Fitnesstopic

Spierpijn zal elke training minder worden. Ik sport 4x per week en heb alleen nog maar spierpijn bij een nieuwe oefening of als ik een tijdje niet heb gesport.

1 like

Is het geen optie om het te ownen? 50% van de mensen heeft een vulva, we weten allemaal hoe die eruit ziet, en er is niemand in de sportschool die geĂŻnteresseerd is hoe het er tussen je benen uit ziet (op de verdwaalde creep na, maar die kijkt toch wel, hoe het er ook uit ziet).

9 likes

Ja ben het hier ook zo mee eens, plus bij mannen zie je ook gewoon vaak hun piemeltje zitten door hun broek heen. Vrouwen hebben nou eenmaal geen Barbie onderkant!

3 likes

Ja, ik heb er ook steeds meer schijt aan de laatste tijd en dat voelt goed! Wat mij wel helpt is donkere kleuren leggings te dragen, dan valt het veel minder op.

1 like

Ook hier maar even als stok achter de deur :no_mouth:

Ik heb tot vorig jaar lang getraind met een personal trainer maar door verhuizing naar een andere stad heb ik hem moeten ‘achterlaten’ en sindsdien echt weer moeite gehad om aan de slag te gaan.

Heb het nog met een andere PT geprobeerd in mijn nieuwe woonplaats maar dat klikte totaal niet en durf het gewoon niet nog eens aan.

Nu dus een nieuwe sportschool en daar wel een schema gekregen maar vind het niet leuk omdat het veel met apparaten is, terwijl ik losse gewichten gewen ben (had dit ook aangegeven maar daar is dus duidelijk niet goed naar geluisterd).

Gelukkig heb ik nog regelmatig vriendschappelijk contact en lunchdates met de eerste PT en hij gaat me nu dus helpen met een schema dat ik wel leuk vind haha. Zo blij dat hij me zo goed kent, we nog altijd contact hebben, en hij me kan en wil helpen.

Ik dacht met Caroline Girvan haar Epic for Beginners video’s een acceptabel niveau van spierpijn te krijgen. Ik heb gisteren dag 1 gedaan en ik kan nu amper de trap op en af, mijn quads zien echt af.
Op een goede manier wel haha. :sweat_smile:

3 likes

Ik weet even niet in welk sporttopic dit het beste past, dus ik waag hier een poging :sweat_smile:

Zijn er meer forummers die meerdere sporten doen? Ik verveel me snel en heb dus graag veel afwisseling. Ik wil zwemmen, fietsen en hardlopen, maar ook een beetje krachttraining/core stability doen naast alle duursporten. En ik heb geen idee meer hoe ik dat moet combineren. Zwemmen, fietsen en lopen doe ik elk het liefst 2x per week en ik wil 1 rustdag erin houden. Hoe zou ik dat het beste kunnen combineren met workouts/core stability? Zou ik dat bijv. in de ochtend kunnen doen? De rest is sowieso 's avonds allemaal en na het avondeten ga ik ook graag wandelen dus als ik dat allemaal in een avond moet proppen wordt het wel heel veel allemaal denk ik haha.

1 like

Heb je een doel voor een specifieke sport? Je hoeft niet elke week alles te doen maar sommige sporten kan je 1x in de 2 weken doen bijvoorbeeld.
Ik doe vooral krachttraining (3/4x pw)en boxen (1x) en wandelen elke dag, maar ik vind het ook leuk om te suppen, longboarden en fietsen dus dat doe ik zo nu en dan op een extra dag. Rust is ook belangrijk!

1 like

Nee ik wil geen wedstrijden oid doen en ik heb geen specifieke doelen. Ik ben wel nog heel erg aan het opbouwen qua fitheid en snelheid/afstand. Ik kom echt van helemaal niks dus ik moet wel iets opbouwen om het nog wat leuker/fijner/uitdagender te laten zijn. Ik ben ‘bang’ dat dat ik met bijv 1x per week of 1x per 2 weken fietsen over een paar maanden nog steeds rondjes van 25 km aan het doen ben haha

Ik zou 2 duursporten kiezen die je het leukste vindt, die 2x pw doen en dan nog 2x pw krachttraining doen om je te ondersteunen bij je duursporten. Als je meer uitdaging wilt, dan zou ik je work-outs veranderen en niet per se naar 8x trainen per week gaan vanaf niets. Dat is je lichaam niet gewend en ik denk dat je dan wel blessures gaat krijgen. Over een tijdje zou je de ene duursport kunnen vervangen door de andere. Om het leuk en fijn te houden vooral doen waar je zin in hebt. Meer zin in krachttraining? Doe je die een dagje extra ipv een duursport en andersom. Ik doe 3 sporten (krachttraining, yoga, boksen) en afhankelijk van waar ik zin in heb, hoe ik me voel en waar ik in m’n cyclus zit ga ik dat doen. Soms 5x yoga per week, soms 2x bijvoorbeeld.

