Fitnesstopic

Ja!! Vooral in de ochtend tot een uur of 12, alsof ik vol adrenaline zit. Moet wel zeggen dat ik bij thuiskomst wel echt moe ben. Maar ik denk dat dat meer ligt aan het moeten wennen aan weet elke dag met de trein gaan en werken dan het sporten. Ik moet echt nog leren om mijn energie wat meer te reguleren.

@Rilah Ja, dat opstaan is wel pittig!!! Je vroeg om een ochtendritueel, bij deze. Lekker uitgebreid.

Samenvatting

Ik moet ongeveer 45 minuten opstaan voor ik begin met sporten, zodat ik voldoende kan ontbijten (havermout en koffie) en er heen kan lopen. Ik sport op ma en di alleen, van 6.30/7.00-7.30/8.00 ongeveer. Dan douche ik daar en loop dan naar het station. Dan ben ik tussen 9.10-9.40 op werk en werk ik tot 18.00-18.15 ongeveer. Op wo en vrijdag moet ik om 8.30 op werk zijn, dus dat zijn de rustdagen. Op donderdagochtend ben ik vrij (want ik kon geen vrije middag krijgen :roll_eyes:). Dus ik heb dan mijn personal training gepland van 9 tot 10. En begin dan om 12 met werken. Dat voelt nu echt luxe, ik sta dan pas rond 7.45 of 8.00 op. Uitslapen!

2 likes

Love de uitgebreide omschrijving. Wat heerlijk dat je die donderdag lekker veel tijd hebt voor een PT!
Vind het altijd wel chill om te lezen of horen hoe anderen dit doen, omdat ik in mijn eigen omgeving vaak echt voor gek word verklaard :sweat_smile:

1 like

Hoe doe jij dat dan? Ik ken zoveel mensen die ‘s ochtends sporten eigenlijk!

Ja? Ik eigenlijk 0. Of het zijn mensen die vakantie hebben, geen baan hebben, ziek thuis zitten oid. Maar ik heb sowieso weinig sporters in mijn vriendenkring. Soms wel jammer, want vind het leuk om hierover te kletsen!

Ik sport nu ook in de ochtend. Heerlijk heb ik het maar gehad, want 's middags kom ik echt niet van de bank af. Zeker niet als het straks meer regent lol.

Ik heb alleen onwijs veel honger sinds ik ben begonnen met gewichten. Niet normaal meer. Ik kom ook niet echt aan genoeg proteine. Iemand hier ervaring met shakes? Is dat een goede aanvulling?

Het afgelopen jaar ging stond ik om 7 uur op, dan koffie drinken aankleden en meteen weg. Dan kon ik sporten van 7:45 tot 8:45 ongeveer. Dan weer naar huis, klaarmaken en beginnen met werken.

Sinds ik soms weer een dagje naar kantoor kan, heb ik mijn rustdagen steeds gepland als ik naar kantoor ging. Maar dat wordt nu wat regelmatiger, dus ik zal toch ook weer moeten wennen aan sporten op een kantoordag.

Ik ga dit morgen weer doen:
6:30 opstaan
7-8 sporten
Douchen en klaarmaken in de sportschool, dan direct door naar werk. Daar kom ik dan tussen 09 en 09:15 aan als het loopt zoals gepland :sweat_smile:

3 likes

Dit is wel herkenbaar! Ik werk sinds een paar weken weer fulltime op kantoor en het is echt weer haasten om na werk te eten en door naar de sportschool te gaan. Dat was wel een groot voordeel aan het thuiswerken.

Leuk om jullie routines te lezen! Ik werk nog thuis Ivm Corona en sport nu om 7 uur ‘s ochtends. Lessen duren 45 minuten of een uur, daarna gauw douchen en naar huis. Dan eet ik nog een bakje yoghurt en begin om 08:45 met werken. Echt heerlijk om ‘s avonds dan niet meer weg te hoeven, en heel de dag het gevoel te hebben dat je al hard gewerkt hebt. Als we straks weer deels naar kantoor gaan wil ik dit in ieder geval op thuiswerkdagen blijven doen.

Hebben jullie ook dat het je ook helpt om overdag minder te snacken en gezonder te eten? Anders was het die ochtend voor niets zeg maar

2 likes

Ik heb vandaag m’n eerste bodypump les gehad en ik was helemaal kapot erna :sweat_smile: Ik voelde m’n spieren ook trillen tijdens sommige oefeningen haha. En sommige dingen lukken me motorisch gewoon niet, zoals planken en dan je linkerarm en je rechterbeen los. No can do, dan val ik zo om lol. Ik deeenk dat ik het wel leuk vond. Al voelde ik me wel die persoon die bijvoorbeeld bij Zumba alles net uit de maat doet, omdat ik de verkeerde gewichten pakte of iets net verkeerd om deed :stuck_out_tongue:

4 likes

Ahh wat goed van je! Reken erop dat je sicke spierpijn kreeg, ik kon de trap niet meer op na m’n eerste les en op de wc zitten ging gepaard met veel schelden :joy: een vriendin van me kon niet eens meer een glas uit de kast pakken haha

Dat planken heeft met je core te maken, komt vanzelf als je die blijft trainen :fire:

@Diorshow ja mijn lichaam vraagt dan ook echt om gezonde voedingsstoffen! Ik heb niet eens zin in snacks, superfijn.

