Als je dat van tevoren weet is dat inderdaad een goeie, maar heb gister al getraind en wilde vanavond weer. Ga dan wel morgenavond!
Ja, vind ik ook moeilijk! Als je 3 keer in de week gaat kan dat dus net (want je kunt Maandag woensdag en vrijdag/zaterdag gaan maar dan moet je je dus wel redelijk streng aan die dagen houden.
Ik doe inderdaad 2x lower en 2x upper en ik vind dat makkelijker. Maar ik ga tijdens de lunch dus doe vaak maar een half uur en dan los ervan nog 3x per week hiit/liis.
Ga misschien vanaf february naar 1x upper want ik merk nu dat jurkjes die met niet-stretch stof zijn gemaakt niet meer passen. En ik ben dus op de schoudernaad nu al drie keer uit een bloesje gescheurd de afgelopen 2 maanden terwijl het wel gewoon mijn maat is. Maar ik vind upper gewoon zo leuk om te trainen, wel de muscle fatigue zegmaar maar niets van de algehele moeheid die je van lower wel krijgt haha.
Nice!
@Jolie ik doe full body van kkfit, zijn 5 dagen, dus 2 keer een rustdag. (Dat red ik meestal niet hoor). Dus ik train wel eens 2 dagen achter elkaar, maar doordat mijn schema steeds net iets andere spiergroepen target is dat prima. Gisteren bijvoorbeeld rug, schouders en quads gedaan, vandaag armen en hamstrings.
@Itsu Ja precies, maar zo strak kan ik dat niet plannen. Ik ben afhankelijk van de avonden en het weekend en dat komt niet altijd hetzelfde uit. Nu lukt het redelijk dus even zien hoe het de komende weken gaat, anders deel ik het inderdaad gewoon weer wat meer op zoals voorheen.
@vitaminwater Oh dat is ook handig! Die van mij pakt echt wel alle drie de dagen vrijwel dezelfde spiergroepen. Ben dus bang meer kapot te maken door twee dagen achtereen te gaan. Mocht ik weer vaker dan drie keer per week gaan dan pak ik gewoon m’n oude drie schema’s weer (upper, lower en core), maar dat is in dit geval niet optimaal met twee/drie keer per week. Kan trouwens ook een dag wat meer cardio doen en zwemmen bij de sportschool, al ben ik niet gek op cardio
Heb deadliften een tijdje gelaten voor wat het was, toen weer begonnen en wat lichter gepakt omdat ik dacht niet meer gelijk zo zwaar te kunnen liften. Gister dacht ik: ik probeer het gewoon, en til nog steeds hetzelfde dan voorheen dus mooi weer verder opbouwen
@Jolie Om die reden train ik upper/lower wel apart, want ik vind het anders echt te ingewikkeld worden met inplannen. Ik doe 3x per week lower body en 1x upper body + core. Al doe ik core ook vaak gewoon thuis.
En knap hoor van je deadlifts! Ik kom niet vooruit met deadliften, omdat mijn grip zo slecht is. Dus nu moet ik mijn grip gaan oefenen, maar ik vind het stom.
Vind het ook een gedoe, maar heb nu wel het gevoel dat ik nuttiger bezig ben dan dat ik één keer lower en één keer upper train. Volgens mij heeft het niet veel effect als je een spiergroep niet minimaal twee keer per week aanspreekt, toch? Al heb ik ook niet de ambities om bodybuilder te worden . Core thuis doen is inderdaad ook chill.
Bij mij gaat het ook echt niet snel hoor! Ben allang blij dat ik m’n ‘oude’ gewicht nog lift, maar nu omhoog gaan qua sets/gewicht zal ook nog wel even duren ben ik bang.
Volgens mij verschillen de meningen/onderzoeksresultaten nogal wat betreft de ideale frequentie om een spiergroep te trainen. Maar begrijp je overweging wel!
