Fitnesstopic

Nu heb je krachttraining uitgespeeld!
Trots!

Ik wilde vanochtend na m’n eerste les body attack nog krachtrondje doen. Maar ik was na een half uur dood :joy: donderdag nieuwe kans

1 like

Hip abductor

@august haha nou heb nog een lange weg te gaan, hoor!

1 like

Lekker bezig! En nu
 drop sets, pause reps, slow eccentrics en/of supersetten met een andere oefening! Let’s goooo

1 like

Haha ja nog genoeg uitdaging!

Wat zijn dropsets trouwens?

Oh ja chill, ik wil t ook gaan nemen! Of is die al vergeven?

Een drop set doe je (meestal) bij de laatste set van een oefening. Je haalt dan bijvoorbeeld 2x ongeveer 20% van je gewicht af en gaat dan weer door tot je niet meer kan

Bijvoorbeeld voor je abductor:
Set 1: 70 x 12
Set 2: 70 x 12
Set 3: 70 x 12, dan drop je naar 55 en ga je tot failure, dan drop je naar 45 en ga je weer tot failure

Feel the burnnn

Je kan m ook 1x droppen, wat je zelf fijn vindt

1 like

Nee hoor! Volgens mij kun je 'm vaker gebruiken. Heb je een privé berichtje gestuurd!

Nu ingeschreven voor een les, waarvan ik weet dat ik d’r na nog wel kracht kan doen

Nice! Voelde vast heel satisfying hĂš? Zat laatst ook bij precies dezelfde oefening op hetzelfde punt. Nu doe ik gewoon andere oefeningen :sweat_smile: Was laatst ook heel trots toen ik eindelijk met een stang van 20 kg kon bankdrukken (borst)! Altijd leuk haha.

Zijn er trouwens meer mensen die amper zweten bij bepaalde spiergroepen? Als ik benen train, zweet ik altijd zooooo erg, terwijl ik met rug of borst bijvoorbeeld echt zelden zweet (maar wel erg mijn best doe haha).

1 like

Meer meiden die bodypumpen? :raised_hands: Zo ja, hoe lang doe je dit al en met hoeveel gewicht?

Ik zal even aftrappen (gewicht in totaal)
Warming up - 10kg
Squat - 22
Borst - 10
Rug - 15
Triceps- 5
Biceps - 5
Lunges - 5
Schouders - 3

Ja herkenbaar! Bij benen ligt het trouwens ook aan de volgorde van de oefeningen of ik wel/niet zweet. Bij cable-oefeningen zweet ik echt als een otter.

1 like

Welke headphones gebruiken jullie tijdens het trainen? Of zijn earpods handiger?

Ik heb deze koptelefoon en ben heel tevreden! Batterij duurt lang en hij blijft goed zitten (alleen 1 keer af gevallen toen ik 120kg voor de derde keer hard neergooide)
https://www.bol.com/nl/p/sony-mdr-zx330bt-draadloze-on-ear-koptelefoon-zwart/9200000040274000/?s2a=

1 like

Ik gebruik earpods! Ben zelf geen fan van koptelefoons.

1 like

Ik heb nu 5 lessen bodypump gedaan haha. ZOVEEL SPIERPIJN. Moet gewoon echt 5 volle dagen herstellen voordat ik wat kan doen. Ik vind de triceps in de nieuwe release niet zo fijn.

Oh, ik heb nog geen noemenswaardige gewichten hahaha.

Ik doe naast mijn krachttraining 1-2 keer per week ernaast bodypump. Vaak wat vaker als het superdruk is in de gym en ik geen zin heb om te wachten. En ik vind het fijn dat ik gewoon mee moet en niet hoef te denken. Haat bovenlichaam trainen en zo doe ik toch nog wat (en ben in mijn bovenlichaam ook beduidend zwakker dan core/benen/billen. Ik doe het bijna een jaar .

Opwarmen met 7 in totaal (dus bij alles de gewichten aan de barbell bij elkaar opgeteld toch?)
Squat 30
Hip thrust 35
Lage rug (deadlifts) 30 en bovenrug 15
Lunges hangt af van de oefening, vaak een kilo of 15-20

Borst 10
Biceps 7-9
Triceps 5-6 (met twee dumbells 6)
Schouders 5-6 (met dumbells ook 2 van 3)

Deze week weer begonnen met fitnessen en gelukkig vind ik het tot nu toe erg leuk! 4x geweest dus ik ben trots op mezelf! Nu nog volhouden haha.

Maandag heb ik een yogalesje gedaan, woensdag buikspieroefeningen, vrijdag vooral wat krachtapparaten uitgeprobeerd en vandaag en butt blaster lesje en nog wat buikspieroefeningen. Ben wel echt nog een beginner dus ben hier best tevreden over! Moet ook niet gelijk teveel willen.

Komende dinsdag heb ik een intakesgesprek waar ik ook gewogen word en een schema krijg. Ben benieuwd!

4 likes

Beetje late reactie dit, maar heb je het programma zelf ook gevolgd, en hoe vond je het? Ik rond deze week mijn huidige schema af, en dan wil ik graag beginnen met deze. Ik heb het boek ook gelezen en heb er echt zin in!

Ik merk dat ik echt de neiging heb om te weinig te eten. Ik ben een paar jaar geleden wat kilo’s afgevallen, en daarna lag mijn focus vooral op niet weer aankomen. Ik zat qua gewicht net op de ondergrens van een gezond BMI, maar ik was heel erg bang om daar boven te komen. Dat vond ik zonde van al mijn moeite.

Nu ben ik sinds vorig jaar fanatiek bezig met krachttraining, en zou ik voor het eerst juist iets willen aankomen om sterker te worden en meer spiermassa op te bouwen. Maar ik ben nog zo gewend aan de porties die ik voorheen at, dat het heel gek voelt om ineens weer meer te gaan eten. De afgelopen weken heb ik steeds bewust meer havermout gepakt, een extra boterham, etc. (naast voldoende eiwitten, dat deed ik al) en nog blijft mijn gewicht exact hetzelfde. Komende week kijken of het beter gaat!

Nee, ik wil hier eind feb/begin maart mee beginnen als ik klaar ben met mijn huidige schema. Maar veel van wat ik nu doe komt al wel overeen met zijn ideeën en ik zie ook echt al veel verschil in mijn billen! Deze maand 2cm erbij :eek:

En je moet gewoon lekker veel eten, dat heeft je lichaam nodig voor spiergroei. Ik vind dat zelf ook lastig: aan de ene kant vind ik het fijn dat ik alles kan eten wat ik wil, maar aan de andere kant zijn er ook genoeg dagen waarop ik echt mijn best moet doen om voldoende te eten.
Eet jij trouwens zo gestructureerd dat je altijd dezelfde porties hebt? Ik heb daar zelf weinig structuur in, alleen mijn overnight oats zijn aaaaaltijd hetzelfde, maar verder verschilt het bij mij echt per dag wat ik eet. Ik zou daar wat meer structuur in moeten vinden, zodat ik beter weet hoeveel ik eet.

1 like