Fitnesstopic

Iemand hier die ook apparaten heeft van technogym waar je met mywellness kan inloggen? Als je dan de oefening doet staat er soms een smiley en soms een haasje op het scherm. Weet iemand wat dat betekent?

Yes! Als je de smiley ziet doe je de oefening op het juiste tempo & bij het haasje ga je te snel.

1 like

Ahhhh super dankjewel! Iets langzamer dus voortaan haha.

Hahah ik ga ook vaak te snel, als ik er maar ā€˜ongeveerā€™ in de buurt zit vind ik t altijd wel best.

1 like

Klopt als je geen blessures hebt is dat beter. Mijn podoloog heeft me zwaar aangeraden om toch hardloopschoenen te gebruiken. Deze ondersteunen je meer dan slappe fitnessschoenen. Dit weegt zwaarder dan het feit dat ze iets minder geschikt zijn voor zijwaartse bewegingen.

Door deze grap heb ik nog fitnessschoenen te koop, anyone? :yum:

OkƩ duidelijk, thanks!

1 like

Oh sorry, ik heb hier overheen gelezen. Maar ik kreeg dit inderdaad ook te horen van podoloog en fysio. Weet niet of het heel persoonlijk is of een algemeen advies, maar qua ondersteuning heb je volgens mij niets aan fitnessschoenen.

Zegt jullie de Milon cirkel of de Egym iets? Mijn potentiele nieuwe sportschool biedt dit aan, maar ik heb mijn twijfels (of het uitdagend genoeg is). Iemand ervaring?

Ik ben bekend met de Egym! Het is opzich handig als je niet zoveel van fitness af weet, maar buiten dat wordt het heel snel saai. Welk doel wil je bereiken met fitness?

Ik heb egym in mijn sportschool. Ik doe het soms weleens als ik toch half uurtje moet wachten op een les. Ik doe het nog niet zo heel lang. Dus geen idee of het iets doet. Over een aantal weken heb ik een nieuwe maximale krachtmeting dus dan is het hopelijk verbeterd.

1 like

Ik wil vooral mā€™n plezier in het sporten weer terug krijgen. Ik zoek eigenlijk een groepstraining met een goede combinatie van kracht en conditie, waarin voldoende uitdaging zit. In mijn vorige woonplaats deed ik circuittraining met een heel fanatieke trainer en groep. Het circuit was erg uitdagend en ik boekte enorme progressie. Sinds ik ben verhuisd kan ik niets soortgelijks meer vinden. Ik heb Crossfit geprobeerd, maar dat was niet in mijn eigen woonplaats en daarmee logistiek wat ingewikkelder (en vond dat ik daarmee het geld er niet goed kon uithalen aangezien ik ook veel reiskosten had). Nu fitness ik zelf wat, maar dat geeft me weinig plezier en voldoening. Dus ben weer zoekendeā€¦

Biedt jouw sportschool grit aan? Dan zou ik dat eens proberen! Hele intensieve lessen van Les Mills, er zijn drie soorten: strenght, cardio en plyo.

Hm, ja Egym doe je individueel. Wat heel leuk is, is dat je alles bij kunt houden in een app, dat je een maximale kracht test kunt doen per onderdeel (en kunt zien hoe je scoort ten opzichte van leeftijdsgenoten), dat je negatief kunt trainen (je zet kracht bij het terug gaan van de beweging) etc. Wat ik zelf het grootste nadeel vind is dat het saai wordt, maar ook voor je lichaam saai wordt. Ook al wisselen de apparaten elke 6 weken of trainingen (meestal) een type training af, dan nog doe je altijd dezelfde apparaten voor een minuut lang (per ronde). Je lichaam raakt er echt wel aan gewend, dus ik vind dat je minder resultaat bereikt dan wanneer je met losse gewichten gaat trainen. Wat biedt je sportschool verder aan? Ik zou kijken naar een functionele training ofzo?

Vandaag voor het eerst na mn vakantie weer gesport maar pfff het was ZWAAAR om weer zo na de eerste keer te gaan

4 likes

Hoe weet ik hoeveel eiwitten ik nodig heb per dag?

Dat is afhankelijk van o.a. je doel, dagelijkse activiteiten en leeftijd.
Kijk eens op http://fitbeauty.nl/hoe-krijg-je-genoeg-eiwitten-binnen-wat-moet-je-eten/ eventueel in combinatie met een online calculator voor precieze verhoudingen. Op die site staan ook het eiwitgehalte van een hoop producten genoemd.

1 like

Wat zijn jullie favoriete shirts voor krachttraining? Ik hou van een beetje losjes en materiaal dat snel droogt. Heb nu allerlei merken, maar niet echt iets dat helemaal wauw is.

Qua sportleggings heb ik wel een favoriet: Under Armour Heat Gear. Maar go-to shirtjes nog niet gevonden dusā€¦

Ik heb ook al lang geen fijne shirtjes meer gevonden, dus ben ook erg benieuwd! Wel vaak shirtjes besteld, maar viel toch iedere x tegen :-1:

Omg ja die zijn echt heavy :flushed: ik ben een keer flauwgevallen tijdens grit :joy:

Wooooow! Dat is wel heftig. Weet je hoe het kwam? Had je genoeg gegeten?