2 likes

Haha ja ik voel m’n schouders nu al en toen ik net iets aan m’n vriend wilde aanwijzen, begon m’n arm alweer te trillen. M’n benen voel ik niet zo, misschien komt dat nog of ik moet de volgende keer de oefeningen wat dieper doen. Het ging ook allemaal zo snel haha.

1 like

Lekker gewerkt in ieder geval dus! Vond je het leuk?

Haha ik herken dit zo. Weet nog dat ik na de 1e keer vier dagen mn arm niet kon strekken. Dan wilde ik iets pakken van de tafel en stak ik vol enthousiasme mn arm uit, en dan trok er een enorme pijnscheut door mn arm.
Het hielp wel dat ik de keer erna wat lichtere gewichten nam. :stuck_out_tongue:

Jawel. Ik vond het alleen wel lastig dat ik steeds iets verkeerd deed of iets (nog) niet kon. Maar dat wordt vast vanzelf beter. De instructeur gaf me aan het einde nog wel een compliment over dat ik zo goed meedeed en alles probeerde, dat deed me wel goed. En de sfeer in de sportschool is ook heel fijn.

Doen jullie nog steeds aan bodypump? @Noodle

Ik had trouwens aan iemand die voor me stond gevraagd wat ik allemaal moest pakken en zij zei dat dit ook nog maar jaar tweede keer was, dus qua gewichten deed ik haar een beetje na :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb het een tijdje gedaan maar ben nu overgestapt op bodycombat!

Goed dat je alles hebt meegedaan! Je leert de oefeningen snel genoeg en bodypump geeft een goede basis daarvoor vind ik. Ik vroeg in het begin altijd aan de instructeur wat ik nodig had en ben het op een gegeven moment elke keer gaan bijhouden (inclusief of het te zwaar of te licht was) en dan keek ik van tevoren daarin zodat ik altijd het goede pakte.

Ik doe inmiddels geen bodypump meer, want ik splits het nu meer op in hiit en krachttraining om echt sterker/gespierder te worden. Dat wordt je ook van bodypump, maar ik bedoel meer gewicht en minder herhalingen. Maar als ik er zo over schrijf dan krijg ik wel zin om weer eens een lesje mee te doen! Lekker op die muziek :heart_eyes:

1 like

Ik heb het jaren gedaan en altijd heel leuk gevonden. Als je het twee keer per week doet merk je ook dat je heel snel sterker wordt en je leert goed hoe alle oefeningen uitgevoerd moeten worden. Ik ben het toen ook bij gaan houden, want kon dat allemaal niet onthouden. Per nummer opschrijven hoeveel gewicht je had en of dat heel zwaar was of prima of neutraal. Als het prima ging kun je de keer erna zwaarder pakken.

Hou vol, de spierpijn is niet altijd zo erg!

1 like

Goed om te horen dat het beter wordt haha. Ik vond het dus wel leuk, maar niet heeeel leuk. Ik denk dat het ook een beetje moet groeien, want ik vind sport in de eerste instantie gewoon niet zo leuk haha. Maar het lijkt me leuk genoeg om nog een keer te gaan.

Ik vond deze blog en de reacties erop wel fijn. Het omschrijft een beetje mijn gevoel bij sporten. Eerder ging ik wel sporten om af te vallen, maar dat is nu niet meer het doel. Ik wil vooral een beetje sterker worden omdat me dat een fijn gevoel lijkt. Het lijkt me bijvoorbeeld cool om zelf de zware boodschappen te kunnen tillen. En ik heb met mezelf afgesproken dat elke vorm van beweging oké is. Ze geven bij deze sportschool ook yoga en ik weet dat ik dat vroeger wel leuk vond. Dus het hoeft niet elke keer intens haha.

Sorry voor het verhaal. Misschien past het niet helemaal in dit topic, maar wie weet herkent iemand zich erin.

3 likes

Ik zit zo lekker in mijn flow :raised_hands: trainen gaat echt lekker, had gisteren een PB op benchpress met 75kg :partying_face:

6 likes

Heeft iemand goede tips voor spierpijn? Ik zag magnesium slikken al voorbij komen. Ik ben na jaren weer begonnen maar de spierpijn is echt niet te doen, zou er bijna paracetamol voor willen nemen :sweat_smile: