Fitnesstopic

Ik ontbijt met een beetje kwark en muesli, en na de gym een proteïne shake of een banaantje ofzo. Soms niks als ik echt geen honger heb. Compleet afhankelijk van hoe hard ik ben gegaan. Als mijn lichaamsdelen als spaghetti aanvoelen dan zorg ik voor iets meer proteïne.

1 like

Wat ik altijd doe is voor het trainen vooral koolhydraten eten, dus bijvoorbeeld een bak havermout met wat fruit
En erna vooral eiwitten, meestal iets van soja yoghurt met zaden of een smoothie met eiwitpoeder, wat fruit, soja melk en soms ook hennep zaad

1 like

Hallo hallo, Ik meld me hier. Ik wil ook gaan sporten en deze week ben ik bij 2 verschillende sportscholen geweest. Nu heb ik denk ik al wel een keus gemaakt naar welke ik wil gaan.
Alleen ik heb nog nooit echt gesport haha en ik wil graag wat meer conditie krijgen en het mag allemaal ook wel wat strakker en een beetje afvallen.
Maar nu weet ik niet goed wat ik kan gaan doen en waar ik moet beginnen. Heeft iemand tips waar ik misschien schema’s oid kan downloaden?
Ik ga waarschijnlijk bij Fit For Free sporten, dus wel weinig begeleiding en dan weet ik ook niet of zo’n intakegesprek nut heeft bij hun? En moet je dat dan elke 6 weken laten doen? Zoveel vragen.

@vitaminwater je kan best ook wat koolhydraten eten na je workout om de glycogeenvoorraad in je spieren terug aan te vullen. Is belangrijk voor je herstel

1 like

@vitaminwater als je het moeilijk vindt om genoeg te eten kan je achteraf ook wat chocolademelk drinken ofzo, dan heb je ook eiwitten en koolhydraten binnen

1 like

Goeie, thanks! Heb meestal wel een hongergevoel na het sporten dus dat helpt, maar echt fijn om te weten wat goed is, dankjewel!

Ik heb een tijdje gewerkt daar en je kan inderdaad een schema laten maken, dat is iets van 10 euro en dan doe je dat schema gewoon een tijdje. Kan na een tijd wel handig zijn om weer opnieuw een afspraak te maken, maar misschien weet je tegen die tijd wel meer over wat je zelf fijn vindt dus is het makkelijker aan te passen. Plus de instructeurs lopen op bepaalde uren door de zaal en als je chille treft willen ze je sowieso ook gratiesz helpen!

1 like

4 dagen achter elkaar sporten kan prima. Je wisselt krachttraining mooi af met het zwemmen. Ik zou gewoon kijken naar wat voor jou het beste werkt en aanvoelt. Listen to your body. Als het te veel is dan neem je lekker een rustdag. Ieder lichaam is anders dus ik zou me daar zeker niet druk om maken en vooral jezelf niet vergelijken met andere mensen.

2 likes

Ik sport ook bij FFF en volg de groepslessen. Daar krijg je goede begeleiding bij en vind ze ook heel leuk! Je gaat net een stapje verder en met een groep is het ook gezelliger (vind ik).

Heeft iemand een tip voor een goede weerstandsband? Ik wil af en toe thuis wat extra oefeningen doen voor mijn benen en billen wanneer ik niet genoeg tijd heb om naar de sportschool te gaan, maar zie door de bomen het bos niet meer. Waar moet ik verder op letten, is duurder ook echt beter, etc etc.

Ik heb twee goedkope banden van de action, 15 en 25 kilo. Prima voor wat simpele oefeningen, maar ze zijn best lang, dus niet voor alles handig. Ik zou kijken naar van die platte banden. Die hebben we bij crossfit ook. Kan je voor mijn gevoel veel meer mee.

Verder ben ik qua sportaccessoires onwijs tevreden over het merk Tunturi. De hebben ook weerstandsbanden. Ik heb polsbanden, een matje en een speedrope van dat merk.

2 likes

https://www.bol.com/nl/p/panathletic-5-weerstandsbanden-set-met-handleiding-ebook-in-nederlands-mini-power-body-band-weerstandband-fitness-elastiek-fitnessband/9200000059544063/?suggestionType=categorysuggestionsearch&bltgh=jH4jMfyQ7TsXw6BFkrNL6Q.1.4.ProductImage

Ik heb deze. Gebruik ze nu een jaar ongeveer en vind ze echt fijn. Zitten in een handig tasje

1 like

Ik weet niet of dit exact is wat je zoekt, maar mijn aanraders:

• Becoming a Supple Leopard van Kelly Starrett
  • Movement van Gray Cook

Deze gaan niet per se echt over krachttraining maar over op de juiste manier bewegen

Edit: ik weet niet of je veel Barbell Training doet, maar specifiek daarop gericht is Starting Strength van Mark Rippetoe een klassieker

1 like

Dankjewel!! Ga ernaar kijken

Thanks. Ik had al naar die zitten kijken inderdaad, maar twijfelde toch een beetje door de prijs (als in: straks knapt 'ie heel snel :sweat_smile:). Maar als jij ze al een jaar gebruikt dan zal het prima kwaliteit zijn!

Ja idd ze zijn niet duur! Volgens mij waren ze duurder toen ik ze kocht (huh?)

Ik heb altijd het idee dat die weerstandsbanden niet werken bij mij? Hoe werken jullie hiermee?
En zijn zware gewichten en dan 4x6 etc de enige manier om grotere billen/benen te krijgen of zit ik fout?

Edit: sowieso iemand hier de gouden tip voor billenoefeningen :upside_down_face:?

Volgensmij lunges en hip thrust!

1 like

Thanks! Die twee doe ik inderdaad! Doe ook kikkersprongen en van die weerstandband dingen en de plassende hond en nog meer oegeningen zonder gewicht, maar omdat dat allemaal zonder gewichten is ga ik me afvragen of dat wel zin heeft haha.

Ik heb laatst die hip thrust gedaan met zo’n bar, maar zonder gewichten eraan. Zou iig sowieso wel met gewichten gaan opbouwen, zodat je meer spier kunt kweken

1 like