Fitnesstopic

Leuk om hier mee te lezen/posten; ik ben net weer begonnen met wat intensiever te sporten na 1,5 jaar lang maar wat aangeklooid te hebben met beetje yoga, beetje hardlopen, af en toe een YouTube-filmpje dat ik maar half volhield etc. Nu bezig met wat proeflessen en het vinden van een nieuwe sportschool. Ik kan me bijna niet bewegen van de spierpijn maar word wel echt gelukkig van wat actiever zijn!

3 likes

@veenmol ik zou nog even laten weten hoe de Reebok Legacy Lifters bevallen!

Ik vind ze fijn. Echt dikke prima voor clean & jerks en snatches. Heb het gevoel alsof ik veeeeel stabieler land in de squatpositie. Ze zijn ook best wel zwaar en dat helpt ook wel met meteen goed staan gek genoeg. Ze doen voor mij niks qua enkelmobiliteit, want daar had ik al geen problemen mee, maar kan me voorstellen dat als je dat wel hebt, dat ze daar ook een handje helpen.

Ik weet niet of ik ze zou kopen als ik alleen zou powerliften. Voor deadliften is het sowieso geen goed idee en met normale squats voegen ze voor mij niet genoeg toe. Maar voor olympische lifts dus wel heel lekker.

1 like

Heb het originele bericht van @veenmol niet gezien @KipTokTok, maar ik heb soortgelijke lifters van Adidas en gebruik deze voor zowel de squat als de bench. Met de squat sta ik zo heel steady en kan ik mijn voeten goed “vastschroeven” als het ware :clown_face:

Met bankdrukken vind ik ze ook fijn voor het stevige/stabiele en heb het gevoel dat ik dan beter gebruik maak van leg drive. Deadliften kun je het beste op zo plat mogelijke schoenen inderdaad. Op All Stars bijvoorbeeld. Of op deadliftslippers of op sokken of blote voeten :wink:

Maaaar dit is allemaal heel persoonlijk natuurlijk. Kun je anders misschien een keer lifters van iemand lenen @veenmol? Heb je maat 36 toevallig?

1 like

Bedankt voor je review! Ik powerlift alleen, geen ervaring met olympisch liften, dus voor mij zou het meer voor squatten en andere Lower body oefeningen zijn. Wel apart dat ze juist van zwaarder zijn, ik heb nu metcons en die zijn juist erg licht. Ik probeerde nog op te zoeken hoe hoog de hak is, volgens mij is Nike 8 mm? Misschien dat ik deze toch eens ga passen als m’n metcons versleten zijn.
@ShmaptainShmerica die wil ik ook nog eens proberen, maar klopt het dat die heel klein uitvallen? Ik wissel m’n metcons ook af met all stars inderdaad, zeker voor deadlifts wel fijn.

Ik CrossFit verder op metcons en die zijn idd een stuk lichter haha. Scheelt echt onwijs veel. Ik trek de lifters echt alleen aan voor liften. Zou er niks anders op kunnen ook.

Ligt eraan wat je wilt doen! Voor de meeste apparaten maakt het niet zoveel uit wat je draagt, als je wilt gaan squatten en deadliften kun je het best een platte zool hebben zoals hierboven ook wordt gezegd. Ik zelf train altijd op vans.

Ik heb bij allebei de lifters mijn normale maat aangehouden en die zitten gewoon prima :blush: Mijn eerste paar was van Z.alando en daar kun je gemakkelijk retourneren mocht je ze niks vinden. Het proberen waard toch? Zeker als je zegt dat je je richt op powerliften :sunglasses:

Heb nu zelf deze en ben elke training blij met ze (niet alleen máár vanwege de kleur hoor, haha). M’n baby’s :two_hearts:

Hou je ons op de hoogte?

3 likes

Haha ik deed pas burpees op mn lifters, wat een vreselijk gevoel is dat. Ik heb dezelfde lifters als @ShmaptainShmerica (maar dan in lila, love it) en ben er ook heel blij mee! Draag ze alleen met olympic liften en zwaardere squats maar merk een groot verschil in stabiliteit tov mn metcons.

Ik merk de laatste tijd echt mega veel vooruitgang. Ik kan ineens makkelijk >10x push ups, kan fatsoenlijke strics & kipping pull ups en heb vorige week mn PRs op bench/backsquat/snatch en clean&jerk verbeterd. Ben helemaal hyped na elke training, zo motiverend!

3 likes

Blegh ik was sinds de heropening van de sportscholen echt goed bezig met 2-3 keer in de week gaan en maakte ook echt progressie. Nu ben ik voor het eerst sinds m’n coronabesmetting weer geweest na 3 weken en weer helemaal terug bij afđŸ˜©. Spierkracht is zo veel verminderd en conditioneel was het ook een drama.

Zo demotiverend. Hopelijk bouwt het snel weer op.

Ah dan kan ik toch m’n eigen maat bestellen. Ik vind ze niet zo mooi als metcons, maar ga de volgende keer toch eens kijken naar deze of de reeboks, bedankt voor de reviews allemaal haha.