1 like

Holy shit heb gister voor het eerst sinds een hele tijd weer gesport, Epic for beginners de eerste dag en dat ging me best goed af maar ik heb zelden zo’n spierpijn gehad :sob: vrees echt voor morgen, meestal is de tweede dag het ergst

2 likes

Haha oef, ja kan het me voorstellen. Hoe deed jij het met rustdagen, wachtte je tot de spierpijn helemaal weg was? En dankjewel :blush:

Ik sport vaak om 18 uur, vind dat echt een fijne sporttijd, maar zo kut met eten. Wil echt niet om 16 uur al eten, gaat niet eens ivm werk, maar een kwartier voordat ik naar de sportschool ga is ook niks. Voel je met burpees onderhand je eten terug naar boven komen. Iemand een goed idee voor waar je goed op sport zodat avondeten daarna kan? Alleen een banaan of boterham ofzo val ik alsnog bijna flauw :joy:

Een paar pannenkoeken, havermout of yoghurt met fruit/muesli?

1 like

Even terugkomen op mijn eigen post. Heeft even geduurd door vakantie maar heb eindelijk mijn eerste rocycle-achtige spinningles gehad en ik vond het fantastisch! :star_struck: Was totaal uitgeput daarna maar dat was het helemaal waard, nu al zin in de volgende keer!

5 likes

Ik ben vanmorgen door mijn rug gegaan tijdens PT :weary: Was tijdens een, niet eens zo zware, deadlift. Hoop echt dat dit snel beter gaat, want de vorige keer duurde het 3 maanden voordat ik weer normaal kon sporten. Doet echt pijn nu!

En even een vraag. Ervan uitgaande dat dit ruggedoe snel over is (LOA). Ik sport graag voor werk, omdat ik vaak laat thuis ben en dan is het te druk in de sportschool en ben ik vaak ook te moe. Zijn er mensen die dit ook doen? Hoe doen jullie dat met spullen, neem je dan je natte handdoek en zweterige kleding de hele dag mee? Mijn sportschool heeft helaas geen kluisjes waarin je spullen gewoon kunt laten liggen :frowning:

Ik wil binnenkort beginnen met body pump en eventueel andere lessen die ze bij de sportschool aanbieden en ik ben nog op zoek naar kleding + schoenen. Ik zat te kijken naar Gymshark leggings, maar ik vraag me af of die qua maatvoering wel bij me passen.

Mijn heupomvang is ongeveer maat M (107cm), maar mijn taille is ongeveer tussen L en XL (77cm):sweat_smile: Welke maat zou ik moeten kiezen? Of kan ik beter op zoek gaan naar een ander merk?

Ik heb vergelijkbare maten als jij en L past me goed. De broeken zitten erg hoog dus belangrijk dat het daar past. Ze zijn redelijk stretchy!

Ik koop gymshark niet meer, ik vind de kwaliteit niet zo. Mijn lievelingsbroeken zijn van colorfulkoala! Duurt wel een tijdje qua verzending.

1 like

Sorry geen advies, maar ik vind dit ook heel rare verhoudingen inderdaad. Alsof ze er vanuit gaan dat iedereen een ronde kont en een wespentaille heeft. :face_with_raised_eyebrow:

Maar ja je zou een paar verschillende maten kunnen proberen, misschien valt het in het echt mee. Er zijn hier denk ik wel meiden die ervaring hebben met Gymshark.

2 likes

Ja, raar toch? Ik wil vanmiddag even de stad in om schoenen te passen. Denk dat ik dan ook maar gelijk daar een legging ga passen. Ik had laatst een Nike one legging besteld en die zat best lekker, maar wel strak op m’n buik. Die heb ik weer teruggestuurd, maar ik kan altijd een maat groter nog proberen. Wie weet zit die beter bij m’n buik.

@Moment oeh ziet er goed uit! Je zit dan wel met invoerkosten, of niet?

1 like