Ik heb van de vital wel een maar groter geprobeerd, maar dan gaat ie gapen bij mijn taille. Zeker bij squats ook niet wat je wilt. Misschien idd een ander model proberen, thanks.
Ik heb wunder train van lululemon. Die zitten wel vrij strak op de bovenbenen maar ze hebben wel een touwtje in je taille waarmee je 'm aan kan snoeren dus je zou een maatje groter kunnen pakken zodat ie niet zo snijdt op je benen en dan strakker maken in je taille.
Ze hebben ze ook in meerdere lengtes. Met korte benen zou je de 4" of 6" kunnen doen.
Vond dit wel een handig vergelijkingsfilmpje (ook welke maat zij draagt enzo):
Oh Lululemon is een goede ja! Helemaal niet aan gedacht. Als het goed is ( ) gaan we naar Amerika binnenkort, dus dan kan ik daar eens kijken. Bedankt!
Oh huh wat irritant, wat zei hij dan de hele tijd?
Ik was aan het deadliften en hij zei: âooh je moet echt even een kwartslag draaien en naar jezelf in de spiegel kijken.â Dus dat deed ik. Toen begon hij allemaal tips te geven. Maar ik heb dus pijn in mijn onderrug (van werk) en ik heb hier al advies over gekregen van een fysio etc. Dus ik weet wat ik moet en wat ik kan. Dat gaf ik kort aan. Maar hij bleef maar doorgaan dat ik het anders moest doen. Op een gegeven moment negeerde ik het en toen liep hij nog soort van beledigd weg met zijn klant.
Mijn proteine poeder is bijna op (ik heb nu Womenâs Best fit whey protein vanilla) en hoewel deze op zich prima bevalt wil ik mss overstappen naar een plantaardige eiwitpoeder. Ik heb niet per se behoefte aan smaakjes oid, ik doe het in mn groente/fruit smoothie of door de yoghurt en dan vind ik basic vanille genoeg smaak haha.
Iemand ervaring met de Body & Fit Vegan perfection - special series eiwitpoeder? Of aanraders voor andere (vegan) poeders?
Zag via de zoekfunctie al dat de B&F smart bars een paar forummers goed bevallen dus die wil ik mss ook eens proberen. Iemand ook ervaring met de vegan proteine bars van B&F?
Ik heb deze in Vanille smaak en die vind ik echt prima. Wel een nasmaak waar ik aan moest wennen, maar absoluut niet vies. Ik heb daarnaast ook een organische rijst-eiwitpoeder van b&f. Die is âsmaakloosâ dus daardoor best muffig, en qua structuur wel heel poederig, maar ik doe die vaak in vanille sojadrink en dan is het goed weg te krijgen.
Sinds ik overgestapt ben op plantaardige eiwitpoeders zijn mijn darmen een stuk blijer na het gebruik van shakes, dus dat is de downgrade in smaak het wat mij betreft waard
De vegan protein bars ken ik niet maar ik heb gisteren wel vegan bars van barebell besteld. De normale daarvan vind ik erg lekker. Wel een beetje prijzig, dus ik hoop dat de vegan versie ook lekker is!
Dankjewel!
Ik heb best vaak een opgeblazen gevoel/geen fijne stoelgang en dat kan ook aan andere dingen liggen hoor, maar ik kwam van de week iets tegen over dat dierlijke proteine shakes daar (mede) oorzaak van kunnen zijn dus ik dacht, baat het niet dan schaadt het niet. En twee vliegen in 1 klap (niet dierlijk Ă©n beter voor mn darmen) zou helemaal mooi zijn. Goed om te lezen dat het bij jou iig heeft geholpen!
Nu het hier toch over gaat, ons eiwitpoeder is ook op. Wij laten allebei echt nasty scheten van whey Nu las ik al dat dat minder kan zijn bij isolaat, dus dat wilde ik sowieso bestellen. Maar plantaardig zou dus ook kunnen helpen?
Ja, in ieder geval bij mij wel!
Ik ben een beetje klaar met steeds inlegkruisjes in mân string of sportlegging te doen tegen de camel toe, ben eigenlijk op zoek naar strings die het deel in het kruis iets dikkere stof hebben. Weet iemand waar je dit kunt kopen? Zonde van alle inlegkruisjes en het verschuift op den duur ook nog, dus dan gaat het zân doel voorbij.
