Fitnesstopic

Ik vind het echt belachelijk!! Hoe kunnen kappers en theaters, bioscopen, nagelsalons en masseurs (?!) wel open gaan en sportscholen en CrossFit boxen niet!!
Het is toch makkelijker om in grote zalen 1,5 meter opstellingen te maken dan in een kapsalon.

Hoop echt dat hier genoeg beweging tegenin komt zodat het wordt aangepast.

1 like

Ik had het ook niet verwacht, 1 september is nog echt lang. Ik train eigenlijk ook alleen maar met zware gewichten, dus thuis sporten is moeilijk.
De app van fit for free is wel echt een aanrader trouwens! Heel veel verschil in hoe lang de lessen duren en je kunt ook opgenomen lessen volgen. Net iets professioneler dan mā€™n eigen sportschool haha.

1 like

Ik heb gisteren een mail gehad van mijn sportschool dat ze samen met NL Actief (brancheorganisatie) een offensief waren begonnen. In die mail staat ook dat NL Actief komende dinsdag een overleg heeft met minister Hugo de Jonge om met aanvullende maatregelen eerder dan 1 september open te kunnen. Dus er is hoop!

3 likes

Ja! Dit kreeg ik ook! Ik hoop het echt. Ook voor het voortbestaan van mijn sportschool.

Is de fit for free app ook voor niet-leden? @veenmol

Toen ik hem een paar weken geleden downloadde in ieder geval wel! Ze schreven dat het ivm corona voor iedereen gratis was.

1 like

Iemand tips voor goede gewichten? Mijn zusje wil ze graag, en vroeg of ik wat wist. Maar ik vind de trap oplopen al genoeg sporten :wink:

Ik had zelf geen zin om 3094324908 euro aan gewichten uit te geven (jezus wat zijn die krengen duur) dus ik heb lege jerrycans gekocht bij de Hema en die gevuld met water. Niet super handig maar scheelt wel een fortuin.

2 likes

O slim!

Ik mis mā€™n sportschool :frowning: Doe mā€™n best met de materialen die ik thuis heb, maar dat is gewoon niet hetzelfde. September is nog zo ver weg!

Ik voel bij deze oefening vaak mijn heup, die kraakt dan echt.

2 likes

Of het hoort weet ik niet. Maar ik kraak overal wel.

Kraken is volgens mij niet erg, zolang het maar niet in combinatie met pijn is! Vaak kraakbeen of botten die langs elkaar heen glijden. Ik heb het vaak in mijn schouder.

1 like

ik heb dat ook! ook met andere oefeningen. Zolang het geen pijn doet maak ik me niet zoveel zorgen erom eigenlijk.

1 like

Ja dat is wat mā€™n fysio ook zegt, dat kraken in principe niet erg is zo lang het geen pijn doet.

Bij mij knakt en kraakt er ook regelmatig van alles haha

1 like

Ik heb hetzelfde als ik deadbugs doe (deze stond in mijn trainingsschema), alleen bij mijn linkerheup. Het doet geen pijn maar ik vind het zelf geen prettig gevoel en er zijn zo veel andere goede buikspieroefeningen dat ik nu gewoon een andere doe waarbij ik hetzelfde train maar geen vervelende knak voel bij elke rep.

1 like

Ik heb dit ook! Bij alle oefeningen waar ik lig en mā€™n benen omhoog gaan. Ik hoor echt een harde knoep (een kraak is het niet) en bij mij is het ook onprettigā€¦ dus ik sla dit soort oefeningen maar over.

1 like

Misschien gewoon een tweede goedkoop matje te halen en boven op elkaar gebruiken?

Ik heb deze van Decathlon:

https://www.decathlon.nl/p/yogamat-comfort-voor-zachte-yoga-8-mm/_/R-p-15191?mc=8380428&c=BLAUW

Ik doe naast mijn werk een opleiding voor fitnesstrainer en ik had een stageplek maar door de corona is de stage komen te vervallen. Ik ben daar maar 1x keer geweest en heb online nog een workout gegeven. Mijn opleiding is eind juni klaar. Nu wil ik mā€™n stageplek eigenlijk nog wel iets van een bedankje sturen of geven maar ik weet niet zo goed wat. Iemand nog ideeĆ«n?

Ik had eind april een dumbbellset besteld bij BeterSport die normaal begin mei zouden geleverd worden. Nu krijg ik geen antwoord op mijn mails en zie ik op hun facebookpagina allemaal slechte ervaringen. :unamused: