Fitnesstopic

Vaak is de spierpijn na een lange tijd niks doen ook gewoon 5x zo erg dan normaal. Dus het allerbeste middel is eigenlijk gewoon altijd blijven sporten haha. Ik had door de vakantie eventjes iets langer dan 2 weken geen benen getraind, nou dat heb ik ook geweten, echt absurd. Verder: warme douche, kruik, genoeg eiwitten etc. En ook blijven bewegen op je rustdag. Meeste pijn heb je als je stil zit en dan ook helemaal stijf wordt.

1 like

Je hebt er nu niets meer aan, maar je kan eiwitten eten om spierpijn tegen te gaan. Dus bijvoorbeeld na het sporten even een bakje kwark eten.

Leuk @pastelzwart! Ik ga vanavond ook weer. Volgende week (1 oktober) start er weer een nieuwe bodypump les, dat scheelt ook! Nu zit je waarschijnlijk in een groep met mensen die het al langer doen, dus die kennen de nummers al uit hun hoofd. Maar volgende week start er een nieuwe en dan moet iedereen weer even wennen. Ik blijf bodypump een hele leuke les vinden!

1 like

En @George Thanks!
Warme douche en eiwitten eten doe ik inderdaad al. Dat blijven bewegen is een goede, liefst zit ik nu helemaal stil. Vrees dat ik verder even op de blaren moet zitten haha

Ik ben al een eind met m’n eigen fitness kamer. Nu heb ik deze curl stang van m’n vriend gekregen :heart_eyes:

13 likes

Een fitnesskamer thuis met chille spullen is echt de droom :heart_eyes:

2 likes

Ik heb ook altijd veel spierpijn (incl vaak kuitkrampen ‘s nachts) en ben nu begonnen met eiwitshake na krachttraining en elke dag een magnesium bruistablet. Tot nu toe merk ik nog niet heel veel verschil maar dat duurt misschien ook even haha. Zal een update geven als ik het idee heb dat het werkt

2 likes

Jaa! Doe er al wel een tijdje over hoor. Best prijzig allemaal. Maar supertof. De kamer zelf moet nu nog even geverfd worden en ik wil er nog een andere vloer in. Als het af is post ik het wel.
Hier ook heel trots op :grin:

16 likes

Wat een droom!!!

1 like

Heel tof! Uiteindelijk is het wel de investering waard, zeker als je het veel gebruikt en misschien in plaats van een abbo op een gym. Als ik een kamer over had zou ik dit ook doen <3

1 like

Hoe ver zetten jullie je been naar voren met de BSS? Ik zit zo te kutten met m’n standbeen.

Ik deed hem altijd best ver naar voren, maar heb nu van de PT geleerd dat de afstand juist klein moet zijn. Door mijn standbeen op een step te zetten, ga ik dieper en minder ver naar voren dan hoe ik hem zelf deed.

Doen whey proteines iets voor je?

• Ik neem het niet
  • Ja, merkbaar
  • Ja, ik heb het gevoel van wel
  • Ik weet het niet, maar ik blijf het nemen
  • Nee, ik het gevoel van niet
  • Nee, merk niets

0 stemmers

1 like

Whey doet bij mij vooral iets voor de stoelgang :brown_heart:

Haha, nee los daarvan merkte ik ook dat het wel echt bijdraagt aan herstel en voortgang in trainingen, maar dat komt ook omdat ik nogal eens ‘vergeet’ te eten of dat het in ieder geval niet lukt om genoeg proteine binnen te krijgen. Gebruik nu overigens geen whey meer.

2 likes

Deed niks voor mij, maar ik eet dan ook al veel (plantaardige) eiwitten.

1 like

Ik neem zelf vaak bij het ontbijt (vegan) proteine in mijn yoghurt. Maar dat is meer omdat het samen met de 10% yoghurt lekker vult tot de lunch.

Probeer na het sporten te nemen, maar komt vaak niet goed uit omdat het zo laat is. Dus kan qua spiergroei/recovery er niets over zeggen.

Ja, whey maakt het makkelijker om m’n eiwitdoel te halen. Maar ik geloof dat je hetzelfde effect kan behalen met genoeg eiwitten uit andere voeding.

1 like

Ik heb net de nieuwe bodypump release gedaan (118) en hij was wel pittig! Vond hem heel leuk en ik heb hem goed gevoeld, vooral de triceps waren heftig.

3 likes

Hoe gaan jullie om met blessures? Ik heb last van mijn elleboog en knie waardoor er zoveel afvalt wat ik kan doen. Ik mag alleen met heel laag gewicht bezig en merk dat ik mijn motivatie daardoor kwijt raak.

Probeer eens zwemmen of aquafit :slight_smile: al is het tijdelijk. Veel minder belasting op je gewrichten

Nou, na jaren ben ik weer in de sportschool beland. Nu zit er in het pand meer faciliteiten en de kleedkamers zitten vóór de ingang van de sportschool waar je met een pasje binnenkomt.

Maar waar laat ik dat pasje dan?
Iemand een tip? Ik zit te denken aan een manier om hem aan mijn bidon vast te maken. (Ik heb geen zakjes in sportkleding)

Ik heb gekozen voor een iets duurdere sportschool. Ik heb ook nu om de 6 weken een nieuwe afspraak voor mijn schema en heb vandaag ook vanalles uitgelegd gekregen.

Maar heb niet eens een rondleiding gehad door de hele school bedenk ik me nu :joy:

2 likes