Gaan jullie altijd alleen trainen? Mijn vriend traint ook en gaat regelmatig met vrienden en kan het er ook met hen over hebben. Ik vind het best jammer dat niemand van mijn vrienden fitness ook leuk vindt, dus kan nooit mijn enthousiasme met anderen delen of een keer samen trainen ofzo. Alleen met mijn vriend dus, maar dat is toch anders, gezien dat een man is
Heel herkenbaar! Ik heb een gym aan huis, dus ben ook erg alleen (luxe probleem) Mijn vriend en ik trainen wel eens samen, maar om mijn eigen coaching programma aan te kunnen train ik ook alleen. Mis het wel om de enthousiasme soms even te delen
Ja ik vind het ook jammer dat ik geen vriendinnen heb die sporten/fitnessen. Zij snappen dan ook niet dat ik het liefste elke dag train of zeggen dat het zo toch wel goed is hoe ik er uit zie. Lul er vaak over met mn vriend maar ia toch anders. Ik maak langzamer progressie en weeg ook onderhand de helft van hem dus mijn pr’s voelen een stuk kleiner haha
Alleen trainen vind ik dan wel weer fijn, stuk sneller hoewel het tussen setjes door wel leuk is om te kletsen of elkaar te supporten. Maar als ik van die groepjes zie die maar wat aankloten in de sportschool… niet mijn ding haha
Ik sport vrijwel altijd samen met mijn vriend, maar we trainen niet altijd hetzelfde. Soms wel, maar vaak doen we beide ons eigen ding en kletsen we tussendoor even. Als we beide hetzelfde trainen duurt het ook een keer zo lang dus doe liever m’n eigen ding en zie 'm tussendoor of daarna wel. Alleen naar de sportschool gaan vind ik dan weer saai haha.
Oh nee dat laatste vind ik ook vreselijk. Ik zou ook niet altijd met iemand willen trainen, maar bijv eens in de 2 weken om elkaar te motiveren en vooral ook te inspireren. En vooral wat @Random zegt: dat je je enthousiasme kan delen. Mijn vriendinnen reageren soms best kut en zeggen dan dingen als ‘hashtag fitgirl’, vind dat gewoon jammer.
@Stars Ja, vind ik toch wel anders. Maar misschien vooral omdat ik me vooral op lower body focus en mijn vriend vooral op upper body. Hij snapt het soms echt niet als ik bepaalde dingen niet kan bijvoorbeeld.
@Random Inderdaad luxe! Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag? Wij hebben wel wat stangen en gewichten in huis, maar daar maak ik nooit gebruik van.
@Jolie Ik zie hier ook vaak stelletjes, al zijn sommige me iets te klef. Wij zijn in het verleden wel eens samen gegaan als ik een proefabo nam bij zijn sportschool ofzo. Nu sport hij bij FFF en ik bij een duurdere sportschool en hij traint vooral overdag als ik aan het werk ben en ik juist vroeg in de ochtend of in de avond. Maar het lijkt me stiekem zo gezellig om samen te gaan.
Wij hebben echt een extra kamer in de schuur afgetimmerd en tot sportruimte gemaakt. Multifunctional squatrek en sinds kort een cable crossover hebben wij er staan. En natuurlijk veel losse dingen zoals een bankje, step-up, losse dumbbels en diverse halters + schijven, bokszak etc. Wat we nu hebben is precies de goede hoeveelheid en (voor ons) essentiële middelen. Echt ideaal en de investering nog altijd meer dan waard!
Neem je leden aan?
Altijd welkom
Oh geweldig! Mocht ik ooit een huis hebben wil ik dit ook!!!
Dit lijkt me echt zooooo chill! Jammer dat ons huis niet groot genoeg is hiervoor. Jaloers! Lijkt me ook zo chill dat je nooit in de drukte van de sportschool zit, maar gewoon lekker rustig thuis. Ideaal!
Ik sport samen met mijn vriend sinds een jaar ongeveer, vooral ook omdat ik hiervoor jarenlang alleen cardio heb gedaan en eigenlijk nooit iets van krachttraining deed. Hij wel, best fanatiek ook, dus ik sport vooral met hem, omdat ik anders als een kip zonder kop rondloop en super fanatiek ben ik toch niet. Vind het wel gezellig. Soms sporten er een vriend van hem met ons mee, maar dat vind ik alleen gezellig op de dagen dat we geen benen doen, omdat hij altijd zeikt over alles dat met benen te maken heeft Hoewel ik dus niet echt een serieus schema volg maar juist meer met mijn vriend meega, ben ik nog nooit zo gespierd geweest in mijn leven haha! Enige dat ik nog zou willen aanpassen is mijn eetgewoonten zodat ik een sixpack kan bouwen
Ik wil een niet afzakkende, goed high waisted en squatproof Gymshark legging. Ben ik met de Flex High Waisted dan goed af?
Ja!
Ik heb zo’n kortingscode van Onefit die je 20 euro korting geeft op een abo (en ik krijg dan ook 20e korting) en ik kwam er vandaag achter dat je die dus ook kan gebruiken voor een lite abonnement! Dus dan kan je 4x per maand sporten voor maar 7,50! Dacht dat je dan direct de 55 euro abo moest nemen maar dat is dus niet zo.
Dus mocht iemand m’n code willen, let me know haha