Doen jullie wel eens een deload week? Er staat er een ingeroosterd in mijn kkfit schema, maar ik ga zelf 3 keer pw ipv de “voorgeschreven” 5 keer, dus weet niet of het dan zin heeft
Niet bewust, maar als ik ongesteld ben, train ik wel minder zwaar en ga ik daarom voor meer reps. Dat is dus ongeveer elke 5-6 weken een week lang. Dus dat zie ik dan maar als mijn deload week.
Wow, 2cm erbij is echt heel veel! Ik zou eigenlijk ook omtrekken moeten gaan meten, dat heb ik tot nu toe helemaal niet gedaan. Omdat ik toch volgende week overstap op het Glute Lab programma is het misschien wel mooi om een startpunt te hebben.
Ik eet helemaal niet zo gestructureerd Inderdaad wel elke dag overnight oats op dezelfde manier, waar ik nu dus meer havermout bij gebruik. Als lunch neem ik soms restjes avondeten mee, maar ik eet ook vaak op kantoor, daar hebben we een buffet met elke dag iets anders. Maar ik koos er voorheen wel altijd voor om dan 1 sneetje brood, 1 wrap of maar een kleine schep pasta te nemen bijvoorbeeld, en dan mijn maaltijd vooral opvullen met veel groenten. Bij het avondeten hetzelfde. Niet exact dezelfde porties dus, maar wel ongeveer een idee van wat ik zou moeten eten.
Ik ben nog niet begonnen!
Ik train nu 3-5x per week met een schema van Linn Lowes (Body x Booty boost 2).
Mensen zeggen altijd dat vrouwen niet zo snel breed worden, maar mijn armen zijn in 2 maanden veel breder geworden van 1x in de 10 dagen trainen. Ik heb gewoon overheersende schouders en biceps haha.
De eerste 3 maanden raakte ik overal wat cm kwijt en nu komen ze er op de juiste plekken weer bij, maar dus ook op de plekken waar ik juist niet breder wil worden en juist vet kwijt zou willen raken. Doe nu al meer reps met minder gewicht, maar alsnog groeit dat deel van mijn lichaam best snel.
Dan maar een maand of wat niet mijn armen trainen (en hopen dat ze vanzelf slanker worden door mijn vetpercentage in zijn algeheel omlaag te brengen) of toch andere dingen doen?
Ja helpt mij wel echt! Met foto’s alleen zie ik het niet altijd door verschillende houdingen en licht en een weegschaal heb ik niet.
Ik houd het al 6 jaar bij, omdat ik toen in korte tijd onverwachts veel afviel en ik wilde dat een beetje in de gaten houden. Sindsdien ben ik het bij blijven houden.
Ik wilde vandaag een One fit abonnement gaan afsluiten en dacht zoek even op het forum of mensen hier er positief over zijn, kwam toen je berichtje tegen haha! Ik heb wel interesse in je kortingslink!
Jaaa ik stuur je wel even een berichtje! Ik vind onefit echt heel erg leuk dus zeker het geld waard
Ohh ik ben daar echt jaloers op, vind gespierde armen en schouders zo mooi!
Ik gebruik aftershokz (ook voor het hardlopen) echt een hele grote aanrader.
Mag ik je ook een pb sturen?
Tuurlijk!
Volgens mij komt het door de grootte van de spieren! Veel bloed, veel warmte, veel zweet
Wat houdt dat Glute Lab schema in? En waar kun je dat vinden?
Ik heb m’n lower body een beetje verwaarloosd de laatste tijd. Vind het fijn om te hip thrusten, maar de mat was zo vaak bezet en dan had ik er al geen zin meer in
Upper body gaat daarentegen wel goed, merk dat ik daarin ook steeds sterker word.
Wellicht kun je in plaats van hip thrust de cable pull through doen als deze bezet is? Deze is wel staand, maar ik vind de beweging wel aardig overeenkomen met de hip thrust (en een beetje romanian deadlift)
Ik doe hip thrust tegenwoordig in de smith machine omdat ik heel lui ben om alles op te zetten haha. Misschien is die vaker vrij?
Naast de tips die al gegeven zijn, kun je ook nog Glute bridge doen. Wordt in dat boek Glute Lab ook beschreven dat die bewegingen redelijk gelijk zijn. Met de deadlift en cable pull trough train je toch net weer anders.
En om je vraag te beantwoorden: het is een boek van Bret Contreras en daarin staan, naast heeeeeel veel informatie, diverse schema’s. Mocht je interesse hebben in het e-book, kun je me een pm met je mailadres sturen.
Ik moet echt meer gaan mealpreppen, denk dat dat me echt zou helpen om sneller vooruit te gaan. Ik heb nu helemaal geen structuur en eet veel te veel kant-en-klaar, en daardoor ook te weinig eiwitten. Maar heb gewoon zo’n hekel aan koken en de afwas doen als ik het druk heb (wat dus altijd is sinds ik fulltime werk en veel sport haha).
Als jullie nog tips hebben voor makkelijke en goed voor te bereiden vegetarische lunches en avondmaaltijden: ik sta open voor alles!
Voor extra eiwit raad ik cottage cheese aan. Toen ik in het buitenland was kon je hele bakken hiervan kopen. Je kan het overal ingooien. Op brood, in salades, in soep, over pasta etc.
En het is lekker natuurlijk
Thanks! Deze heb ik ook al standaard in m’n schema, evenals de glute bridge met band. Helaas geen smith machine in m’n sportschool, wel gewone squatrekken maar ook vaak bezet.
@En_17_Anderen Dank je! Ik ga je een PM sturen.
Weet iemand dit? Een keer per week doe ik een workout les maar ga elke keer heel erg mijn nek/rug aanspannen (kracht opvangen) waardoor ik pijn/kramp heb. Bij het derde rondje planken (op een apparaat en dmv resistance schuif je de plank in) heb ik echt een stijve nek of voel ik mn onderrug. De lerares zegt steeds: “Ja je spant je core niet genoeg aan”. Maar doe ik wat fout of is het dan gewoon te zwaar voor me?
Ik ben niet mega fit dus als ik geen sterke core heb, kan ik deze toch ook niet über aanspannen?