Mijn fitnessroutine is het afgelopen jaar zoooo veranderd. Vorig jaar ging ik 5 of 6 keer per week, maar eigenlijk deed ik maar wat, beetje op de machines, beetje cardio maar eigenlijk net niets. Sinds een maand of 4 / 5 ben ik puur met krachttraining bezig. Moest wel wat mentale drempels over (omg het squat rek, doodeng, losse dumbbells, ook doodeng, cable machine, ook doodeng), maar ik loop nu rond alsof ik niet anders weet. Zit met hip thrusts nu op 115 kilo en dat ging me eigenlijk nog goed af, dus ik ga morgen denk ik 120 of 125 proberen.
Alleen met squatten en deadliften blijf ik een beetje bang voor mijn onderrug. Ik heb de gewichten wat omlag gedaan zodat ik meer op de vorm kan richten, maar vooral deadliften blijf ik in mijn onderrug voelen. Gebruiken jullie een belt? Het voelt zo overdreven om hem te gebruiken maar ik heb ook geen zin in een hernia.
Wat vervelend! Trek je je broek/legging niet te hoog op. Heeft de broek of legging wel dik genoege stof?
Jaa ik heb juist leggings die wat dikkere stof zijn, dus ondergoedlijnen zie je eigenlijk juist niet. En ik trek de broek inderdaad ieeets naar beneden in het kruis zodat het niet gaat trekken.
Maar die camel toe blijft toch wel een dingetje, en ik hoor vaak genoeg dat vrouwen hier last van hebben haha. Ik heb echt enorme schaamlippen ofzo, maar ik ben er zo bewust van in zoân broekâŠ
Wat @Nox inderdaad zegt, bij mij helpt het om mijn leggings net niet helemaal op te trekken. Al kan dat niet bij elke legging, dan moet het wel een redelijk strakke, stevige zijn. Ik vind zelf de Vital seamless van GS fijn. Die zijn ook lekker squat en deadliftproof.
Edit: is misschien ook een beetje een mentaal dingetje waar je gewoon schijt aan moet leren hebbenâŠ
Als je last hebt (dus anders dan alleen spierpijn) van je onderrug tijdens je deadlift is je houding niet helemaal goed. Misschien kun je jezelf een keer filmen tijdens het deadliften. Een paar dingen waar het aan kan liggen is dat je je core en of lats niet genoeg aanspant en dat je de bar niet strak genoeg langs je benen houdt tijdens het omhoog komen. Dat zorgt ervoor dat je meer met je rug tilt dan met je benen. Ik heb ook weleens de tip gelezen om over een deadlift na te denken als een staande leg-press. Dit zou moeten helpen om meer te focussen op je benen ipv je rug
Oh goede, je moet inderdaad vanuit de benen denken en duwen, dus dit kan mentaal wel helpen denk ik! Ik zit op tiktok continu filmpjes over form te kijken, dus ik moet blijven oefenen oefenen oefenen met al die aandachtspunten vooral. Maar deadliften blijft de lastige compound oefening vind ik
Ja oefenen en filmpjes kijken is echt een aanrader. In combinatie met videos van je eigen uitvoering kan je dan vaak precies zien waar het beter kan.
Ik heb zelf heel veel gehad aan deze video:
Ik herken dit heel erg, sinds ik geen vlees meer eet zijn mijn darmen ook echt veeeeeeeeel rustiger. Ik kan me goed voorstellen dat overstappen effect gaat geven!
Ik heb het niet gevoeld of gezien maar misschien dat menstruatie ondergoed vd primark? Kan me voorstellen dat dat wat dikker is bij de schaamlippen. Ze hadden verschillende soorten⊠Maar ik heb geen idee hoe dat voelt.
Orange fit vind ik heel fijn voor plantaardig eiwitpoeder. De vegan eiwitrepen van b&f vind ik zelf niet zo, vind myprotein een stuk beter met de vegan eiwitrepen. Bij b&f koop ik wel altijd de vegan pancake mix en van barbell vegan eiwitrepen die zijn oprecht heel lekker.
Ik ben sinds kort ingeschreven bij een sportschool en ben nu 3 keer naar een les geweest (2x CrossFit en 1 keer krachttraining), maar ik heb steeds zoveel spierpijn! Wordt dat nog beter? Want als ik straks zwaardere gewichten aan kan krijg ik natuurlijk weer spierpijn.
Ik slik overigens altijd al magnesium tegen spierpijn.