1 like

Yass zo goed! :muscle:

Ik moet zeggen, ik vind m’n nieuwe spieren prachtig, maar daar is niet iedereen het over eens. Voor m’n vriend hoeft het allemaal niet zo nodig en m’n moeder en schoonvader zeiden dat ik “dikke armen had gekregen” :angry: Sowieso haat ik elke opmerking over iemands lichaam, maar ik vond dit toch ook wel echt niet leuk. M’n armen zijn idd veel groter geworden door m’n spieren, maar ik dacht huh dus mensen zien dit aan voor vet? Ook collega’s die ik inmiddels weer langzaamaan af en toe zie maken opmerkingen erover, soms positief, soms negatief.

Hebben hier meer mensen ervaring mee? Ik heb sowieso het idee dat gespierde vrouwen niet echt voldoen aan het schoonheidsideaal (behalve natuurlijk alles je alleen je kont traint) en dat mensen vinden dat ze er dus iets over mogen zeggen. Beetje een dagboekpost dit, maar ben benieuwd naar hoe anderen hiernaar kijken/mee omgaan.

2 likes

Ja story of my life. Heb verre van gespierde bovenarmen hoor want haat upperbody, maar wel gespierde benen, die dus ook gewoon dik lijken in een lange broek. Krijg bijvoorbeeld van mijn moeder zooo vaak opmerkingen zoals “Wanneer gaat dat sporten er nu voor zorgen dat je echt dun wordt?” of “Leuk als dat sporten, maar je benen hebben er niet minder volume door gekregen?”

Ik negeer het soms, maar meestal reageer ik in de trant van “Oh fijn dat het opvalt, dan is het sporten niet voor niks want ik wil daar juist massa opbouwen”.

Ik ben 6 weken geleden van sportschool geswitcht en het is zooo fijn. Kan elke week weer een stapje meer, richting pre-lockdown gewichten en vanochtend zelfs PR op legpress, zooo motiverend. Hallo is het al bijna woensdagochtend want ik wil weer sporten haha.

3 likes

Heel herkenbaar! Het begon al toen ik nog begon met crossfit want ‘ooh daar wordt je heel breed van, dat vind ik echt niet mooi. Wil je dat echt?!’. En nu krijg ik regelmatig de vraag of ik het niet vervelend vind dat mn schouders breder worden en waarom ik zoveel train want je wil toch niet teveel spieren krijgen?
Afhankelijk van wie het vraagt is mn antwoord iets in de trant van ‘ik train omdat ik me er beter door voel/ik train ook niet zodat jij me mooier vindt/ik vind het zelf wel mooi inderdaad/
’ of een heel relaas over dat we moeten ophouden met opmerkingen maken over hoe een ander er uit ziet :sweat_smile:

1 like

Ik heb die opmerkingen ook wel eens gehad. “Nou pas op dat je geen Russische kogelstootster wordt hi ha ho.”

Mijn standaard antwoord bij dat soort opmerkingen is “ik doe het niet voor jou”. Boodschap is dan wel duidelijk. Bemoei je met je eigen zwakke slungelige kippenborst, Jeroen.

9 likes

Ik vergeet nog de vervelendste ‘Wat vindt je vriend ervan dat je misschien breder wordt?’ :angry:

1 like

Ik herken die opmerkingen over een gespierder lichaam ook, vooral vanuit mijn moeder. Maar ik doe het ook wel eens bij mijzelf en dat vind ik echt niet leuk om te merken. Het verschilt heel erg per setting - in de sportschool vind ik het alleen maar leuk om bijv. mijn biceps/triceps/schouders te zien tijdens het trainen en over het algemeen vind ik mijn spieren gelukkig prachtig. Maar als ik niet in kleding pas vanwege die armen, lats of quads omdat ze te groot zijn denk ik wel eens: wil ik dit :sweat_smile:

1 like

Bedankt voor al jullie reacties @Spillthetea, @paraplu, @KipTokTok, @Harrrie! Aan de ene kant fijn om te horen dat ik niet de enige ben, aan de andere kant word ik er woest van dat vrouwen blijkbaar massaal hier opmerkingen over krijgen. Zelfs tot het punt dat we er zelf onzeker van worden. Wat vind je vriend ervan is echt wel de allerergste :sob: alsof je ook bestaat om hem te bekoren met je lichaam. Ga weg hoor.

Wat is dat toch met moeders en opmerkingen over het lichaam van hun dochter? En waarom vinden we massaal een gespierd mannenlichaam mooi, maar een gespierd vrouwenlichaam mannelijk? En waarom is dat dan weer een belediging, als je “mannelijk” bent? En waarom zijn MIJN spieren mannelijk?

Maar echt goed de mensen die er iets van zeggen! Ik wil dat nog sterker gaan doen.

En @Spillthetea herkenbaar! M’n schouders passen niet meer in m’n favoriete colbertje :sob:

2 likes

Weet niet of dit het juiste topic is, maar heeft iemand hier ervaring met Whoop? Lijkt me heel interessant maar het staat me zo tegen dat het alleen in abonnementsvorm is, ben benieuwd of het het waard is

Ik! Ben extreem fan. Vraag maar raak :slight_smile:

1 like

Oh leuk! Ben vooral benieuwd in wat voor opzicht je er meer aan hebt dan een normale smartwatch (heb nu een basic garmin) en of je zelf hebt gemerkt dat als je de richtlijnen voor herstel en slapen enzo volgt je prestaties beter worden?

1 like