Heb vandaag een heerlijk lower body thuisschema gedaan en heb nu al spierpijn Het voelt wel echt goed, dus maar snel een planning voor de komende weken maken.
Hoe gaat het bij jullie?
Heb vandaag een heerlijk lower body thuisschema gedaan en heb nu al spierpijn Het voelt wel echt goed, dus maar snel een planning voor de komende weken maken.
Hoe gaat het bij jullie?
Het YouTube kanaal Madfit is ook een aanrader voor thuis workouts! Echt van alles en nog wat staat erop!
Zin om te delen? Ik raak in een sleur
Ik gebruik een barbell, halter met gewichten en een weerstandsband.
Superset met
Squat (band/bodyweight) 3x30
Hip abduction staand (band) 3x30 L/R
Hipthrust (band/bodyweigt) 3x30
Lunge 3x10 L/R met 2 halters
Deadlift 4x20 met bar+20kg
Hip thrust 3x15 met bar+20kg
Hip abduction zittend (band) 3x 40
Russian twist met halter 3x30 (15L/R)
Was in totaal 55min bezig
Wat chill dat je gewoon een thuis een barbell hebt!
M’n vriend heeft die jaren geleden al gekocht, komt nu goed van pas
Ik sportte hiervoor 5x per week (niet alleen fitness maar ook yoga, zwemmen, spinning) en dat is echt ver teruggezakt. Aan cardio doe ik niks meer behalve wandelen en ik doe met moeite 2x per week een home workout. Zit er nu toch maar over te denken om een set gewichtjes te bestellen nu het allemaal nog wel even lijkt te gaan duren. Heb nu een matje en weerstandsbanden maar je bent toch best beperkt in wat je kan doen in een klein appartementje. Veel dezelfde oefeningen en het is allemaal een beetje behelpen. Vind het wel lastig wat voor gewichten ik dan zou bestellen, want in de sportschool gebruik ik best veel verschillende afhankelijk van de oefening. Maar ook weer niet zo’n zin om heel veel geld en ruimte kwijt te zijn aan gewichten in alle soorten en maten. Hoop toch binnen een aantal weken weer ‘gewoon’ te kunnen sporten eigenlijk…
Kun je niet van die verstelbare dumbbells kopen? Al weet ik niet hoeveel daar nu voor gevraagd wordt.
Wij zochten een tijdje een tweedehands bankje, maar was overal uitverkocht of stikduur.
ik heb bij de action drie weerstandsbanden gekocht (van 35, 25 en 15 kg) plus twee verstelbare dumbells van 10 kilo en moet zeggen dat ik door (meerdere) banden + dumbells te combineren echt flink goed mijn normaal relatief zware workouts kan vervangen. Dit heeft me zo’n 40 euro samen gekost. Misschien voor jou aanvullen met een springtouw (al weet ik niet of je onderburen hebt?).
Inspiratie voor oefeningen in huis haal ik hier vandaag: https://www.bell-coaching.com/training/thuis-trainen-fitness-oefeningen/ (sorry ik spam deze site altijd haha, vind ze fitness-wise echt goed)
Ga straks een booty workout opnemen en een full body workout. Heb er alleen een band voor nodig en het kan ook binnen. Als iemand interesse heeft, let me know, dan drop ik hier even een linkje
Ik heb wel interesse! Leuk Heb je veel ruimte nodig?
Kom maar door!
Die zijn overal uitverkocht
Ja leuk !
Ik heb ook interesse!
Ja leuk!
Hebben jullie tips qua cardio workouts? Ik haat rennen toch echt heel erg maar vind thuis cardio’en en een beetje zweten wel heel lekker
Ja leuk!!
Ik wil ook graag wat dingen aanschaffen om thuis te blijven bewegen. In tegenstelling tot de meesten van jullie heb ik geen sport routine die ik sinds het thuisblijven mis maar van weinig beweging ben ik nu naar nul beweging gegaan en dat merk ik aan mijn spijkerbroeken. En aangezien ik geen geld heb voor een hele nieuwe zomer garderobe ben ik wel gemotiveerd om wat te gaan doen. Ik wil dus iets laagdrempeligs doen wat in een klein appartement kan. Nu zat ik zelf te denken aan een sport hoelahoep, want lijkt me leuk, en van die weerstandsbanden. Zijn die van de Decathlon goed? Of raad iemand een ander merk aan? Of sowieso iets heel anders? Alle tips zijn welkom want ik ben echt een enorme noob wat dit betreft.
Graag!