonmaakte. Wel duidelijke pijlen en alle stukken waar je mag staan zijn afgezet. Dus stel je bent met een bankje bezig of bij het squatrek, dan staat precies aangegeven tot waar ‘jouw’ ruimte is. Wel handig!

Ik weet nog niet wat ik van dit systeem vind. Het was sinds januari al redelijk druk bij het kracht-gedeelte. Er waren maar 4 bankjes, nu nog 3, en daar was regelmatig een ‘wachtrij’. Ik denk dat ik voortaan maar heel vroeg moet gaan. Had eigenlijk liever gehad dat ze met een reserveringssysteem zouden werken.

Wel echt massive spierpijn vandaag. Mijn benen zijn net spaghetti :open_mouth:
Mijn doel in maart was om op 1 april 100kg te kunnen hipthrusten. Moest nu weer beginnen bij 50, dat deed wel even pijn :sleepy:

Ik vind het zo stom, mijn sportschool (Anytime) heeft besloten niet met reserveren te gaan werken omdat er meer versoepelingen zijn. Eerst wilden ze wel met een reserveringsschema werken.
Maar dan kan je toch voor niks erheen gaan? Als er al wat mensen zijn en de 1,5 meter kan niet nageleefd worden, lijkt me dat je er niet in mag. Plus, wie houdt dit in de gaten dan?

Wil snel weer gaan, maar vind het wel vervelend. Ik heb liever duidelijkheid dat ik een plek heb.

1 like

Wist even niet zo goed waar ik het moest vragen, maar is er iemand die Rocycle doet of weleens gedaan heeft? Ik zag dat er een studio in mijn stad zit en ik weet niet precies waarom het me wel iets lijkt, ik HAAT maar dan ook echt HAAT fietsen. Maar ergens denk ik hmm, mentaal en conditioneel doet het denk ik heel veel? Is dat ook zo?

Jaaa ik vind Rocycle echt heel leuk! Maar ik houd wel veel van fietsen haha. Ik heb ook wel een vriendin die niet van fietsen houdt en die Rocycle ook heel leuk vindt. Ik denk dat je twee dingen leuk moet vinden: kapot gaan tijdens het sporten en muziek+een beetje overdreven-amerikaanse manier van aanmoedigen.

Het is echt een beetje van: “Close your eyes and keep moving, You are the only one who can climb this mountain! YOU ARE YOUR ONLY ENEMY! KEEP PUSHING!” hahaha. Maar het ligt ook aan wie je als instructor hebt, de een is wat meer van de overdreven aanmoediging dan de ander haha.

Sowieso vind ik de mensen die er werken super aardig dus je kunt het ook gewoon een keer proberen en dan aangeven dat het je eerste keer is. Dan leggen ze alles rustig uit enzo :slight_smile:

1 like

Haha ja klinkt lekker tegenstrijdig, maar goed om te horen dat een vriendin van je ondanks haar fiets haat het wel fijne lessen vindt! Ik houd bijvoorbeeld ook niet van hardlopen, maar als ik eenmaal een tijdje bezig ben en zeker als ik klaar ben dan voel ik me zoooo goed. En mij leek dat je juist door die hele vibe met harde muziek en tot het gaatje gaan dat gevoel misschien nog wel veel chiller is dan na een rondje hardlopen door de polder. Zit even totaal niet lekker in mijn vel en moet echt goed voor mezelf gaan zorgen, dus dit leek me dan misschien wel geschikt?

Net weer heerlijk getraind. In mijn sportschool hebben ze wel een reserveringssysteem, waarbij je max 3 blokken van een half uur mag reserveren. Er is een looproute aangebracht en iedereen krijgt een spuitfles en doekje om alles schoon te maken.
Ben blij dat ik nu 2 weken vakantie heb en fijn overdag kan sporten.

Ohja nee dan vind je dit wel leuk denk ik! Ik vind hardlopen echt dodelijk saai haha, maar dit is zeker niet saai en juist heel opzwepend! Het is ook maar 45 min dus dat vind ik ook wel een chille lengte. En je gaat zeker kapot dus al die endorfines komen wel vrij haha, iedereen loopt altijd met een mega rood zweethoofd de zaal uit.

Ik zou het gewoon eens proberen, je kunt twee proeflessen aanschaffen toch? Dat heb ik toen gewoon een keer gedaan. Ik vind het heel leuk in ieder geval! Ook al kan ik lang niet alles helemaal meedoen haha, en zit ik nog steeds met de meest lichte gewichtjes
 maar je bent gewoon even lekker 45 min bezig en die muziek maakt het ook wel echt leuk. (ik vond de theme rides met kerst/abba/guilty pleasures echt heel leuk)

Hoewel het volgens mij wel weer minder ‘goed’ qua training is dan je zou denken? Of ja, je doet dan bijvoorbeeld push ups op zo’n fiets, maar daarmee train je amper je armen, omdat je beweegt op t momentum van die fietsbeweging. Dus zou er geen wonderen van verwachten, maar vind het zelf wel leuk om naast mn andere sport te doen.

Ik had me vlak voor corona afgemeld bij mijn sportschool omdat ik ging verhuizen, dus nu wil ik me graag aanmelden bij een nieuwe sportschool. Zaterdagochtend maar even bellen of ik ook gelijk mag sporten als ik me kom aanmelden, want ze doen aan reserveren, dus wie weet zitten ze wel vol als ik me wil komen aanmelden en kan ik weer naar huis. Ben heel erg benieuwd, heb echt wel zin om weer te kunnen sporten!

Ik doe die workouts van Chloe Ting en daar ga ik eeecht van zweten (doe zo’n programma). Dat was prima te doen bij mn ouders, zij hebben heel fijn een buitendouche, dus dan ging ik na het sporten gewoon heeel kort en koud afdouchen. Alleen nu ben ik weer terug in mn mini studentenzolderkamer, waar het sowieso altijd al bloedheet is. Als ik nu sport dan zweet ik zooo erg, maar ik wil niet iedere dag douchen (heb eczeem). Maar volgens dat programma moet je wel iedere dag sporten.
Anderen die ook dagelijks sporten, hoe doen jullie dat? Ik weet dat veel mensen al dagelijks douchen maar ik haal gewoon een washandje over mn lichaam en douche om de dag. Behalve met echt zweten dus :frowning:

Nee, bij mij werkt dat niet zo. Je ziet alleen de beschikbare timeslots, en zodra een timeslot vol is verdwijnt hij uit de lijst. Je kan ook maar Ă©Ă©n reservering tegelijk maken, en pas nadat die tijd voorbij is weer de volgende om te voorkomen dat mensen ver vooruit alles claimen. Ik heb het eerlijk gezegd wel liever zo dan helemaal zonder reserveren.

@En_17_Anderen Ik voel je pijn :frowning: Mijn hip thrust doel heb ik maar helemaal opgegeven voorlopig. Daar moet ik normaal zo veel materiaal voor rondslepen, dat kan nu echt niet.

@Tedmosby Zelf heb ik geen last van eczeem waardoor dagelijks douchen niet zou kunnen, dus daar heb ik geen antwoord op waar je iets aan hebt. Had je daar dan minder last van onder de koude buitendouche bij je ouders? Zou het helpen als je thuis ook koud doucht?

1 like

Omg ik kom net terug uit de gym en het was AMAZInG. Wel redelijk druk nog vond ik, en ik heb me weer heerlijk geërgerd aan van die gasten die het nodig vinden om drie setjes dumbbells te verzamelen en dan eens per 10 minuten een oefening doen. Ik mocht gelukkig wel zijn dumbbells lenen, maarja lekker hygiënisch is anders.
Wat me trouwens HEEL erg mee viel, is dat ik eigenlijk alle oefeningen gewoon op hetzelfde gewicht kon doen als pre-corona! Echt megafijn, terwijl ik tijdens quarantaine max 1 keer per week trainde en de afgelopen maand alleen Chloe Ting Hourglass heb gedaan.

4 likes

Ik sport bij Basic Fit en heb vandaag en gisteren gesport. Vond het qua hygiĂ«ne een beetje ‘karig’. Er waren maar 2 plekken met van die spuitflessen en lang niet iedereen maakt z’n shit schoon, heb je echt een beetje zelf in de hand. Gisteren was het trouwens ook heel druk rond 19.00. Vandaag rond 13.00 vrij rustig.

Eens ja, had wel verwacht dat ze meerdere reinigingsmogelijkheden zouden bieden/verplichten

Ik heb ook niet het idee dat er een limiet zit aan die reserveringen? Het was gisteren echt zoooo druk, echt gewoon wat het voor corona ook was als je 's avonds komt. Maar een jongen die ik in de sportschool sprak, zei dus dat er wel een limiet was, want hij had dus van meerdere mensen gehoord dat het gisteren vol was. Vond het een beetje gek haha.

Ik kom ook net terug en was echt fijn! Hier is een limiet van 15 mensen dus dan heb je ook wel echt het gevoel dat je goed Afstand kon houden en iedereen kreeg een eigen spuitflacon mee met desinfectant om je zooi mee schoon te maken. Enige nadeel was wel dat je maar 60 min kan reserveren en dat is toch echt wel aan de korte kant

Vanochtend voor het eerst weer geweest, het viel me reuze mee. Overal genoeg spuitflacons om apparaten schoon te maken, en anderen leken dat ook te doen.
Tien minuten voor het einde van het tijdvak (08.00-09.30) begon er een oorverdovend alarm te loeien om duidelijk te maken dat je op moest rotten. Werkte wel, het was op tijd leeg, zag alleen nog iemand in discussie gaan met de eigenaar dat hij langer wilde sporten want hij was er pas om 09.00. :thinking:

Welke sportschema’s houden jullie aan?
Ik denk dat ik volgende week met een nieuw schema ga beginnen (hoewel de vorige ook wel prima was), had er al een aantal gevonden op internet die me wel fijn leken.

Ik heb het hip thrust apparaat gespot in m’n gym. Nu wil ik ook 100kg thrusten, net als jullieeee

Trouwens m’n smartwatch werkt niet goed op de loopband. Of tenminste steeds dan doet hij het niet. Ik denk eigenlijk dat het door m’n zweet komt. Miss moet ik eens beginnen met de loopband (30 min helling 12 5km per uur probeer ik) en kijken of hij het dan doet. Maar nu steeds niet, hij houdt m’n hartslag niet goed bij waardoor mm kcal verbranding niet klopt. En ik vind het zo zo zo irritant kan dat echt niet loslaten.